قیمت طلا به ۱۱۶۴ دلار رسید

با وجود رأی منفی مردم یونان به شرایط ریاضتی برای دریافت کمک خارجی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز ۲ دلار کاهش یافت و به ۱۱۶۴ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، پس از مشخص شدن نتیجه رفراندوم یونان، به دلیل سایه افکندن تقویت ارزش دلار بر بازار، طلا روز دوشنبه از افزایش قیمت های معاملات اولیه امروز عقب نشینی کرد.

عدم توانایی طلا در حفظ این افزایش قیمت ها نشان از ناتوانی فلز زرد برای مقابله با تاثیرات کاهشی ناشی از افزایش احتمالی نرخ بهره در آمریکا دارد.  این در حالی است که با توجه به نتیجه رفراندوم یونان و ابهام در خصوص وضعیت مالی این کشور،  طلا می بایست اندکی رشد را تجربه می کرد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا علیرغم افزایش اولیه 0.6 درصدی، امروز 2 دلار کاهش یافت و به 1164 دلار رسید.

تحلیلگران بانک بارکلیز در یادداشتی نوشتند: «بدتر شدن وضعیت طلا نشان می دهد که بازار ریسک شیوع وضعیت یونان به دیگر کشورها را چندان زیاد نمی داند و احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در اواخر امسال را بالا ارزیابی می کند.»

مردم یونان در رفراندوم روز یکشنبه به شرایط ریاضتی پیشنهادی از سوی قرض دهندگان بین المللی در ازای اعطای کمک مالی به این کشور «نه» گفتند.  آمارهای رسمی نشان داد که 61 درصد رای دهندگان توافقی را که اقدامات ریاضتی بیشتری بر یونان تحمیل کند رد کرده اند.

نتیجه این رفراندوم یونان را در مسیر سقوط بانکی و خروج از حوزه یورو قرار داده است. بانک های یونانی بدون دریافت کمک از بانک مرکزی اروپا در چند روز آینده دیگر پولی نخواهند داشت.

یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان که مواضع سرسختانه وی در مقابل قرض دهندگان، موجب ناخشنودی همکارانش در حوزه یورو شده بود روز دوشنبه استعفا کرد و گفت نخست وزیر معتقد است که این اقدام مسیر را برای یک توافق جدید بر سر اعطای کمک مالی هموار خواهد کرد.

قیمت طلا در اولین ساعات آسیایی امروز و در حالی که ارزش یورو پایین آمده و ارزش سهام در بازارهای آمریکا کاهش یافته بود شاهد رشد بود، اما این افزایش دوامی نداشت.

منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  20