شمارش آرای همه پرسی یونان پایان یافت

رسانه ها در حالی از شمارش ۱۰۰ درصد از آرای ماخوذه روز یکشنبه یونان خبر دادند که پاسخ ۶۱ درصد مردم این کشور به این همه پرسی منفی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از راشا تودی، شمارش آرای همه پرسی اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی در یونان در حالی به پایان رسید که پاسخ اکثریت رای دهندگان به این همه پرسی منفی بوده است.

بر این اساس با شمارش تمام آرای ماخوذه بیش از ۶۱ درصد یونانی ها نارضایتی خود را از اجرای این سیاست ها به نمایش گذاشته اند. همزمان با اعلام نتایج اولیه همه پرسی رو یکشنبه، هزاران نفر از مردم آتن با تجمع در میدان اصلی این شهر، این نتایج را جشن گرفتند.

در عین حال «یانیس واروفاکیس» وزیر دارایی یونان نتیجه به دست آمده در این همه پرسی را «یک بله بزرگ به اروپای دمکراتیک» ارزیابی کرد. به گفته وی دولت یونان با تکیه بر این پاسخ شجاعانه مردم یونان، خواهد توانست دست یاری کمک کنندگان اروپایی را بفشارد.

گفتنی است پس از اعلام رسمی نتایج اولیه آرای همه پرسی روز یکشنبه در یونان، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کرده و خواستار برگزاری نشست اضطراری اتحادیه اروپا برای بررسی بحران یونان شدند.

منبع:مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  52  =  56