شعب بانک پارسیان هوشمند می شوند

فقیری،معاون طرح و برنامه بانک:

بانک پارسیان با الگوبرداری از بانک هایی مانند سیتی، ولزفارگو، بارکلیز و بانک چین، طرح بازآفرینی شعب خود را در قالب شعب هوشمند آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک فقیری معاون طرح و برنامه بانک پارسیان با بیان مطلب فوق اظهار کرد: بررسی دقیق مسیر آینده صنعت بانکداری و همچنین ویژگی های خاص بانک پارسیان، ضرورت تغییر مدل کسب و کار و تمرکز بر خطوط کسب و کار غیر سنتی، نظیر بانکداری شرکتی و تجاری را بیش از پیش نمایان می کند.

وی با بیان اینکه صحنه بانکداری جهان و به دنبال آن ایران، با شتاب بی سابقه ای درحال تغییر است، گفت: در گذشته بزرگی ساختمان های بانک ها نشان دهنده تسلط آنها بر بازار بود، اما اکنون نیروهای پیچیده ای در تعیین دورنمای صنعت بانکداری دخیل هستند. بر همین اساس برای ایجاد تغییرات بنیادین و اعمال آنها در تمام بدنه  سازمان نیاز به تغییر مدل کسب و کار بانکی وجود دارد.

وی « تغییر ساختار و ترکیب شعب به منظور حداکثرکردن تعامل حضوری و حرفه ای با مشتریانی که نیازهای پیچیده دارند» را از جمله تغییرات لازم برای تحول در بانک متبوعش عنوان کرد و افزود: همچنین « مکانیزه کردن تعامل با مشتریانی که نیازهای روزمره دارند از طریق کانالهای مجازی و کانالهای فیزیکی غیر شعبه ای انجام می شود»، « برقراری روابط عمیق تر با مشتریان» ، « شناسایی و برآورده ساختن نیازهای آنان از طریق داده کاوی و تحقیقات بازار که افزایش درآمدهای غیر مشاع و کاهش وابستگی به درآمدهای ارائه تسهیلات را به همراه دارد»، می تواند در تغییر کسب و کار سنتی بسیار موثر باشد.

فقیری با تاکید بر اینکه « شعب یک بانک» مهمترین کانال توزیع خدمات و تبادل اطلاعات بانک با مشتریان اش است، افزود: در دهه ای که سازمان ها با رشد روز افزون تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات مواجه هستیم، طراحی خلاقانه شعبه، آن هم براساس رویکرد مشتری محور، ضمن ایجاد وجه تمایز بانک، می تواند نشانه تغییر رویکرد بانک در مواجهه با مشتریان و تغییر جهت از محصول محوری به سمت مشتری محوری باشد.

وی افزود: برهمین اساس با توجه به اینکه جهت گیری آینده شعب بانک های مطرح دنیا به سمت مدل « شعب هوشمند» است، بانک پارسیان نیز با الگوبرداری از بانک هایی مانند سیتی، ولزفارگو، بارکلیز و بانک چین، طرح بازآفرینی شعب خود را در قالب شعب هوشمند آغاز کرد.

وی توضیح داد که هدف شعب هوشمند بانک پارسیان، بکارگیری رویکردی هوشمندانه تر در ارائه خدمات سفارشی شده به مشتریان است که حاصل تلفیق بکارگیری ابزارهای دیجیتال و مشاوره تخصصی مبتنی بر تحلیزل داده های مشتری است که با اجرایی شدن آن انتظار داریم جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان موجود، افزایش درآمد، کاهش هزینه ها و ریسک عملیاتی تغییرات مثبتی داشته باشد و وفاداری به برند پارسیان افزایش یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  4  =