موبایل آینده اینترنت است

خرید توییتر و نجات گوگل پلاس

هم گوگل و هم بسیاری از دیگر غول‏های جهان تکنولوژی مانند مایکروسافت و فیس‌بوک به دنبال خرید توییتری بوده‏اند که حالا ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک توییتر برای فعالان شبکه‏های اجتماعی یکی از بهترین شبکه‏ها است و به همین دلیل زمان خوبی برای خریده شدن آن توسط گوگل است.

گوگل همواره از آغاز تاکنون به‌عنوان شرکتی خود را نشان داده که به هر گوشه وب سرک می‏کشد و از خرید هیچ شرکت فعالی غافل نیست. حالا و براساس شایعات این شرکت چشم به سرویس میکروبلاگ توییتر دارد. به گزارش آی‌تی ایران، اگر گوگل قصد خرید توییتر را داشته باشد حالا بهترین فرصت است، چراکه قیمت سهام توییتر در پایین‏ترین زمان خود است. احتمالا گوگل می‏تواند چنین معامله‏ای را با مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار انجام دهد، اما باید دانست این نخستین بار نیست که شایعاتی مبنی بر تمایل گوگل به خرید توییتر به گوش می‏رسد.

هم گوگل و هم بسیاری از دیگر غول‏های جهان تکنولوژی مانند مایکروسافت و فیس‌بوک به دنبال خرید توییتری بوده‏اند که حالا ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

اما از سوی دیگر تحلیلگرانی هم هستند که معتقدند توییتر می‏تواند خیلی راحت ارزش خود را به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برساند.

درحالیکه گوگل‏پلاس هم‌اکنون 2/2 میلیارد کاربر ثبت شده در سراسر جهان دارد، اما واقعیت این است که تمهیدات گوگل برای اتصال کاربران سایر سرویس‏های جذابش (به‌خصوص Gmail) به گوگل پلاس چنین عددی را برای گوگل  رقم زده است وگرنه چه کسی است که نداند صنعت شبکه‏های اجتماعی امروزه در دست فیس‌بوک و توییتر است. بر اساس آخرین آمارها تنها ۴ تا ۶ میلیون نفر در گوگل پلاس فعالند. به واقع می‏توان گفت گوگل پلاس به‌طور مستقل و بدون کمک گرفتن اجباری گوگل قادر به جذب همین کاربران هم نبود. گوگل البته در همه این سالها نشان داده که خیلی ساده می‏تواند سرویس‏های خود را بر اساس تحلیل‏هایی تعطیل کند. اورکات، Wave، Buze، گوگل‏ریدر، Google Powermeter و Google Health از جمله سرویس‏هایی هستند که گوگل آنها را بایگانی نکرده است.  بر اساس تازه‏ترین تحلیلی که توسط Eric Enge از شرکت Stone Temple Consulting منتشر شده در حدود ۹۰ درصد از پروفایل‏های موجود در گوگل‏پلاس در وب غیر فعالند. بر همین اساس این تحلیل معتقد است که گوگل‌پلاس در صورتی که برنامه جدیدی برای نجات آن به اجرا در نیاید به‌زودی خواهد مرد.

خرید توییتر و نجات گوگل پلاس؟
توییتر برای فعالان شبکه‏های اجتماعی یکی از بهترین شبکه‏ها است و به همین دلیل زمان خوبی برای خریده شدن آن توسط گوگل است. هم قیمت پایین سهام توییتر و هم بی توجهی کاربران به گوگل پلاس احتمالا می‏تواند یک گزینه خوب برای گوگل باشد.

گوگل همچنین از این موضوع به خوبی آگاه است که موبایل آینده اینترنت است و شرکتی موفق است که بتواند بالانس مناسبی بین شبکه‏های اجتماعی و سرویس‏های موبایلی ایجاد کند. تنها طی چهارسال گذشته درآمد گوگل از سرویس تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است که دلیل اصلی آن انفجار موبایلی است که در سراسر جهان رخ داده است. به همین دلیل گوگل نیاز به یک استراتژی جدید برای بازسازی سیاست‌های شبکه‏های اجتماعی‏اش دارد. توییتر هم‌اکنون ۳۰۸ میلیون کاربر فعال در ماه دارد که بیش از ۵۰۰ میلیون پیام روزانه توییت می‏کنند. میزان افزایش ماهانه ترافیک کاربران موبایلی توییتر تا ۸۰ درصد می‏رسد و این برای گوگل ایده‌آل است.

در این اوضاع به سختی می‌توان آینده را پیش‏بینی کرد، اما یک چیز مشخص است: گوگل نیاز به حرکت در آینده دارد و این حرکت هم باید سریع باشد. فیس‌بوک حالا در حال نزدیک شدن به گوگل است و بازار بلامنازع تبلیغات اینترنتی گوگل حالا توسط فیس‌بوک به شدت تهدید می‏شود.

منبع:دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  8