سرمایه گذاری ها در Fintech سه برابر شده است

به گزارش مرکز تحقیقاتی Accenture

میزان سرمایه گذاری های جهانی در حوزه تکنولوژی های مالی، در سال گذشته سه برابر شده و به 12.2 میلیارد دلار رسیده است. بیشتر سرمایه گذاری های انجام شده نیز در آمریکا ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک میزان سرمایه گذاری های جهانی در حوزه تکنولوژی های مالی، در سال گذشته سه برابر شده و به 12.2 میلیارد دلار رسیده است. بیشتر سرمایه گذاری های انجام شده نیز در ایالات متحده آمریکا ثبت شده است.

داده های مورد برررسی برگرفته از CB Insights است که شرکت های سهامی خاص و سهامی عام را به طور کامل پوشش می دهد. بودجه های اختصاص داده شده به تکنولوژی های مالی و همچنین بودجه های پشتیبانی شده توسط دولت نیز در این آمار محاسبه شده اند. در این گزارش آمده است که میزان سرمایه گذاری های جهانی در سال 2013 فقط 4.05 میلیارد دلار بوده است.

ایالات متحده نیز شاهد سه برابر شدن میزان سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه Fintech بوده است و آمار آن از 3.39 میلیارد دلار در سال 2013 به 9.89 میلیارد دلار در 2014 رسیده است. این آمار با رشد 68 درصدی بین سال های 2012 تا 2013 مقایسه می شود و رشد بسیار قابل توجهی را نشان می دهد. شهر نیویورک شاهد رشد متعادلتر و 32 درصدی بوده و میزان سرمایه گذاری در این کشور به 768 میلیون دلار رسیده است.

عرصه پرداخت هم چنان برای بسیاری از سرمایه گذاران جذاب است و 29 درصد از کلیه معاملات انجام شده در ایالات متحده و همچنین 54 درصد از مجموع ارزش همه معاملات و قراردادها را به خود اختصاص داده است. بخشی که پس از سرمایه گذاری در حوزه پرداخت محبوب تر است، اعطای وام می باشد. این در حالی است که تکنولوژی مدیریت دارایی و تجارت در شهر نیویورک از محبوبیت خاصی برخوردار است و 42 درصد از معاملات انجام گرفته در این شهر را به خود اختصاص داده است.

گروه تحقیقاتی Accenture پیش بینی می کند؛ در آینده بخش بیمه، قسمت عمده ای از اختلالات را در حوزه فینتک وارد کند و تکنولوژی های رایانش ابری و BlockChain دو روند تکنولوژی مهم سال آینده خواهند بود.

رابرت گاش، مسئول بخش استراتژی Accenture می گوید: «تعداد فزاینده ای از بانک ها و شرکت های بیمه در حال سرمایه گذاری برای متصل کردن خود به Fintech هستند و این کار را یا از طریق مراکز رشد و یا آزمایشگاه های این مراکز و یا سرمایه گذاری به روش های متفاوت انجام می دهند. ما معتقدیم این رشد قابل توجه در عرصه Fintech، به نوآوری های گوناگونی در مؤسسات مالی بزرگ جهان می انجامد.»

انتشار این داده ها در پنجمین آزمایشگاه نوآوری سالانه Fintech در نیویورک انجام گرفته است. در این رویداد، هفت استارتاپ حوزه Fintech محصولات و سرویس های خود را به ده ها بانک، گروه سرمایه گذاری و مدیران تکنولوژی ارائه کرده اند. تاکنون، 24 شرکت در مجموع 176 میلیون دلار تامین مالی این آزمایشگاه ها را برعهده گرفته اند و سال گذشته یکی از سرمایه گذاری های حاصل از این رویداد به ارزش 175 میلیون دلار بوده است./شاپرک

منبع: http://finextra.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  73  =  77