سفرهای رسانه ای یک مدیر بانکی

سفرهای رسانه ای یا در تعبیر دیگری رسانه گردی مداوم یکی از مدیران بانکی انسان را به یاد سفرهای استانی دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان می اندازد.بر اساس آمار این مدیرعامل بانک طی سه ماه اخیر از چهار رسانه و خبرگزاری بازدید کرده است

 در آن زمان نقد های  بسیاری بر سفرهای  استانی صورت گرفت اما به هر حال حق یک مدیر در هر سطحی است که خود ، راهبردهایش را تعیین کند. اما نتیجه چه شد:آیا این نتیجه عاید نشد که دامنه انتظارات بالا رفته و هزینه های عمرانی  فراتر از توان  منابع کشور بر دوش دولت نهاده شد به طوری که هنوز جا پای آن سفرها بر دوش دولت در مسیر جاده  های بودجه ای سالانه همچنان سنگینی می کند.
از سوی دیگر بارها گفته شد وقتی دولت در اشکال مختلف در استانها نماینده دارد مانند استانداری ها و فرمانداری ها و دیگر نهادهای دولتی دیگر نیازی به سفرهای مداوم نیست؛ اما به هر حال  تعیین راهبرد حق هر مدیر در هر سطحی است. اما نتیجه چه شد؟

طبعا نهادهای استانی از محوریت امور خارج شدند چرا که مدیربالاتر عملا  خود محور امورات را برعهده گرفته بود در نتیجه چنین امری  استقلال نهادهای دولتی در مسیر پیگیری مصوبات استانی ذبح شد به تعبیر دیگر یک نفر مدیر بود و باقی همه پیگیر و سرباز، در چنین صورتی هیات وزیران در حالی که میبایست در تهران به کارهای اصلی خود بپردازد اما در دراستانها وظایف استاندارها را انجام می داد.

همچنین این نقد مطرح هم بعضا مزرح   شد که هدف غایی چنین سفرهایی از قبل مشخص است  در حالی که لزومی بر این سفرها وجود ندارد.پاسخ  های بسیاری می توان برای این سوال مطرح کرد. مردم قرار نیست ما را تماشا کنند بلکه قرار است کار ما را لمس و«گزارش» کنند. بر همین اساس به نظر می رسد فصل سفرهای استانی به روشی که رئیس جمهور سابق کشورمان انجام میداد گذشته و طبعا سفرهای رسانه ای نیز مسبوق به این سابقه تعبیر خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. احمد می گوید

    مطلب بسیار بی سر و ته و مبهم است
    جلو اینجور مقالات لطفا” بگیرید

ارسال یک پاسخ

3  +  2  =