بدافزارهایی که هزینه مکالمه بین‌الملل در قبوض موبایل ایجاد می‌کنند

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هشدار داد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره استفاده از اپلیکیشن‌های ناشناس موبایل که در برخی مواقع بدون اطلاع مشترکان، باعث درج هزینه‌های تماس بین‌المللی می‌شوند، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک غلامرضا داداش زاده معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با تاکید براینکه مشترکان تلفن همراه درباره استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی هوشیار باشند، درباره درج هزینه‌های تماس بین‌المللی در صورتحساب مشترکان تلفن همراه هشدار داد.

 داداش‌زاده ادامه داد: در پی شکایت تعدادی از مشترکان و در بررسی سیستم صدور صورتحساب اپراتورهای تلفن همراه، مشخص شد هزینه‌های بالائی برای تماسهای بین‌المللی در قبض‌های مشترکین ثبت شده که بعضی از این تماسها با برخی از کشورهای دورافتاده آفریقائی بوده و مشترکین موظف به پرداخت هزینه آن بوده‌اند.

وی افزود: بررسی ها نشان می‌دهد که برخی از این تماسها توسط بدافزارهایی بوده که در گوشی‌های تلفن همراه مشترکان نصب شده و به صورت خودکار و بدون اطلاع مشترکان فعال می‌شود و گاهی بالابودن تعرفه و یا مدت زمان طولانی این نوع از تماسها، باعث متضرر شدن مشترکان می‌شود. براین اساس مشترکان خدمات تلفن همراه و دیتا باید در مورد نصب و استفاده از برنامه‌های کاربردی و اپلیکیشن ها دقت لازم را داشته باشند.

معاون رگولاتوری تصریح کرد: همچنین مشترکان درنظر داشته باشند که شرکت در برخی مسابقات تلفنی ماهواره‌ای و یا شماره تماس‌هایی که جهت تبلیغات کالاها در رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود با توجه به ماهیت شماره مقصد و نحوه مسیریابی اینگونه تماس‌ها، مشمول پرداخت هزینه‌های بالا می‌شود.

منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  −    =  80