اولین دستگاه خودپرداز با فناوری تشخیص چهره

محققان چینی ارایه کردند;

محققان چینی موفق به ساخت دستگاه خودپردازی شده‌اند که با اسکن چهره صاحب حساب احتمال دزدی و سرقت پول از حساب سایر مشتریان را به صفر می‌رساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مدتی است کشورهای مختلف به دنبال ساخت دستگاه خودپردازی هستند که با داشتن قابلیت تشخیص چهره بتواند خدمات جدید و متفاوتی را به مشتریان ارائه کند، اکنون مخترعان چینی موفق شده‌اند گوی سبقت را از رقبای خود بربایند و نام خود را به‌عنوان اولین کشوری که موفق به ساخت چنین دستگاهی شده به ثبت برسانند.

این پروژه با همکاری محققان دانشگاه Tsinghua و Tzekwan انجام شده است. این دستگاه خودپرداز جدید مجهز به دوربین‌هایی است که از چهره شخص تصویربرداری کرده و عکس تصویربرداری شده را با عکس هویتی مشتری نزد بانک تطبیق داده سپس به انجام درخواست‌های مشتری می‌پردازد. فناوری تشخیص چهره می‌تواند گام جدیدی علیه سرقت‌های بانکی باشد و بر امنیت حساب‌های
مشتریان بیفزاید.

فناوری تشخیص چهره در خودپردازها می‌تواند سد دیگری پس از رمز کارت برای انتقال پول از حساب‌ها باشد. از دیگر قابلیت‌های این خودپرداز می‌توان مواردی مانند تشخیص اسکناس‌های جعلی در شمارش پول و همین‌طور نقل و انتقال اسکناس‌ها 
را نام برد.

این دستگاه اولین خودپردازی است که به‌طور کامل در چین ساخته شده زیرا سایر دستگاه‌های خودپرداز در این کشور وارداتی هستند. اگرچه چینی‌ها را باید اولین کشوری دانست که به این فناوری دست پیدا کرده‌اند اما آمریکایی‌ها نیز سال‌ها بود که بر چنین پروژه‌ای فعالیت داشتند.
منبع:مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1