بازار ۴ میلیارد دلاری نرم‌افزارهای کسب‌و‌کار در هند

درآمد حاصل از فروش نرم‌افزارهای کسب‌و‌کار در کشور هند در سال ۲۰۱۴ به ۴ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس برآوردهای شرکت گارتنر، بازار نرم‌افزارهای کسب‌و‌کار در هند در سال ۲۰۱۴ با 3/ 8 درصد رشد به ۴میلیارد دلار رسیده است. این گزارش نشان می‌دهد شرکت‌های مایکروسافت، اوراکل و IBM بر بازار نرم‌افزارهای کسب‌و‌کار در هند مسلط هستند. در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۵ درصد از این بازار در اختیار شرکت مایکروسافت بوده است.

 سهم اوراکل نیز از این بازار ۱۳ درصد بوده است. شرکت IBM نیز از بازار هند ۱۲درصد سهم داشته است. شرکت‌های SAP و VMware نیز به ترتیب سهمی ۸ درصدی و ۳ درصدی از این بازار داشته‌اند. سهم هر کدام از شرکت‌های ادوبی،
CA Technologies، SAS و HP نیز از این بازار یک درصد اعلام شده است. این شرکت‌ها در مجموع ۶۴ درصد از بازار نرم‌افزارهای کسب‌و‌کار هند را در اختیار داشته‌اند. یکی از مدیران شرکت گارتنر در این باره گفته است: بازار نر‌م‌افزارهای کسب‌و‌کار در هند پویا و همیشه در حال تغییر است. رشد و ساختار این بازار تحت تاثیر عوامل و نیروهایی مثل خریدهای نامتمرکز، روند مصرفی‌شدن و استیلای ابزارهای همراه، تاثیرات ناشی از ظهور بازارهای جدید، استقرار سیستم‌های پردازش ابری و شکل‌گیری الگوهای جدید مصرف است. به گفته پژوهشگران گارتنر، بازار نرم‌افزارهای کسب‌و‌کار در هند از بالاترین نرخ رشد در میان کشورهای موسوم به بریکس (BRICS) برخوردار است.

 بریکس شامل کشورهای هند، آفریقای جنوبی، چین، برزیل و روسیه است که دارای اقتصادهای نوظهور هستند. کشور برزیل از نظر رشد بازار نرم‌افزار با نرخ 4/ 5 درصد  بعد از هند ایستاده است. آفریقای جنوبی نیز از این نظر با نرخ رشد 8/ 4 درصدی سوم است. بازار نرم‌افزار در چین نیز در سال ۲۰۱۴ با رشد 8/ 3 درصدی همراه بوده است. روسیه اما از این نظر وضع نامساعدتری داشته است، چرا که بازار محصولات نرم‌افزاری در این کشور شاهد افت 4/ 6 درصدی بوده است.

منبع:همکاران سیستم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  +    =  37