دخالتی در افزایش یا کاهش نرخ ارز نداریم

دفاع سیف از سیاست‌های دولت

رئیس کل بانک مرکزی در ارتباط با چرایی افزایش نقدینگی اظهار داشت: این آمار (نقدینگی) بسیار متعادل است که هم توانسته تورم را کنترل کند و هم منجر به خروج از رکود شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سیف با بیان اینکه نظام بانکی به هیچ وجه واسطه ندارد، افزود: اگر کسانی فریب این شرکت‌ها را بخورند همان اتفاقی برایشان می افتد که برای سپرده گذاران موسسات غیرمجاز رخ می دهد.
رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: فریب این شرکت‌ها را خوردن مساوی با ضرر کردن است؛ به همین خاطر مردم اصلاً نباید به این شرکت‌ها اعتماد کنند.
خبرگزاری تسنیم طی روز گذشته از فعالیت شرکت‌های مشاوره وام بانکی گزارش داده بود که به ازای دریافت سند ملکی و البته حق دلالی بالا به مردم وام های بانکی با ارقام متفاوت می‌دهند آنهم ظرف مدت یک هفته تا 20 روز!

* بانک مرکزی با لیزینگ‌های غیرمجاز برخورد می کند
سیف در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی براینکه آیا بانک مرکزی برخوردی با لیزینگ‌های غیرمجاز که درحال کلاهبرداری از مردم هستند، انجام داده است؟ گفت: بانک مرکزی درصورت اطلاع از فعالیت این لیزینگ‌ها حتماً آنها را به مرجع قضایی معرفی می کند.
وی از برنامه بانک مرکزی برای برخورد جدی با لیزینگ‌های غیرمجاز خبر داد و گفت: بانک مرکزی نسبت به کلیه نهادهای فعال در بازار پول مسئولیت دارد و فعالیت آنها را دنبال می کند.

* دخالتی در افزایش یا کاهش نرخ ارز نداریم
رئیس کل بانک مرکزی در ادامه به انتقادات ارزی وارد به این بانک واکنش نشان داد و اعلام کرد: بانک مرکزی به هیچ وجه نه در جهت افزایش نه در جهت کاهش نرخ ارز خارجی اقدامی نمی کند.
وی ادامه داد:‌ تنها تلاش بانک مرکزی این است که جلوی شوک‌های موقت در بازار ارز را بگیرد. البته عملکرد چند ماه گذشته را همین را نشان میدهد.
این عضو کابینه دولت یازدهم همچنین تاکید کرد: دامنه نوسانات نرخ ارز در یک سال اخیر نسبت به سال مشابه قبل حدود 40 درصد کاهش یافته است این نشان میدهد ما به فکر ثبات اقتصادی و آرامش در اقتصاد کشور هستیم.
سیف با بیان اینکه بانک مرکزی از نوسانات شدید در بازار ارز جلوگیری کرده است،‌گفت: نوساناتی که عده ای متضرر و عده ای به ظاهر خوشحال میشدند به ضرر اقتصاد کشور است.

* تورم هدف 94 چند است؟
رئیس کل بانک مرکزی همچنین به نقدهایی مبنی براینکه دولت هزینه های اداری خود را از نوسانات نرخ ارز تأمین می کندٰ گفت: این حرف‌ها حرف‌هایی است که عجیب است و وجود ندارد. برخی از افراد اطلاعاتشان در حدی نیست که اظهار نظر انجام دهند.
وی در ادامه در ارتباط با پیش بینی بانک مرکزی از آینده تورمی ایران،‌اظهار داشت: جهت گیری و تلاش این است که تورم سال 94 از سال 93 کمتر باشد ولی الان این موضوع در دست بررسی است و نمی توان رقم های دقیق را اعلام کرد.
سیف از اعلام تورم هدف برای سال 94 در ماه های آتی خبر داد و درارتباط با تورم تک رقمی افزود: تورم تک رقمی برای سال 95 پیش بینی شده بود که امیدواریم با بررسی هایی که انجام میدهیم طی یک ماه آینده پیش بینی های خود از تورم پایان 94 و 95 را قاطع تر اعلام کنیم.

*دفاع سیف از سیاست‌های دولت
رئیس کل بانک مرکزی در ارتباط با چرایی افزایش نقدینگی اظهار داشت: رشد نقدینگی نسبت به سال های قبل پایین تر است؛‌مابحث خروج از رکود را داشتیم، بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی دولت متهم بودند به اینکه سیاست انقباضی در پیش گرفتند و همه توان را به کنترل تورم متمرکز کرده و توجهی به خروج از رکود ندارند.
وی افزود: این آمار (نقدینگی) بسیار متعادل است که هم توانسته تورم را کنترل کند و هم منجر به خروج از رکود شود.
منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  27