وضعیت قیمت سکه و طلا در بازار نقدی

معاملات آتی سکه طلا روز گذشته تحت تاثیر کاهش دو درصدی اونس جهانی طلا قرار گرفت و با افت قیمت در تمام سررسید ها روبه رو شد؛ در این بین قیمت سکه در بازار نقدی نسبت به معاملات آتی با ریزش بیشتری مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک روز گذشته در چهار سررسید فعال آتی سکه طلا، بیش‌ترین حجم معاملات به تحویل دی ماه اختصاص یافت به طوریکه یک هزار و 548 قرارداد در این سررسید منعقد شد و آخرین قیمت سکه برای تحویل 8 ماه آینده نیز به یک میلیون و 3 هزار تومان رسید.

به گزارش فردا به نقل از بایگاه خبری بورس کالا، همچنین حجم معاملات برای تحویل آبان 347 قرارداد بود که قیمت سکه در این سررسید با کاهش 51/0 درصدی به 975 تومان رسید. در سر رسید شهریور و تیرماه نیز به ترتیب 92 و 35 قرارداد منعقد شد که سکه تیرماه با کمترین حجم معاملاتی با نرخ 941 هزار تومان دادوستد شد. سکه شهریور نیز با افت 3/0 درصدی قیمت 955 هزار تومانی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قیمت سکه در بازار نقدی کاهش بیش از یک هزار تومانی را تجربه کرد، به طوری که در این روز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار 929 هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با همین قیمت معامله شد. نیم‌سکه در بازار 473 هزار تومان و هر ربع سکه 263 هزار تومان قیمت داشت. همچنین قیمت سکه‌های یک گرمی هم 179 هزار تومان اعلام شد.

در بازار جهانی چه گذشت؟
بر اساس گزارش های انتشار یافته از سوی رویترز، تقویت گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته و این مساله موجب شده است تا قیمت طلا در روز سه شنبه با افت شدیدی روبرو شود. بر اساس این گزارش ها قیمت طلا در مبادلات روز گذشته بیش از دو درصد کاهش داشته که این میزان کاهش از 30 آوریل تاکنون بی سابقه بوده است. به اعتقاد کارشناسان، این روزها عاملی برای رشد پایدار قیمت طلا وجود ندارد و در پیش بینی ها امیدی به صعود قابل توجه قیمت ها در کوتاه مدت وجود ندارد.

منبع:دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄  3  =