نشست سایبری با موضوع ” جرایم در دنیای به هم پیوسته ۲۰۱۵ “برگزار می شود

رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه، پی جویی جرایم سایبری با ارتقاء دیپلماسی سایبری نقش موثری در کشف جرم در سطح جهان داشته است از برگزاری نشست سایبری ” جرایم در دنیای به هم پیوسته ” در تاریخ پنجم و ششم خرداد ماه به میزبانی پلیس سایبری کشور ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه، پی جویی جرایم سایبری با ارتقاء دیپلماسی سایبری نقش موثری در کشف جرم در سطح جهان داشته است از برگزاری نشست سایبری ” جرایم در دنیای به هم پیوسته ” در تاریخ پنجم و ششم خرداد ماه به میزبانی پلیس سایبری کشور ایران خبر داد.
 سردار هادیانفر رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا گفت ، پلیس فتا به نمایندگی از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری سازمان اینترپل نشستی تحت عنوان ” جرایم در دنیای به هم پیوسته ” را به منظور ارتقاء سطح همکاری های منطقه ای و بین المللی ، دانش افزایی، تبادل تجربیات و مبارزه با جرایم سایبری فراملی برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این نشست نمایندگانی از کشورهای عضو سازمان اینترپل، روئسای پلیس سایبری، نماینده دفتر مبارزه با جرایم سازمان یافته ،نمایندگانی از دستگاه ها ی دولتی و اجرایی در حوزه امنیت سایبر و  مسئولان لشکری و کشوری حضور خواهند داشت، اظهار کرد: این نشست در روزهای پنجم و ششم خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: از آنجایی که جرایم سایبری محدود به موقعیت جغرافیایی نیست لذا از نیمه دوم سال 90 پی جویی جرایم سایبری با تقویت دیپلماسی سایبری در دستور کار قرار گرفت که همین موضوع نقش موثری در کشف جرم در سطح جهان داشته است.
رئیس پلیس سایبری کشور با بیان اینکه بیش از 70 درصد جرایم سایبری در اروپا و 40 درصد جرایم سایبری در اسیا در حوزه جرایم سایبری فراملی گنجانده می شوند اظهار داشت: در جرایم سایبری هرکس در هرجایی از دنیا می تواند مرتکب جرمی شود بنابراین ما سعی داریم تا دیپلماسی سایبری را توسعه دهیم.
سردار هادیانفر تصریح کرد : برگزاری این گونه نشست ها می تواند در جهت ارتقاء همکاری ها و توسعه تعامل های پلیسی به منظور پیشگیری ، مقابله و کشف جرم موثر باشد .

 
منبع:
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  ⁄  16  =