افزایش هزینه‏ دولت‏‌های منطقه خاورمیانه در بازار نرم‏‌افزارهای کسب‌و‌کار

شرکت گارتنر پیش‌‏بینی کرده است دولت‏های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا امسال حدود ۱۲ میلیارد دلار در بازار محصولات آی‌تی هزینه خواهند کرد که از این میان 2/ 1 میلیارد دلار نصیب عرضه‏‌کنندگان نرم‏‌افزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شرکت گارتنر پیش‏‌بینی کرده است دولت‏‌های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا امسال 97/ 11 میلیارد دلار در بازار محصولات و خدمات آی‌تی هزینه خواهند کرد که این رقم نشان‏‌دهنده رشد 4/ 0 درصدی این بازار است.

 شرکت گارتنر کل بازار محصولات و خدمات آی‌تی را به پنج بخش خدمات داخلی، نرم‏‌افزار، خدمات آی‌تی، پایگاه‏‌های داده و خدمات و ابزارهای تلکام تقسیم کرده است.

بر اساس این گزارش، پیش‌‏بینی می‏‌شود امسال دولت‏‌های خاورمیانه و شمال آفریقا 2/ 5 میلیارد دلار در بازار خدمات و ابزارهای تلکام هزینه کنند. این بخش بیشترین هزینه‏‌کرد دولت‏‌های این منطقه را به خود اختصاص خواهد داد.

بخش نرم‌‏افزار نیز در این میان 2/ 1 میلیارد دلار از این هزینه‌‏کردها را به خود اختصاص خواهد داد. گارتنر بخش نرم‌‏افزار را شامل نرم‌‏افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، برنامه‌‏ریزی منابع سازمانی (ERP)، مدیریت زنجیره تامین (SCM) و نرم‌‏افزارهای مربوط به زیرساخت‏‌ها و برنامه‌‏های کاربردی کسب‌و‌کارها می‏‌داند.

 انتظار می‏‌رود هزینه‌‏کردها در بخش نرم‏‌افزار امسال 7/ 6 درصد بیشتر از سال ۲۰۱۴ باشد و به 2/ 1 میلیارد دلار برسد. رشد تقاضا برای راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت زنجیره تامین و برنامه‏ریزی منابع سازمان ازجمله مهم‌ترین عوامل افزایش هزینه‏‌کردها در بخش نرم‌‏افزار عنوان شده است.
منبع:دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =