تشدید اختلاف‌نظر میان مخاطبان و کارشناسان کیتکو

روز جمعه داده‌های خوب از تورم ایالات‌متحده هم به‌طور مستقیم روی طلا اثر گذاشت و هم با کمک به هواداران افزایش نرخ‌های بهره، ارزش طلا را کم کرد، اما تصمیم فدرال رزرو در مورد زمان افزایش نرخ‌های بهره وابسته به داده‌های اقتصادی است که در ماه‌های گذشته بسیار متناقض بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک فلز زرد هفته گذشته برای اولین بار در 4 هفته گذشته، با افت روبه‌رو شد تا پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت برای آخرین هفته ماه مه دچار تناقض شوند؛ کارشناسان ماه مه را ماه خوب طلا می‌دانند. افت 18 دلاری اونس طلا در هفته گذشته که این کالای گرانبها را به قیمت 1205 دلار رساند، باعث شده که در آخرین نظرسنجی‌های کیتکو نظر مخاطبان، کاهشی، اما نظر کارشناسان افزایشی شود.

افت هفته گذشته طلا ناشی از کاهش نقدینگی در بازار و همچنین رشد شاخص دلار بود. همچنین قوی‌تر شدن احتمال افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا فشار روی طلا را حفظ کرده است. روز جمعه داده‌های خوب از تورم ایالات‌متحده هم به‌طور مستقیم روی طلا اثر گذاشت و هم با کمک به هواداران افزایش نرخ‌های بهره، ارزش طلا را کم کرد، اما تصمیم فدرال رزرو در مورد زمان افزایش نرخ‌های بهره وابسته به داده‌های اقتصادی است که در ماه‌های گذشته بسیار متناقض بوده‌اند.
در آخرین نظرسنجی کیتکو از مخاطبان، 256 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 104 نفر معادل 41 درصد افزایش و 117 نفر معادل 46 درصد کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. 35 نفر معادل 14 درصد هم نظری خنثی داشته‌اند، اما در نظرسنجی از کارشناسان، 19 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 8 نفر معادل 42 درصد کاهش و 6 نفر معادل 32 درصد افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. 5 نفر معادل 26 درصد هم نظری خنثی داشته‌اند.
نظر مخاطبان کیتکو که سه هفته پیاپی درست از کار درآمده بود، هفته گذشته اشتباه از کار در آمد. گرچه این هفته برآیند نظر مخاطبان کیتکو کاهشی است، پیتر دگراف، مفسر کیتکو می‌گوید در مورد روند کوتاه‌مدت افزایشی مانده است، با اینکه معتقد است قیمت‌ها در ماه ژوئن با افت روبه‌رو خواهند شد. او می‌گوید: «ماه مه معمولا ماه خوبی برای طلا است و گزارش معامله‌گران نشان می‌دهد بازار ممکن است هنوز به کف قیمتی نرسیده باشد.»
در میان کارشناسان مورد مشاوره کیتکو، مارک لیبوویت، دبیر 
VR Gold Letter می‌گوید نظرش افزایشی است چراکه چرخه موجود برای طلا مثبت است. کالین چیزینسکی، تحلیلگر ارشد CMC Markets می‌گوید نظر او خنثی مانده زیرا بازار اکنون بازه قیمتی خود را بین 1180 و 1230 دلار برای هر اونس بسط داده است. او می‌افزاید که برنامه بانک مرکزی اروپا برای تشدید خرید اوراق قرضه باید به رشد طلا کمک کند، با این حال تقویت شاخص دلار پس از افزایش احتمال رشد نرخ‌های بهره فدرال رزرو در سال جاری می‌تواند جلوی خیز طلا را بگیرد. 
او می‌گوید: «هم طرفداران کاهش و هم طرفداران افزایش در بازار قدرت دارند؛ بنابراین ما در این هفته ممکن است شاهد افت‌و‌خیز قیمت‌ها باشیم.»
منبع:دنیای  اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2