۱۹ راه کاهش عوارض آنتن موبایل/ابزار افزایش کارایی در گوشی های هوشمند

روش‌های متعددی برای کاهش امواج زیان‌بار تلفن‌های همراه وجود دارد که در ادامه شما را با 20 مورد از مه»‌ترین ان‌ها آشنا می‌کنیم:

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بهترین راهکار این است که مدت زمان مکالمه با تلفن همراه تان را کاهش دهید. مطالعات نشان می دهد اگر شما بیش از دو دقیقه با تلفن همراه صحبت کنید، امواج مغزی شما تحت تاثیر امواج تلفن همراه قرار می گیرد.

حتما دلتان نمی خواهد طی صحبت های طولانی با تلفن همراه تحت تاثیر امواج خطرناک این وسیله قرار بگیرید. چون نمی شود استفاده از تلفن همراه را کنار گذاشت، باید بدانید که چگونه می توانید آثار زیان‌بار تلفن همراهتان را کاهش دهید.
روش‌های متعددی برای کاهش امواج زیان‌بار تلفن‌های همراه وجود دارد که در ادامه شما را با 20 مورد از مه»‌ترین ان‌ها آشنا می‌کنیم:

۱- مدت زمان مکالمه تان را کاهش دهید.
بهترین راهکار این است که مدت زمان مکالمه با تلفن همراه تان را کاهش دهید. مطالعات نشان می دهد اگر شما بیش از دو دقیقه با تلفن همراه صحبت کنید، امواج مغزی شما تحت تاثیر امواج تلفن همراه قرار می گیرد.

۲- کودکان فقط در مواقع ضرورت
به هیچ وجه درست نیست که کودکان یک تلفن همراه مخصوص خودشان داشته باشند، چون مغز کودکان در حال رشد بوده و اثر امواج تلفن همراه بر آنها پنج برابر بیشتر است. بهتر است کودکان جز در موارد ضرورت، با تلفن همراه خود صحبت نکنند.

۳- تلفن همراه را در جیب شلوارتان و یا روی کمربندتان قرار ندهید.
بهتر است تلفن همراه را در جیب شلوارتان قرار ندهید، چون بافت های بخش پایینی بدن بیشتر از بافت های سر و صورت، اشعه های مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسیب می بینند.
نتایج یک مطالعه نشان می دهد مردانی که تلفن همراه را در جیب شلوارشان قرار می دهند، تعداد اسپرم هایشان ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و دچار عقیمی موقت می گردند.

۴- اول بگذارید ارتباط برقرار شود.
وقتی شماره گرفتید، اجازه دهید اول ارتباط با طرف مقابل برقرار شود، سپس موبایل را روی گوش تان قرار دهید. در این صورت تحت اشعه مضر کمتری قرار می گیرید. شما می توانید برقرار شدن ارتباط را روی صفحه تلفن همراه تان ببینید.

۵- تلفن همراه تان را داخل پوشش های فلزی قرار ندهید.
برای موبایلتان پوشش های فلزی نخرید. این محفظه های فلزی مانند یک گیرنده عمل کرده و اثر امواج تلفن همراه را که به سمت بدن شما می آیند، تشدید و منعکس می کنند.
استفاده از تلفن همراه در کنار تخت بیماران و یا تجهیزات پزشکی خطرناک است

۶- تلفن همراهی با میزان اِس.اِی.آر پایین تر (جذب پایین اشعه برای بدن) بخرید.
هنگام خرید تلفن همراه به میزان اِس.اِی.آر آن توجه کنید. این عدد به طور معمول به وسیله شرکت سازنده تلفن همراه روی گوشی و یا کاتالوگ آن درج می شود و نشان می دهد که هنگام استفاده از تلفن همراه چه مقدار از امواج جذب بدن شما می شود.
هر چه این عدد در یک گوشی تلفن همراه پایین تر باشد، آن گوشی ایمن تر است.

۷- از هدست استفاده کنید.
برای اینکه امواج تلفن همراه هنگامی که آن را روی گوش تان قرار داده اید مغز شما را نشانه نروند، باید آن را از سرتان دور کنید.
بهترین کار این است که به جای قرار دادن تلفن همراه روی گوش تان، از یک «هندزفری» یا «هدست» سیم دار استفاده کنید. این کار موجب می شود امواج تلفن همراه به سمت مغز شما نیایند.

۸- از اسپیکر یا پخش صدا استفاده کنید.
برای کاهش تماس با امواج مضر تلفن همراه، هنگام صحبت کردن با آن، از اسپیکر یا پخش صدا استفاده کنید. فراموش نکنید در این شرایط تلاش کنید تا می توانید تلفن همراه را دورتر از بدن تان قرار دهید. با بیشتر شدن فاصله، میزان امواج الکترومغناطیس به میزان زیادی کاهش می یابد.

۹- از آنتی اکسیدان ها استفاده کنید.
آنتی اکسیدان ها موادی در بدن هستند که از پیری پیشگیری می کنند و برای سلامت بدن بسیار ضروری هستند. امواج تلفن همراه می توانند این ترکیبات حیاتی بدن را از بین ببرند و فرمول شیمیایی آنها را بشکنند. بنابراین چون در طول روز شما مدت زیادی تحت تابش این اشعه های مضر قرار می گیرید، خوب است روزانه از موادغذایی حاوی آنتی اکسیدان بیشتری استفاده کنید.

۱۰- جلوی آنتن موبایلتان را نپوشانید.
مسدود کردن آنتن تلفن همراه هنگام استفاده از آن، مقدار پرتوهای جذب شده از طریق مغز را افزایش می دهد. این کار موجب می شود کارایی تلفن همراه کاهش یابد و موجب شود موبایل از نیروی بیشتری برای ایجاد کیفیت بیشتر استفاده کند و پرتوهای بیشتری را منتشر کند.

۱۱- موبایل در منزل
بهتر است موبایل را هنگام خواب دور از خودتان قرار دهید. همچنین در حالت آنتن دهی بالای موبایل در محل سکونت یا محل کار و داشتن علائمی نظیر سردرد، وزوز گوش، اضطراب، عدم کیفیت خواب خوب مثل بی خوابی یا کابوس، سوزش چشم ، فشار خون بالا و یا حالت گُر گرفتگی، اضطراب و دلهره، تپش نامنظم قلب، استرس و پرخاشگری به احتمال زیاد در معرض امواج قوی الکترومغناطیس قرار دارید. بهتر است نسبت به شناسایی و ایزوله کردن محیط خود در برابر امواج بالا اقدام نمایید.

۱۲- موبایل و خانم باردار
امواج بالای موبایل، آسیب جدی به سلول های در حال شکل گیری و دی ان ای جنین وارد می نماید. لذا بهتر است خانم های باردار در طول ایام بارداری، موبایل را از خود دور نگه دارند، خصوصا در هنگام زنگ خوردن موبایل یا برقرار شدن تماس که بیشترین میزان موج را دارا می باشد، موبایل در نزدیکی بدن آنها نباشد.
قرارگیری موبایل بر روی قلب باعث ایجاد اختلال و بی نظمی در ضربان قلب شده و در بلندمدت می تواند اثرات مخربی بر نظم قلب به جا بگذارد

۱۳- موبایل و بیماری های خاص
امواج الکترومغناطیس تاثیرات مخربی بر روی سلول های ضعیف گذاشته و می تواند در پیشرفت بیماری و طولانی شدن درمان آن تاثیر بگذارد.
لذا بهتر است افراد با بیماری های خاص خصوصا تومور، ام اس، لوسمی، اختلالات خونی و قلبی و کلیوی یا افرادی که پروتز یا قعطه فلزی در بدن دارند، از موبایل و امواج الکترو مغناطیس دوری نمایند.

۱۴- موبایل در بیمارستان
استفاده از تلفن همراه در کنار تخت بیماران و یا تجهیزات پزشکی خطرناک است.
سازمان جهانی بهداشت یک سری وسایل و تجهیزات پزشکی را مشخص کرده است که موبایل و سیستم های وایرلس از فواصل نزدیک می تواند روی آنها تأثیر بد بگذارد.

۱۵- موبایل در پمپ بنزین
به گزارش تبیان امواج موبایل به دلیل داشتن پرتوهای قوی امواج الکترومغناطیس می تواند با برخورد به اشیای فلزی حالت جرقه ایجاد نماید.
موارد بسیار زیادی از انفجار خودروهای در حال سوختگیری، به دلیل استفاده از موبایل در جایگاه سوخت بوده که پرتوها با ایجاد جرقه در محل بخارهای بنزین، باعث انفجار و شعله وری محل گردیدند.

۱۶- محل قرارگیری موبایل
قرارگیری موبایل بر روی قلب باعث ایجاد اختلال و بی نظمی در ضربان قلب شده و در بلندمدت می تواند اثرات مخربی بر نظم قلب به جا بگذارد.
بهتر است موبایل با اعضای اصلی بدن مانند قلب، سر و اندام پایین تنه فاصله داشته باشد.
همچنین زنگ خوردن موبایل در نزدیکی کارت های اعتباری مغناطیسی نیز می تواند باعث اختلال در کارایی آنها گردد.

۱۷- موبایل و استفاده از اینترنت
اتصال به اینترنت موبایل، امواج الکترومغناطیسی را چندین برابر می کند.
بهتر است در موارد ضروری از اینترنت موبایل استفاده کنید و بعد از استفاده، در حالت خاموش قرار دهید و یا بهتر است در مواقع لزوم از وایفای موبایل بجای اینترنت سیم کارت استفاده کنید.

۱۸- موبایل در وسیله نقلیه
موبایل در حال حرکت به میزان چند برابر آلودگی موجی تولید می نماید. همچنین به دلیل وجود دیواره های فلزی در خودرو، امواج در داخل خودرو محبوس شده و باعث جذب و نفوذ بیشتر امواج به بدن می گردد. همچنین استفاده طولانی مدت از موبایل هنگام رانندگی باعث بروز سردرد، سرگیجه، اختلال در هوشیاری و واکنش سریع راننده می گردد.

19- استفاده از پیام یا تلفن ثابت به جای تماس
از موبایل در مواقع ضروری، استفاده کنید و بیشتر از تلفن ثابت و یا ارسال پیامک استفاده نمایید. البته در این کار هم نباید زیاده روی کنید تا دچار بیماری “گردن پیامکی” نشوید.

 

 

 

5 ابزار افزایش کارایی در گوشی های هوشمند

گوشی تلفن همراه و رایانه علاوه بر فوایدشان به عاملی برای کاهش تمرکز بر روی فعالیت های روزمره شده اند. با استفاده از این برنامه ها می توان کمی بر این مشکل فائق آمد و با افزایش قدرت تمرکز میزان کارآیی را افزایش داد.
به گزارش ایرنا از وبگاه فناوری ‘Makeuseof’، حواس پرتی و عدم تمرکز تبدیل به یک ویژگی همه گیر شده است.
نرم افزار پیام رسان واتس اپ به تنهایی 30 میلیارد پیام در روز را جابجا می کند که خود انرژی و وقت قابل توجهی را از کاربران می گیرد.
این ‘عادت’ ها هستند که باعث می شوند ابزارهای پیام رسان بر روی ما تسلط داشته باشند. اما می توان با کمی همت و استفاده از چند برنامه کاربردی کمی از بار این مشکل کاست.

***Seed
این برنامه به نوعی با استفاده از بازی به معتادان به تلفن همراه کمک شایانی می کند.
بذرهای این برنامه در مدت زمان 30 دقیبقه طول می کشد تا تبدیل به یک درخت شود. در دوره زمانی 30 دقیقه دوم دومین بذر تبدیل به درخت می شود و در نهایت یک جنگل ایجاد می شود .
اگر تمرکز خود را برای انجام کار خود از دست داده و قبل از دوره زمانی 30 دقیقه به گوشی تلفن همراه خود سر بزنید این بذرها در حالت بذر باقی می ماند.
این برنامه برای دارندگان تلفن با سیستم عامل اندروید، آی.او.اس و ویندوزفون طراحی شده است.

*** Digita Detach
بهترین راه برای جلوگیری از حواس پرتی از گوشی هوشمند چیست؟ بی صدا کردن گوشی هوشمند.
‘ Digita Detach’ یک برنامه مبتنی برسیستم عامل اندروید است که گوشی تلفن همراه شما را به صورت موقت به یک گوشی بی صدا تبدیل می کند و همه چیز غیر از تماس ها یا پیام ها را برای یک دوره زمانی دلخواه شما قطع می کند.
این انتخاب شماست که تا چه هنگام بخواهید از این امکان استفاده کنید و البته آنچه که شما به آن دسترسی دارید تنها تماس ها وپیام رسان ها و دوربین پیش فرض شماست.

*** Pomodoro
برای داشتن تمرکز و بهره وری لازم باید هر 25 دقیقه از کار دست کشید و استراحتی به خود داد.
برنامه Pomodoro طوری طراحی شده که هر 25 دقیقه تمامی پنجره های انتخابی مسدود شده را به مدت پنج دقیقه باز می کند.
Pomodoro یک برنامه کاربردی قابل نصب بر روی مرورگر کروم است که برای افزایش بهره وری طراحی شده و این امکان را فراهم میکند تا به تعداد دلخواه آدرس های اینترنتی را به آن اضافه کنید تا در حین کار برای استفاده از این وبسایت ها وسوسه نشوید.

*** Kill News Feed
فیس بوک را باید سردسته برنامه ها و وب سایت های برهم زننده تمرکز دانست که با ارایه اخبار باعث عدم تمرکز در انجام فعالیت ها می شود.
‘Kill News Feed’ برای کنسل کردن یکی از عناصر منحرف کردن سایت های اجتماعی از جمله فیس بوک طراحی شده است.
همینطور Chrome extension یک افزونه برای گوگل کروم است و همانطور که از اسمش مشخص است منابع اصلی حواس پرتی را از بین می برد.
این برنامه مدام پیغامی به شما ارایه می دهد که نباید با چک کردن پیام ها و پست ها و هرآنچه که در تعامل با اخبار پست شده است، تمرکز خود را از دست دهید.
همچنین Goodnight Chrome تنها اخبار مرتبط با فعالیت شما را رصد می کند و دیگراخبار را فیلتر می کند.
این کار باعث می شود تا تنها با مکث بر روی مطبوعات مرتبط با کسب و کار مورد نیاز دیگر وقت خود را برای پیدا کردن اخبار غیرمرتبط صرف نکنید.

 

 

علت تغییر ناگهانی زمان چراغ قرمز چیست؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی در مورد چراغ‌های راهنمایی گفت: در تهران یک سیستمی به نام اسکتس مستقر است که اگر غیر هوشمند بود روی همان تایم که تنظیم می‌شد نه یک ثانیه زودتر و نه یک ثانیه دیرتر عوض می‌شد اما سیستم چراغ‌های راهنمایی تهران بزرگ هوشمند است و اطلاعات از طریق سنسور به مغز مرکزی سیستم می‌رود و آن سیستم تحلیل‌گر وضعیت ترافیکی معابر است.
سردار حسینی به قابلیت‌های این سیستم اشاره و تصریح کرد: این سیستم هوشمند کل شبکه را می‌بیند و به هم پیوستگی چراغ‌ها تقریبا کامل است و با توجه به ترافیک موجود در سطح شهر و در معابر تنظیم می‌شود.
این مقام ارشد راهور در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد گلایه‌ اکثر مردم از تغییر ناگهانی تایم چراغ سبز اظهار داشت: این که عنوان می‌شود تایم چراغ سبز شماره 30 بود و ناگهان به 2، 1 و در نهایت صفر ختم شود و قرمز شد را نمی‌پذیرم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این مطلب که دوربین در لبه خط گذرگاه نصب است، گفت: سرعت مجاز در تقاطع و میادین 20 کیلومتر است و مطمئنا اگر خودرویی با این سرعت وارد تقاطع و میادین شود متوجه تغییر تایم چراغ می‌شود و فرصت لازم برای عبور یا توقف را خواهد داشت.
وی افزود:‌ اشتباه ما این است که می‌خواهیم با همان سرعت اولیه خود از تقاطع عبور کنیم در صورتی که ما باید به قانون گردن بگذاریم.
سردار حسینی ادامه داد: من ادعا نمی‌کنم که این سیستم دوربین‌ها بی ایراد کار می‌کنند اما درصد خطایشان خیلی خیلی پایین است و اکثر اوقات که اعتراض افراد را بررسی و عکس‌ها را استخراج می‌کنیم با این مواجه می‌شویم که در هنگام چراغ قرمز بر روی خط قرار دارند.
وی گفت: در آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی صراحتا عنوان شده که اگر چراغ برای عبور سبز باشد ولی تراکم موجود نشان دهد که امکان عبور در ثانیه‌های باقی مانده نیست باید خودرو پشت خط بایستند هر چند چراغ برای عبور سبز باشد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به بیان مثالی در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: در سوئد فردی شب تا صبح پشت چراغ راهنمایی و رانندگی ایستاد غافل از آنکه آن چراغ خراب بود اما در ایران اگر چراغ روی عددی متوقف شود بوق‌ها بلند می‌شود؛ ما باید در رانندگی متانت داشته باشیم.

*افسر پلیس حق دادن فرمان حرکت در هنگام چراغ قرمز را ندارد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به پرسش دیگری در مورد فرمان افسر پلیس در هنگام چراغ قرمز برای عبور از تقاطع و روان شدن ترافیک اظهار داشت: به هیچ وجه هیچ ماموری حق فرمان دادن در تقاطعی که به چراغ هوشمند متصل است را ندارد چرا که سیستم چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به صورت هوشمند و مکانیزه و بر اساس ترافیک موجود در معابر زمانبندی و اجرا می‌شود.

*ارسال آنی پیامک تخلف در آینده‌ای نزدیک
سردار حسینی با بیان این مطلب که جریمه باید اثربخش باشد، اظهار داشت: جریمه باید از لحاظ روانی نیز موثر باشد و جریمه‌ای که با گذشت چند ماه از تخلف انجام شده به دست راننده می‌رسد اثربخشی خود را ندارد؛ از سوی دیگر باعث سلب اعتماد می‌شود و ما باید در این زمینه اقداماتی انجام دهیم که از اثربخشی لازم برخوردار باشند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد:‌ با هماهنگی‌های انجام شده ، انشاءالله در آینده‌ای نزدیک تخلفات رانندگان به صورت آنی از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می‌شود تخلفاتی مانند توقف غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، استفاده از تلفن همراه و غیره؛ چرا که این امر باعث بازدارندگی می‌شود.

 

 

تحمیل بسته‌های گران ایرانسل به میلیون‌ها کاربر

شبکه نسل سوم ایرانسل هم‌اکنون در ۲۰ درصد شهرهای ایران راه‌اندازی شده اما پول بسته‌های اینترنتی آن را همه مشترکان باید بپردازند.
به گزارش تسنیم، نسل سوم تلفن همراه بالاخره با گذشت قریب به شش سال از انحصار تک اپراتور این نسل به شکل گسترده و فراگیر در اختیار تمامی اپراتورهای موبایل کشور قرار گرفت تا در ورطه رقابت با شرکت‌های ارتباطات سیار دنیا از تکنولوژی‌های بروز استفاده کنند.
هرچند که 3G برخلاف GSM نسلی برای انتقال صدا، اطلاعات و مالتی‌مدیا با سرعت و کیفیت بالاست اما اولین کشوری که از آن به شکل تجاری استفاده کرد، ژاپن در سال 2001 بود. لذا این استاندارد ارتباطی هر چند برای کشور ما نو است اما با توجه به افزایش ضریب نفوذ آن از سال 2005 به بعد، تکنولوژی کهنه‌ای به حساب می‌آید.
به عبارت دیگر شاید بهتر است بگوییم به دلیل اعطاء انحصار برای ارائه خدمات این نسل در ایران، با عقب ماندگی 10 ساله‌ای مواجه شدیم که هر تلاشی برای جبران آن انجام دهیم به دلیل مهاجرت شبکه‌های ارتباطی دنیا به سمت 4G باز هم عقب خواهیم بود.
گذشته از این موضوع، نیمه‌های سال گذشته بود که اپراتور اول و دوم ارتباطی علاوه بر مجوز نسل سوم، جواز ورود به نسل‌های بالاتر ارتباطی را هم دریافت کردند تا حداقل در زمینه استانداردهای دیگر بتوانیم هم‌پای دنیا پیش رویم.
از همان زمان تبلیغات گسترده و مانور پر رنگ و لعاب بر سر راه‌اندازی گسترده 3G که نهایتا سرعت 42 مگابیت بر ثانیه را در اختیار مشترکان موبایل قرار می‌دهد، توسط اپراتورهای بلند قامت ایران شروع شد و با توجه به اینکه ایرانسل پیش از همراه اول توانسته بود مجوز راه‌اندازی تجاری را دریافت کند، رنگ تبلیغاتش هم به گونه‌ای دیگر بود.
پیش از 3G شدن شبکه این دو اپراتور، نسل 2.75 بر شبکه آنها حاکم بود که سرعتی نهایتا معادل 100 کیلوبیت بر ثانیه را به ارمغان می‌آورد اما با روی کار آمدن استانداردهای جدید ارتباطی، عبارتی نظیر سرعت نوری و دانلود مگابیتی روی تیزر و بنرهای تبلیغاتی نقش بست.
با این حال اپراتور دوم ارتباطی که پرچم‌دار ورود به استانداردهای بالاتر ارتباطی (3G و بالاتر) بود، روز به روز به توسعه و بروزرسانی شبکه سابق خود پرداخت و براساس آمار اعلام شده توسط ایرانسل، امروز 270 شهر از فناوری 3G و بیش از 60 شهر از تکنولوژی 4G (LTE) این اپراتور بهره‌مند هستند.
نکته قابل تأمل اینکه اپراتور دوم ارتباطی به محض کاهش نرخ دیتای آزاد موبایل از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اقدام به گران کردن بسته‌های افزایشی اینترنت موبایل کرد که این کار دقیقا مصادف با توسعه شبکه 3G آن شد اما اپراتورهای دیگر ترجیح دادند برای رفاه حال مشترکان خود، دست به تعرفه‌ها نزنند.
قیمت برخی بسته‌های رایج ایرانسل دو برابر و همین عاملی برای شکل‌گیری موجی از اعتراضات توسط مشترکان این اپراتور شد؛ البته توجیه اپراتور نیز این بود که مشترکان برای کیفیت مطلوب باید پول بپردازند و اگر اپراتورهای دیگر بسته‌هایشان را گران نکرده‌اند دلیل بر این نمی‌شود که بهتر از ایرانسل باشند.
با این حال ممکن است عده‌ای گمان کنند که استاندارد 3G با توجه به سرعتی که در اختیار مشترکان قرار می‌دهد گران‌تر است و حق این اپراتور بوده که بسته‌هایش را گران کند، اما اینطور نیست.
تجربه اپراتورهای دنیا سود از محل فروش پهنای باند نیست بلکه سرویس‌محور شده‌اند و با خدمات ارزش افزوده ای که در اختیار مشترکان قرار می‌دهند از آنها درآمد کسب می‌کنند.
اما در صورتیکه چنین استدلال غیر منطقی را هم منطقی فرض کنیم، بد نیست بدانیم مرکز آمار در سال 1390 تعداد شهرهای ایران را 1331 مورد برشمرد.
این آمار نشان می‌دهد که شبکه 3G ایرانسل تنها یک پنجم یا 20 درصد شهرهای ایران را شامل می‌شود زیرا به گفته خود این اپراتور تجهیزات 3G آن تنها در 270 شهر راه‌اندازی شده است؛ البته سوای اینکه در برخی شهرها تنها نسل سوم راه‌اندازی شده و پوشش آن گسترده نیست یا به عبارتی تنها یک یا دو سایت راه افتاده که قادر به خدمات‌دهی به تمام مردم شهر نیست.
بنابراین در حالت خوشبینانه 80 درصد این آب و خاک که 3G ندارند باید برای خرید بسته‌های اینترنت همراه اپراتور دوم، همان اندازه‌ای پول بپردازند که دیگر نقاط 3Gنشین می‌پردازند.
ایرانسل در بخش بسته‌های اینترنت همراه به صراحت اعلام کرده که تمامی بسته‌هایش را برای فناوری 2G، 3G و 4G به فروش می‌رساند در حالیکه تکنولوژی 2G با 3G قابل قیاس نیست.
البته این را هم باید گفت که اپراتورها تنها در فروش دیتای آزاد مکلف به رعایت قانون هستند اما فروش بسته‌های اینترنتی با توجه به اینکه پیشنهاد آنها به مشترکان برای کاهش هزینه‌ها به شمار می‌رود هیچ دستورالعمل نظارتی روی آن نیست؛ لذا یک اپراتور می‌تواند بسته‌هایی فوق‌العاده ارزان کند و دیگری به دور از موضوعات رقابتی بسته‌هایی فوق‌العاده گران بفروشد و در نهایت هم بگوید هر کس کیفیت می‌خواهد باید پول بیشتری بپردازد.
دریافت هزینه یکسان از تمامی مشترکان موبایل اعم از کم سرعت و پرسرعت زمانی بیشتر به چشم می‌آید که دیگر اپراتورها همچین رویه‌ای ندارند؛ به عنوان مثال اپراتور اول ارتباطی در قالب نوترینو، بسته‌هایی را عرضه کرده که اختیار عمل به مشترکان می‌دهد تا اگر در منطقه‌ای هستند که 3G پوشش ندارد مجبور به پرداخت هزینه بیشتر نباشند.
رایتل هم که تکلیفش مشخص است؛ اپراتور ارغوانی تنها مکلف به ارائه خدمات 3G است و از این حیث تنها یک تعرفه برای بسته‌های خود در کل شبکه ارتباطی‌اش خواهد داشت.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  +    =  56