گشایش اعتبار ۴ میلیارد دلاری بانک صنعت و معدن از محل صندوق توسعه ملی

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: قرار است تا پایان هفته جاری قراردادی به مبلغ چهار میلیارد دلار بین بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی منعقد شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی اشرف افخمی در مراسم افتتاح شعبه مستقل بانک صنعت و معدن در محل صندوق توسعه ملی افزود: در سال گذشته 2/ 2 میلیارد دلار برای 70‌طرح در سراسر کشورمان از محل صندوق توسعه ملی گشایش اعتبار شد. 

وی با اعلام این خبر که از ابتدای اردیبهشت‌ماه جاری، معاونت بانکداری صنایع کوچک و متوسط در بانک صنعت و معدن ایجاد شده افزود: وظیفه اصلی این معاونت تنها ارائه وام نیست؛ بلکه طرح جامع توانمند سازی شامل بسته خدماتی خواهد بود. وی با اشاره به اینكه افتتاح شعبه صندوق توسعه ملی با هدف توسعه فعالیت بانك و خدمت‌رسانی بیشتر به صنعتگران و تولیدكنندگان كشور انجام شده ابراز امیدواری كرد كه این حركت بتواند با تكیه بر مطالعات كارشناسی انجام شده به نتایج مطلوب در راستای كمك به توسعه اقتصادی كشور دست یابد. افخمی گفت: ایجاد شعبه این بانك در محل صندوق توسعه ملی به دنبال تفاهم انجام شده میان بانك صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی صورت گرفته و این بانك در نظر دارد با ارتقای سطح تعامل خود با صندوق بتواند از منابع آن صندوق در مسیر تامین مالی طرح‌های صنعتی كشور بهره‌مند شود.

 وی با اشاره به اینكه بانك صنعت و معدن یك بانك تخصصی و توسعه‌ای است افزود: بانك‌های توسعه‌ای كه تعدادشان در سطح جهان تقریبا به ٥٠٠ بانك می‌رسد عموما توسط دولت‌ها تاسیس شده‌اند و در مسیر سیاست دولت‌ها حركت می‌كنند. وی در تشریح عملكرد بانك صنعت و معدن در راستای تامین مالی طرح‌های زیرساختی گفت: این بانك تاكنون از محل خط اعتباری چین مبلغ ٥ میلیارد دلار برای طرح‌های یاد شده تامین اعتبار كرده است. افخمی افزود: در بخش لجستیك‌، اعتباری بالغ‌بر یك میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار برای قطار سریع‌السیر تهران‌–‌قم و قم- اصفهان توسط این بانك گشایش یافته است.

 این مدیرارشد بانكی در راستای سایر خدمات ارائه شده این بانك بیان کرد: از آنجاكه صنعت ما با مشكل كم آبی مواجه است مطالعات لازم در‌خصوص ٣ طرح آب شیرین‌كن به پایان رسیده و به‌زودی تامین مالی ٣٠٠ میلیون دلاری برای طرح‌های مزبور انجام خواهد شد. وی در اشاره به تامین مالی صنایع نیروگاهی گفت: در این زمینه ٢٠٠ میلیون یورو برای نیروگاه سیرجان و ٢٣٠ میلیون یورو برای نیروگاه بهبهان توسط بانك صنعت و معدن گشایش اعتبار صورت گرفته است.
منبع:دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄  2  =