تقابل بانکداری تماما دیجیتال و بانکداری سنتی /سمت و سوی بانکداری آینده کجاست؟

یک تحقیق در آمریکا و انگلیس نشان می دهد:

بیشتر مشتریان رابطه بانکی خود را براساس تراکنش های پرداخت ساده شکل داده اند و امور بانکی متداول آن ها تراکنش های ساده ای مانند پرداخت قبوض و دریافت موجودی حساب جاری است./ دو سوم (67 درصد) از افراد دارای سنین بین 18 تا 34 سال، هنوز تمایل دارند از بانکداری سنتی به جای بانکداری دیجیتال استفاده کنند. آن ها استفاده از بانکداری دیجیتال برای انجام امور حساب جاری خود را بدون ایراد و بدون شکاف نمی دانند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک براساس مطالعات انجام شده، بیشتر مشتریان رابطه بانکی خود را براساس تراکنش های پرداخت ساده شکل داده اند و امور بانکی متداول آن ها تراکنش های ساده ای مانند پرداخت قبوض و دریافت موجودی حساب جاری است.

با توجه به مطالعه ای که توسط شرکت تحقیقاتی-بانکی Accenture در آمریکای شمالی صورت گرفت؛ مشتریان به چند مورد از سرویس های ارزش افزوده که توسط بانک ها ارائه می شود تمایل بیشتری دارند: تخفیف در خریدها (54 درصد)، سرویس های پرداخت قبوض (53 درصد)، پیشنهادهای محصولات (52 درصد)، تسهیلات پایانه-به-پایانه برای خرید خودرو مانند کمک در مذاکره برای وام و ارائه پیشنهادات خودروها (49 درصد) و خرید خانه (46 درصد).

مطالعات نشان می دهد که دو سوم (67 درصد) از افراد دارای سنین بین 18 تا 34 سال، هنوز تمایل دارند از بانکداری سنتی به جای بانکداری دیجیتال استفاده کنند. آن ها استفاده از بانکداری دیجیتال برای انجام امور حساب جاری خود را بدون ایراد و بدون شکاف نمی دانند. تقریبا نیمی (47 درصد) از آن افراد نیز، گفتند که انتظار دارند بانک برای آن ها ابزارها و سرویس هایی ایجاد کند که در ایجاد و کنترل بودجه به ایشان کمک کند. در حدود نیمی (48 درصد) از افراد نیز از بانک انتظار دارند با اپلیکیشن موبایلی / تبلتی و یا حتی بر روی وبسایت بانک، امکان مکالمه تصویری با بانک را داشته باشند.

یافته ها حاکی از آن است که ارتباط مشتریان با شعبه های محلی بانک ها در حال تغییر است. تعداد بسیار زیادی از مشتریان (81 درصد)، گفتند که اگر شعبه محلی بانک ها تعطیل شود، بانک خود را تغییر نمی دهند. این آمار به نسبت سال گذشته با 52 درصد نظر، افزایش قابل توجهی داشته است.

هم چنین مطالعات اخیر نشان می دهد؛ در کشور انگلستان با بانکداری دیجیتال توسعه یافته، فقط 13 درصد از انگلیسی ها، در حال برنامه ریزی برای حرکت به سوی حساب های جاری تماما دیجیتال هستند.

در مطالعه ای که توسط Intelligent Environments صورت گرفت، دو سوم از افراد انتظار دارند تا 5 سال آینده در انگلستان، تعداد حساب های تماما دیجیتال از حساب های بانکی سنتی بیشتر باشد. 60 درصد از انگلیسی ها گفتند سرویس های بانکداری دیجیتال برای آن ها بسیار با اهمیت هستند.

یافته های این مطالعه نشان می دهد، بانکداری تماما دیجیتال برای بسیاری از افراد، بسیار متفاوت است. 52 درصد از افراد به وضعیتی که نتوانند در هنگام بروز مشکل، با کسی صحبت کنند و مشکل خود را با تعامل حضوری و مکالمه ای برطرف کنند، تمایلی ندارند و برای 44 درصد از افراد نیز فعالیت ها و سرویس های درون شعبه ای اهمیت بالایی دارد و حاضر به تعویض بانک های سنتی با بانک های تماما دیجیتال نیستند.

این مطالعه نشان داد که فقط 14 درصد از انگلیسی ها به بانک های تماما دیجیتال بیشتر از بانک های سنتی اعتماد می کنند و فقط 16 درصد معتقدند که بانک های تماما دیجیتال نسبت به همتای سنتی خود، مشکلات امنیتی کمتری دارند.

منبع : http://www.thepaypers.com/online-mobile-banking/most-consumers-use-banking-for-simple-transactions/759713-12

و

http://www.thepaypers.com/online-mobile-banking/uk-banks-digitally-but-still-prefers-traditional-services/759702-12

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  +    =  32