۱۱ راز مالی که باعث پیشرفت می شود/چگونه اقتصادی اما خوب زندگی کنیم

گرچه گرفتن تصمیمات پولی صحیح و دقیق، همیشه آسان نیست، اما تلاش برای اتخاذ بهترین تصمیمات مالی، دست‌کم این حسن را دارد که شمارا از دست‌زدن به برخی تصمیمات اشتباه و رایج اقتصادی و مالی باز دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک تمرکز بیش از اندازه به نوسانات بازار سهام، تنها باعث استرس بیشتر می‌شود. پس وقتی دیدید بازار درحال سقوط است، خودرا مشغول تفریحات، سرگرمی‌ها و خانواده کنید یا به گردش بروید. سعی کنید در چنین مواردی از شنیدن اخبار رادیو و تلویزیون اجتناب کنید چرا که این اخبار، خود به سقوط ارزش بازار دامن می‌زنند.
 اگر سرمایه گذاری متنوعی کرده باشید، خیالتان راحت باشد که تمام تلاش خود را به بهترین نحو انجام داده‌اید. گرچه گرفتن تصمیمات پولی صحیح و دقیق، همیشه آسان نیست، اما تلاش برای اتخاذ بهترین تصمیمات مالی، دست‌کم این حسن را دارد که شمارا از دست‌زدن به برخی تصمیمات اشتباه و رایج اقتصادی و مالی باز دارد.
  فرض را براین بگیرید که به‌جای یک سال پس انداز، تنها یک ماه پول پس انداز کنید یا فراموش کنید که برای مواقع اضطراری و آینده مبلغی را کنار بگذارید، تمامی این اشتباهات ممکن است به قیمت نابودی بودجه شما تمام شود، مگر اینکه تصمیم بگیرید برای اصلاح این اشتباهات، از همین امروز چاره‌اندیشی کنید. در این گزارش به نقل از بخش مالی یواس‌نیوز، به 11 اشتباه بزرگی که همه ما ممکن است مرتکب شویم اشاره شده کرده و می‌آموزیم چگونه در دام این اشتباهات مالی نیفتیم.
 
محاسبه دخل و خرج کوتاه مدت
محققان معتقدند، نگه‌داشتن حساب دخل و خرج یک‌ساله بسیار بهتر از ماهانه است زیرا درخصوص وضعیت بودجه‌ای یا برآورد وضعیت مالی سالانه خود کمتر احساس اعتمادبه‌نفس می‌کنیم. بنابراین، احتمال اینکه این اتفاق ناخواسته زمینه‌ساز هزینه‌های ناخواسته شود، افزایش خواهد یافت. طی مطالعه‌ای که در سال 2008 انجام شد، 40 درصد دانشجویان، هزینه‌های ماهانه خود را جدی نگرفتند اما در مقابل سه درصد هزینه سالانه خود را کاملا جدی گرفتند.
 
زیاده‌روی در مخارج مسکن
تا زمانی‌که بخش قابل توجیهی از درآمد خود را پس‌انداز نکنید، نمی‌توانید با شرایط اقتصادی روز کنار بیایید. ایده‌آل‌ترین شرایط در این مواقع، پس انداز یک دلار به ازای هر سه دلار  درآمد است. اما بسیاری از افراد، بسیاری از پس‌انداز خودرا برای مسکن، آتش می‌زنند. بسیاری از مشاوران سرمایه گذاری، از دیرباز به خریداران توصیه کرده‌اند تا تنها حدود یک سوم درآمد خود را برای تهیه مسکن هزینه کنند. اما برای بسیاری از افراد بخصوص افرادی که هزینه تحصیلی، هزینه بچه‌داری و سایر هزینه‌های جاری دیگر دارند، اختصاص این رقم هم زیاد است.
 
دست‌کم گرفتن سرمایه‌گذاری روی مشاوره حرفه‌ای و شغلی
سرمایه‌گذاری برای کمک گرفتن از یک مشاور شغلی یا توسعه حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا شغل خود را به‌خوبی تبلیغ و معرفی کنید. این کار باعث می‌شود تا جذابیت‌های ظاهری یک شغل را رها کرده و شغل رویایی خود را کسب کنید.
 
هزینه برای پاداش
دریافت پاداش‌های نقدی در ظاهر جذاب و لذت‌بخش است، اما در واقع، این پاداش‌ها شمارا ترغیب می‌کند تا بیشتر خرج کنید. اقتصاددانان از این پدیده با عنوان افزایش خرید یاد می‌کنند. زیرا افراد وقتی پاداش دریافت می‌کنند، هزینه‌های خود را ناگهان افزایش می‌دهند و آن را در یک چشم به‌هم زدن خرج می‌کنند. 
 
پرهیز از مقایسه قیمت‌ها یا چانه زنی
امروزه در بسیاری از فروشگاه‌های سطح شهر، قیمت اقلام عرضه شده باهم متفاوت است؛ اما به‌راحتی می‌توان قیمت بسیاری از اجناس را در اینترنت یا فروشگاه‌های دیگر بررسی کرد و بهترین قیمت را پیدا کرد. همچنین بسیاری از مشتریان متوجه نیستند که قیمت فروش خیلی از اجناس قابل انعطاف است، بنابراین به‌خودشان زحمت نمی‌دهند تا از فروشنده تقاضای تخفیف کنند.
 
کسب درآمد، تنها از یک منبع مالی
این‌روزها کمتر کسی را می‌بینیم که کل دوران شغلی خود را تنها برای یک کمپانی کار کند یا تنها یک شغل داشته‌باشد. گرچه برخی تغییر شغل‌ها ارادی و خودخواسته‌است، اما برخی از تغییرات شغلی از روی عدم کفاف درآمدی یا بیکاری رخ می‌دهد. با کسب درآمد از چندین منبع مالی، می‌توانید ثبات مالی خود را افزایش دهید. برخی گزینه‌های پیشنهادی برای کسب درآمد از منابع مالی جنبی، شامل: شغل آزاد، فروش صنایع دستی به‌صورت آنلاین یا ارائه خدمات مشاوره‌ای می‌شود.
 
بدهی کم یا زیاد
اگرچه تمامی قرض‌ها بد نیستند اما داشتن بدهی معقول باعث می‌شود تا پیش از سررسید اولین قسط بدهی‌ها، در بسیاری از هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. ترس از مقروض ماندن و فرار از آن، شما را وادار می‌کند تا بسیاری از فرصت‌ها را ازدست بدهید، درحالی‌که بدهی زیاد منجر به نابودی مالی شما خواهد شد.
 
سرمایه‌گذاری بی‌محابا در خرید سهام
زمان‌سنجی مناسب در بازار سهام، نیازمند ماشین زمان است. به همین دلیل است که بهترین و مطمئن ترین شیوه سرمایه‌گذاری در بازار سهام، سرمایه‌گذاری اندک و لحظه‌ای و بدون توجه به رفتارهای بازار سهام است. 
 
توجه بیش از حد به نوسانات بازار سهام
تمرکز بیش از اندازه به نوسانات بازار سهام، تنها باعث استرس بیشتر می‌شود. پس وقتی دیدید بازار درحال سقوط است، خودرا مشغول تفریحات، سرگرمی‌ها و خانواده کنید یا به گردش بروید. سعی کنید در چنین مواردی از شنیدن اخبار رادیو و تلویزیون اجتناب کنید چرا که این اخبار، خود به سقوط ارزش بازار دامن می‌زنند. اگر سرمایه گذاری متنوعی کرده باشید، خیالتان راحت باشد که تمام تلاش خود را به بهترین نحو انجام داده‌اید.
 
حساب بازکردن روی کمک‌هزینه بیمه خدمات اجتماعی
بهتر است همین حالا که در محدوده 30 سالگی هستید، برای بازنشستگی برای 20 الی 25 سال آینده فکر کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که در آن تاریخ پولی که بابت حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنید، برای هزینه‌های آن ایام مناسب و کافی باشد. بنابراین، شاغلان جوان، باید از همین حالا به‌فکر پس‌انداز کردن مبلغ قابل توجهی برای سال‌های پس از بازنشستگی خود باشند.
 
افراط و ولخرجی برای خرید هدایا
به‌جای هزینه کردن برای خرید هدایایی که حتمی مطمئن نیستید که آیا دیگران از آن استقبال کنند یا به آن احتیاج دارند، چرا یک هدیه دست‌ساز خودتان، نظیر شیرینی یا خوراکی دست‌پخت خود را به دیگران نمی‌دهید، یا اینکه بلیت سینما یا تئاتر هدیه دهید تا زمانی را کنار هم سپری کرده و از باهم بودن لذت ببرید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  +    =  24