کاهش نرخ سود بانکی موجب خروج سرمایه از بانک‌ها می‌شود

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی را موجب خروج سرمایه از بانک‌ها و از بین رفتن تعادل بازار سرمایه دانست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من معتقدم که کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات اتفاق مبارک و میمونی نیست و خروج سرمایه را به دنبال خواهد داشت در حالی‌که مسیری برای این سرمایه متصور نیست و باعث از بین رفتن تعادل بازار سرمایه می‌شود.

وی با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی کشور اظهار کرد: ما برای آبادکردن یک بخش یا حداقل آرام کردن یک بخش دست به تخریب بخش دیگری می‌زنیم و مشکلاتی در بخش‌های دیگر بروز می‌کند. اگر در بخش‌های دیگر این آمادگی وجود داشت که بانک‌ها میزان سپرده‌گذاری را کاهش دهند و در عوض این سپرده‌ها به بخش‌های دیگر هدایت می‌شد درآن صورت می‌شد گفت که اگر از خروج سپرده‌ها زیان می‌بینیم در جای دیگر سود سرشاری از رونق بورس و افزایش تولید عایدمان خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کاهش سود قطعا به خروج کلان سپرده از بانک‌ها منجر می‌شود ادامه داد: افرادی هستند که سپرده‌ای در بانک‌ها دارند و با سود دریافتی آن زندگی می‌کنند. اینها هر شرایطی که پیش بیاید سپرده خود را در بانک‌ها نگه می دارند زیرا راه دیگری برای ایجاد درآمد ندارند اما قشری که سپرده‌گذار است و اعداد و ارقام را حساب می‌کند و معمولا سپرده واقعی و عددهای میلیاردی به دست این افراد است سپرده خود را از بانک خارج می‌کند.

یوسفیان ملا یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر بازار بورس و سهام رونق آن چندانی ندارد این پول قطعا به مسیری می رود که ضد اشتغال خواهد بود. حتی ممکن است به سمت بازار مسکن یا خرید سکه و ارز خارجی برود که در این صورت زیان شدیدی را متحمل خواهیم شد.

وی همچنین گفت: در کشورهایی که سود سپرده کاهش می‌یابد سپرده خارج شده به سمت تولید و اقتصاد سالم هدایت می شود اما ما برای این کار ریل گذاری نکرد‌ه ایم و درب‌های سرمایه‌گذاری اطمینان آور در کشور ما به روی مردم باز نیست و مردم قدرت انتخاب در سرمایه گذاری را ندارند که اگر کسی خواست پولش را از بانک خارج کند به مسیر اشتباهی نرود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  52  =  53