/گسترش جهانی سیستم های پرداخت خرد و آنی/نقش قوانین نظارتی در توسعه سیستم های بی درنگ

طی مقاله ای توسط سوئیفت تشریح شد:

نقش تعیین کننده قوانین نظارتی در تشویق جامعه به مهاجرت به سیستم های جدید، استفاده از تکنولوژی های نو و متناسب و تکمیل آن ها با قیمت های پایین، انگیزه مورد نیاز برای گسترش چنین سیستم هایی است./سیستم های آنی روندی رو به رشد دارند و علت آن انتظارات مشتریان است و جمایت توسط بخش های نظارتی است. /ریشه 73 درصد از گسترش سیستم های RT-RPS به دلیل تاثیر اصلاح مقررات نظارتی بوده است. /این تاثیر از عوامل متعددی مانند حمایت از مصرف کننده ها، کاهش ریسک اعتباری، شفافیت، شمول مالی، تقویت رقابت و تاثیرهای گسترده تری بر اقتصاد کلان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در یک مقاله جدید توسط سوئیفت، چشم انداز سیستم های پرداخت خرد آنی (RT-RPS) ارزیابی شده است. این مقاله، تحلیلی بر روندها و محرک های اصلی و شناخت رویکردهای متفاوت، موانع ورود و هم چنین عوامل بحرانی موفقیت دارد.
عنوان این مقاله « گسترش جهانی سیستم های پرداخت خرد و آنی »، نام دارد و دو موضوع کلیدی مرتبط را برجسته می کند و هم چنین تنوع سرعت های گسترش و رابطه آن با هسته محرک های اصلی که هدایت کننده گسترش چنین سیستم هایی هستند را تشریح می کند:
رشد RT-RPS بسیار قوی است اما کشور ها با رویکرد های متفاوتی آن را گسترش می دهند که این موضوع بر نرخ رشد آن مؤثر می باشد.
کشورهای متعددی در حال گسترش پرداختی های آنی هستند. معمولا  نقش تعیین کننده قوانین نظارتی در تشویق جامعه به مهاجرت به سیستم های جدید، استفاده از تکنولوژی های نو و متناسب و تکمیل آن ها با قیمت های پایین، انگیزه مورد نیاز برای گسترش چنین سیستم هایی است.
سایر کشورها در مسیر گسترش با سرعت کمتری هستند. معمولا در کشورهای این دسته، بخش های نظارتی، نقش برجسته ای ندارد و جامعه بانکی نیز تمایل کمی نشان می دهد. بنابراین سایر سیستم ها نیز مسیر گسترش خود را باز نگه داشته و بین دو حد بالا و پایین تغییر سرعت می دهند. این سیستم ها معمولا با مشارکت فعال بخش های نظارتی پیشرفت داشته و زمانی که سیستم در بیش از یک دهه گذشته راه اندازی شده باشد و از تکنولوژی قدیمی تری استفاده کند نیز هم چنان در مسیر گسترش قرار دارد.

 
چشم انداز بازار سیستم های پرداخت آنی خرد
همواره ثابت شده است که طرح های نظارتی اصلی ترین کلید گسترش سیستم های RT-RPS بوده است. نتایج نشان می دهد که در حدود 73 درصد از گسترش سیستم های RT-RPS به دلیل تاثیر تدوین و اصلاح مقررات نظارتی بوده است. این تاثیر از عوامل متعددی مانند حمایت از مصرف کننده ها، کاهش ریسک اعتباری، شفافیت، شمول مالی، تقویت رقابت و تاثیرهای گسترده تری بر اقتصاد کلان تشکیل شده است.
نکته کلیدی دوم، (27 درصد) برای گسترش سییستم های RT-RPS، تاثیر نیازمندی های بانک های تجاری – هم از سوی پاسخگویی به انتظارات مشتری و/یا پاسخ به تهدیدهای رقیبان جدید-  است.

 
عوامل مؤثر بر سیستم های پرداخت آنی خرد
به گفته ژولیت کنل، مدیر زیرساخت بازار در سوئیفت؛ «ظهور سرویس های پرداخت بدون درنگ تاثیر متحول کننده ای بر سیستم های پرداخت زمینه ای خواهد داشت. سیستم های آنی روندی رو به رشد دارند و علت آن انتظارات مشتریان است و جمایت توسط بخش های نظارتی است. کشورهای متفاوت سیستم های پرداخت خرد آنی را به روش های متفاوت پیاده سازی و اجرا کرده اند. از ساده ترین تطبیق با زیرساخت قبلی گرفته تا ایجاد سیستم های نوآورانه و با برندهای جدید، که برای مثال در استرالیا دیده می شود. مدل های قدیمی و مدل های جدید باید در کنار یکدیگر حضور داشته باشند و این موضوع هم در سطح سیستم های داخلی و هم در سطح برون مرزی ضروری است. بنابراین ایجاد قابلیت همکاری بین این دو مدل، یک نیازمندی کلیدی بانک ها است. این صنعت باید با روش های قادرسازی بانک ها به ارائه قابلیت های سیستم های آنی روبرو شود و ارزش چک را نیز محفوظ بدارد. نکته کلیدی در این فرایند همکاری و نوآوری است.»
ترجمه از سمانه سمیعی
منبع : http://www.paymentscardsandmobile.com/the-changing-landscape-of-real-time-retail-payments-systems/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  −  18  =