محاکمه ۵روزه بانک انگلیسی به‌دلیل تبعیض نژادی علیه ایرانیان

رویال بانک اسکاتلند با افزایش اتهامات در مورد رفتار تبعیض آمیز نژادی با مشتریانش به‌ویژه ایرانیان مقیم انگلیس مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ازتسنیم  به نقل از پرس تی‌وی، رویال بانک اسکاتلند با افزایش اتهامات در مورد رفتار تبعیض آمیز نژادی با مشتریانش به‌ویژه ایرانیان مقیم انگلیس مواجه  است.
این بانک هم اکنون درگیر مجموعه‌ای از شکایاتی است که تعدادی از ایرانی‌ها علیه آن طرح کرده و مدعی شده‌اند که این بانک به‌محض پی بردن به ملیتشان اقداماتی را برای بستن حساب‌هایشان انجام داده است.
اکنون رفتار این بانک در قبال مشتریانش از سوی وکیل خواهان‌ها «تبعیض آمیز و فراتر از قانون» توصیف شده است.
اما نواز، مدیر مؤسسه حقوقی بلک استون سالیسیترز که دفاع از شاکیان ایرانی را در مقابل رویال بانک اسکاتلند به‌عهده گرفته گفت: «مکانیزمی در داخل رویال بانک اسکاتلند وجود دارد که موجب می‌شود به‌محض مشخص شدن اینکه تابعیت شما ایرانی است یا به هر طریقی مرتبط با ایران هستید، بلافاصله حسابتان بسته می‌شود».
نواز گفت، همکاران وی در جریان دعاوی حقوقی طولانی علیه رویال بانک اسکاتلند متوجه شده‌اند که «این بانک علاقه‌ای به ارائه هیچ‌گونه خدماتی به مشتریان ایرانی ندارد… رویکرد این بانک نشان می‌دهد که این بانک یک رفتار کاملاً متفاوت با مشتریان غیرانگلیسی دارد».
روز دوشنبه، یک پرونده حقوقی علیه رویال بانک اسکاتلند مطرح شد که موضوع آن رفتار تبعیض آمیز نژادی این بانک در قبال برخی از مشتریانش بود. این پرونده روز دوشنبه در مرکز عدالت مدنی منچستر مطرح شد و 5 روز به طول انجامید.
رویال بانک اسکاتلند در سال 2013 نامه‌هایی به تعدادی از مشتریان خود از جمله شهروندان انگلیسی ایرانی الاصل یا ایرانیان مقیم انگلیس ارسال و اعلان کرده که این بانک دیگر نمی‌تواند به آنها خدمات بانکی ارائه دهد. بعداً فاش شد که دلیل این اقدام رویال بانک اسکاتلند نگرانی آن از نقض تحریم‌ها علیه ایران بوده است.
نواز گفت، مؤسسه بلک استون سالیسیترز، تا هفته گذشته در حال پیگیری 6 شکایت ایرانی‌ها علیه رویال بانک اسکاتلند بوده است. اما اخیراً 20 دعوای جدید توسط ایرانی‌ها به این مؤسسه محول شده است.
نواز افزود، هیچ چشم‌اندازی برای خاتمه یافتن این اقدام رویال بانک اسکاتلند علیه ایرانی‌ها وجود ندارد و این بانک به‌همراه دیگر مؤسسات مالی انگلیسی ترجیح می‌دهند این پرونده‌ها به مصالحه ختم شود، تا اینکه رویکرد ضدایرانی خود را خاتمه دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =