رشد ۱۵۰درصدی کاربران اینترنت بانک مسکن

بت شکن عملکرد بانک مسکن در سال 1393را تشریح کرد

درسال گذشته بارشد 150درصدی درکاربران اینترنت بانک مسکن مواجه بوده و نیز متوسط تراکنش های غیر حضوری خود را به 90 درصد افزایش دادیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از روابط عمومی بانک مسکن،وی میزان تسهیلات پرداختی در سیستم بانکی را در سال گذشته 3414 میلیارد ریال عنوان کرد که از این میزان 11/8 درصدآن تسهیلات اعطایی در بخش مسکن و ساختمان بوده است.
دکتر بت شکن گفت:بانک مسکن سهم 47درصدی از تسهیلات اعطایی بخش مسکن درسیستم بانکی را به خود اختصاص داده است که این درصد معادل 198 هزار میلیارد ریال در سال گذشته بوده است.
در واقع بیشترین مانده تسهیلات کشور و کمترین میزان معوقه نظام بانکی متعلق به بانک مسکن است.

بر اساس این گزارش،وی تسهیلات عمده بانک مسکن را در سه حوزه اصلی مشارکت مدنی ساخت خرید و جعاله عنوان کرد و افزود:در سال گذشته در بخش مشارکت مدنی ساخت حدود 95 هزار واحد مسکونی به مبلغ 33 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم.
به گفته دکتر بت شکن در بخش خرید خانه برای 125 هزار واحد مسکونی تسهیلاتی معادل 34هزار میلیارد ریال و در بخش جعاله تعمیر مسکن نیز برای 123هزار فقره تسهیلات 10 میلیون تومانی به مبلغ 12هزار میلیارد ریال تسهلات پرداخت شد.

مدیرعامل بانک مسکن میزان تسهیلات پرداختی در بخش فروش اقساطی سهم الشرکه بانک را112 هزار میلیارد ریال برای 578 هزار واحد مسکونی عنوان کرد.

وی با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب و دولت یازدهم برای تکمیل مسکن مهر گفت: با تلاش کارکنان بانک مسکن درراستای رفع این دغدغه تا کنون قرارداد 482هزار میلیارد ریال منعقد و معادل 440 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک مسکن با بیان این مطلب که در سال 1393 نیز 385هزار واحد مسکن مهر را فروش اقساطی کردیم افزود:تاکنون یک میلیون و 420هزار واحد فروش اقساطی شده است
وی با اشاره به وصول 26 هزار میلیارد ریال از تسهیلات مسکن مهر مجموع این وصولی ها را 55هزار میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد:بانک مسکن از محل این وصولی ها اقدام به تکمیل واحدهای مسکن مهر نموده است.

دکتر بت شکن با اشاره به وظیفه خطیر پرداخت تسهیلات 2میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر و فروش اقساطی و وصول مطالبات آن،درخواست استمهال 15ساله خطوط اعتباری مهر را به منظور تبدیل مجدد این منابع به تسهیلات مطرح و اظهار امیدواری کرد که از این طریق موتور خروج از رکود اقتصادی در بخش را توسط بانک مسکن به حرکت درآید.
وی همچنین درخواست افزایش سرمایه بانک ،مجوز انتشار انواع اوراق بهادار در بازار سرمایه و بیمه تخصصی اعتبارات مسکن را از مراجع ذیصلاح عنوان کرد.

رییس هیات مدیره بانک مسکن در ادامه به ایجاد دو نهاد مالی به عرصه تامین مالی مسکن در سال گذشته اشاره کرد وافزود:یکی از این ابزار ها ایجاد نخستین شرکت تامین سرمایه بانک مسکن برای ارایه خدمات تامین مالی غیر سپرده ای از طریق ابزارهای بازار پول و بازار سرمایه و دیگری راه اندازی صندوق زمین و ساختمان است.

وی در خصوص فعالیت های بانک مسکن درحوزه ارزی نیز گفت با توجه به تحریم بانک ها در فعالیت های ارزی، بانک مسکن در سال گذشته 567میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی کارسازی کرده است.

دکتر بت شکن درخصوص فعالیت های بانک مسکن در بخش خدمات الکترونیک افزود:درسال گذشته بارشد 150درصدی درکاربران اینترنت بانک مسکن مواجه بوده و نیز متوسط تراکنش های غیر حضوری خود را به 90 درصد افزایش دادیم.

مدیرعامل بانک مسکن درادامه با اشاره به تحقق تمامی اهداف بانک مسکن در سال گذشته به تشریح برنامه های بانک مسکن در سال جاری پرداخت و گفت:در بانک مسکن یک نظام برنامه ریزی جامع مورد بهره برداری قرار گرفته تا مبتنی بر ان بودجه ریزی عملیاتی سال 1394 صورت پذیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  1