قیمت طلا به ۱۱۸۴ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 1.3 درصدی در روز دوشنبه، امروز نیز 3 دلار کاهش یافت و به 1184 دلار رسید. سهام های آسیایی و شاخص ها در سهام آمریکا نیز به امید حل بحران یونان با رشد همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، در پی افزایش امیدها به انعقاد توافق بین یونان و طلبکارانش برای جلوگیری از نکول این کشور در پرداخت بدهی ها، و تقویت شاخص ها در بازار بورس، قیمت طلا امروز کاهش های شدید جلسه قبل را حفظ کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 1.3 درصدی در روز دوشنبه، امروز نیز 3 دلار کاهش یافت و به 1184 دلار رسید.  سهام های آسیایی و شاخص ها در سهام آمریکا نیز به امید حل بحران یونان با رشد همراه بود.

طلا که اغلب یک سرمایه گذاری جایگزین در هنگامه بروز شرایط نامناسب اقتصادی به شمار می رود، در طی چند روز گذشته و به رغم عدم انعقاد توافق بین یونان و طلبکارانش، رشد چندانی را شاهد نبوده است.
اما یونان روز دوشنبه با اعلام پیشنهادات بودجه ای جدید که به عنوان مبنایی برای توافق احتمالی در طی روزهای آینده مورد استقبال رهبران اروپایی قرار گرفت، باز هم به سوی توافق گام برداشت.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت :«به نظر می رسد که علاوه بر سورپرایزهای دقیقه نودی، مذاکرات یونان احتمالا منجر به توافقی خواهد شد که فعلا مشکلات را به آینده منتقل خواهد کرد و مانع از نکول در پرداخت بدهی ها خواهد شد.»

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا به نزدیکی پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 تاکنون رسیده، اما روز دوشنبه حجم دارایی های این صندوق برای اولین بار از 26 می افزایش یافت و به 705.48 تن رسید.

تقاضای فیزیکی در آسیا ضعیف بوده، زیرا نگرانی ها در مورد فصل بارش در هند و احتمال سوددهی بهتر بازار بورس چین، مانع از رشد خریدها شد.
عامل اصلی تاثیرگذار بر بازار طلا همچنان پیش بینی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در اواخر سال جاری است.
منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  6