ارتباط دانشگاه و صنعت بيمه يک ضرورت است

ارتباط دانشگاه و صنعت بيمه يک ضرورت است و دانشگاهيان بايد در حوزه هاي مورد نياز صنعت بيمه تحقيق و مطالعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از  روابط عمومي بيمه آسيا، دکتر کاردگر نايب رئيس هيأت مديره و مديرعامل بيمه آسيا در افتتاحيه نخستين کنفرانس ملي بازاريابي خدمات در ادامه مطلب فوق گفت: مي بايست دانشگاهيان درخصوص عدم نفوذ مناسب صنعت بيمه تحقيقات علمي ـ کاربردي انجام دهند. تا کنون تمامي تحقيقات از طرف تقاضا بررسي شده است؛ نياز امروز صنعت بيمه کشور انجام تحقيقات از طرف عرضه است که دانشگاه مي‌تواند نقش و تأثير بسيار بسزايي داشته باشد.
مديرعامل بيمه‌آسيا با تاکيد بر لزوم اتصال بيمه‌هاي زندگي به اقتصاد کشور بيان داشت: بخش واقعي اقتصاد کشور مي‌بايست به بيمه‌هاي زندگي وصل شود. ابزار تأمين پروژه‌هاي اقتصادي کشور را مي‌توان از پروژه‌هاي بيمه زندگي تأمين کرد.
وي افزود: با اين فرآيند، ارزش افزوده‌اي براي بخش اقتصادي و صنعت بيمه کشور ايجاد خواهد شد که در حلقه بعدي مي‌تواند به بازار بورس کشور وصل شود و بانک‌ها در اين ميان به فعاليت واقعي خود که ارائه خدمات کوتاه مدت مي‌ باشد، بپردازند.
نايب رئيس هيأت‌ مديره بيمه ‌آسيا با اشاره به عدم رشد مناسب بيمه‌ هاي زندگي در کشور گفت: دانشگاهيان مي‌توانند نقش بسيار پررنگي در انجام تحقيقاتي داشته باشند که علت اصلي و اساسي اختلاف سهم زياد بيمه هاي غيرزندگي و سهم کم بيمه هاي زندگي در کشور را مشخص کند.
دکتر کاردگر با تصريح اين موضوع که بسياري از صنايع کشور در معرض ريسک‌هاي بالا قرار دارند، اظهار داشت: در حال حاضر بيمه نامه هاي مناسبي ويژه صنايع با تنوع ريسک در کشور وجود ندارد و اين موضوع مي‌تواند موضوع اصلي انجام تحقيقات علمي ـ کاربردي توسط دانشگاهيان باشد و به طور حتم نتايج بسيار مثبتي خواهد داشت.
مديرعامل بيمه‌آسيا بر بررسي فرآيندي سياستگذاري در صنعت بيمه بر اصل جامعيت و اصل فرآيندي تاکيد کرد.
وي اشاره کرد که محققين در حوزه دانشگاه بررسي کنند که پارادايم يا پارادايم هاي متکي بر اين صنعت که منبعث از ريشه فلسفي و معرفت شناسي است چه مي باشد؟ سپس قوانين، مقررات و قواعد سياسي که توسط نخبگان اين صنعت تنظيم شده است آيا مبتني بر آن پارادايم هست يا خير؟ اگر اين قوانين، مقررات و قواعد سياسي بر آن پارادايم مبتني نيست يا بايد به اصلاح پارادايم بپردازيم يا بايد قوانين، مقررات و قواعد سياسي را با پارادايم انتخابي تنظيم کنيم. همه اين نکات شايد بتواند راهکاري براي توسعه صنعت بيمه باشد. بررسي و بازبيني مجدد اين قوانين تاثير شگرفي در توسعه و تعميم صنعت بيمه کشور خواهد داشت.
گفتني است در نخستين کنفرانس ملي بازاريابي خدمات با تاکيد بر چالش ها و راه کارهاي بازاريابي در صنعت بيمه کشور ، سه مقاله از طرف مديران و کارشناسان بيمه آسيا به صورت ارائه و چاپ در مجموع مقالات پذيرفته شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =