آینده پول: غیرنقدی، غیرکارتی، غیرکاغذی/فرصت های جدید دیجیتالی تر شدن پرداخت ها در بازارهای جهانی

با توجه به پیچیدگی های اکوسیستم پرداخت در بسیاری از کشورها، تغییرات به آرامی انجام می گیرند. گاهی اوقات، دهه ها طول می کشد اما بالاخره آن تغییر اتفاق می افتد./ تکنولوژی های دیجیتال جدیدتر ممکن است این روند تحول را شتاب دهند. / دیجیتالی تر شدن پرداخت ها چگونه فرصت های کلی بازار جهانی را رشد می دهد/«آینده همین جاست. فقط به طور مساوی توزیع نشده است. » این جمله ویلیام فورد گیبسون، یک نویسنده آمریکایی-کانادایی است. کسی که در دهه 1980 از لفظ «فضای سایبری» استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک تکنولوژی در حال بازسازی چشم انداز پرداخت هاست. با توجه به پیچیدگی های اکوسیستم پرداخت در بسیاری از کشورها، تغییرات به آرامی انجام می گیرند. گاهی اوقات، دهه ها طول می کشد اما بالاخره آن تغییر اتفاق می افتد. تکنولوژی های دیجیتال جدیدتر ممکن است این روند تحول را شتاب دهند. در این متن نگاهی به آینده پول میندازیم و این که پول چگونه غیرنقدی، غیرکارتی و غیرکاغذی می شود.

در گزارش های فناوری دانشگاه MIT اخیرا عنوان «آینده پول» به کار رفته است. این گزارش نگاهی به کلیه عوامل پیشرو در صنعت و دیجیتالی تر شدن پرداخت ها داشته است. گوشی های موبایل کاتالیزوری برای بسیاری از تغییرات بوده اند. اما این نکته مهم است که به خاطر داشته باشید هنوز دنیا به وجه نقد وابسته است. با توجه به برآوردهای انجام شده 85 درصد از مصرف کنندگان  تراکنش های سراسر جهان هنوز صورتحساب های کاغذی و سکه های فلزی در دست دارند.

این گزارش بیان می کند که دیجیتالی تر شدن پرداخت ها چگونه فرصت های کلی بازار جهانی را رشد می دهد:

در سراسر جهان، BCG زمان «اختلال و فرصت» را پیش بینی می کند که با تکنولوژی های دیجیتال هدایت می شود. این زمان نیازمند وجود سیستم های کارت اعتباری است تا ثابت کند از رقابت جدید آن بهتر است.

در نیلسون ریپورت ماه دسامبر سال 2014، نشان داده شد که در ایالات متحده کاربرد چک ها از سال 2013 تا سال 2018 به میزان 46 درصد کاهش می یابد. سال های زیادی است که میزان استفاده از چک در سراسر جهان، در حال کاهش است. در حقیقت، بسیاری از کشورهای آسیایی هیچ گاه با این روش مبتنی بر کاغذ کنار نیامدند.

بسیاری از کشورها در روند حرکت به سمت کارت ها متفاوت عمل کرده اند، گوشی های موبایل و تکنولوژی های جدید پرداخت را به روش های متفاوت به کار برده اند. فقط یک چیز بدیهی است : همه کشورها تقریبا از پول های کاغذی و پرهزینه و غیرکارآمد و سکه های فلزی فاصله می گیرند و پرداخت ها دگرگون می شود.

مؤسسه بیل و ملیندا گیتس، فرصت تکنولوژی های جدید برای کمک به جهان فقرا را شناسایی کرده اند و آن ها نیز می توانند از سرویس های بانکداری در جهان توسعه یافته بهره ببرند.

«آینده همین جاست. فقط به طور مساوی توزیع نشده است. » این جمله ویلیام فورد گیبسون، یک نویسنده آمریکایی-کانادایی است. کسی که در دهه 1980 از لفظ «فضای سایبری» استفاده کرد.

برخی کشورها شروع به حرکت کرده اند و از وجه نقد فاصله گرفته و در مرحله اول به سمت کارت های پرداختی پلاستیکی رفته اند. در حالی که سایرین کارت ها را نیز به گوشی های همراه خود جهش داده اند و همینطور کشورهایی نیز وجود دارند که کلیه حساب های تمام دیجیتال را از طریق شماره موبایل مشتریان و رمز عبور می گردانند.

نقطه مشترک تمامی این مسیرها، فاصله گرفتن از وجه نقد است که هزینه های آشکار و پنهان دارد. با شناخت بیشتر از نابرابری درآمدها در سراسر جهان، راه حل های موبایلی پول دجیتیال به کاهش این هزینه ها کمک فراوانی می کند.

آینده پول تکنولوژی های دیجیتال و موبایل را به سمت ایجاد امور کم هزینه تر و راه حل های کارمدتر می برد. این آینده پول، غیرنقدی، غیرکارتی و غیرکاغذی خواهد بود.  زمان بسیاری برای به وقوع پیوستن آن باقی مانده و مطمئنا به طور یکنواخت توزیع خواهد شد. نظر شما چیست؟

منبع : http://www.mobilepaymentstoday.com/blogs/future-of-money-cashless-cardless-paperless/

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  9  =  1