پلیس روسیه اعضای گروه cyber fascists را دستگیر کرد

به اتهام به استفاده از بدافزارهای اندرویدی برای تخلیه حساب های بانکی

فردی که ظاهرا ایجاد کننده این نرم افزار مخرب بوده و به همراه چهار نفر دیگر، مجموعه ای از گوشی ها و سیم کارت ها را در اختیار داشتند. هر پنج عضو این گروه اعتراف کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از شاپرک مقامات روسی اعضای گروه خرابکار «cyberfascists» را با اتهام به استفاده از بدافزارهای اندرویدی برای تخلیه حساب های بانکی قربانیان دستگیر کرد. با توجه به گفته فوربس، فردی که ظاهرا ایجاد کننده این نرم افزار مخرب بوده و به همراه چهار نفر دیگر، مجموعه ای از گوشی ها و سیم کارت ها را در اختیار داشتند. هر پنج عضو این گروه اعتراف کرده اند.

شرکت امنیتی Group-IB که با وزارت کشور روسیه و بانک Sperbank همکاری می کند، برای دستگیری این کلاهبرداران کمک کرده است و هکرها که نام نرم افزار خود را «رایش پنجم» گذاشته اند، ضمن استفاده از نماد نازی ها، در سیستم مدیریت خود، در سال 2013 اولین فعالیت تخریبی خود را انجام دادند.

آنها نرم افزار مخرب خود را از طریق متن هایی که حاوی لینک های تقلبی به Adobe Flash Player بود، توزیع کردند. از زمان اولین توزیع، این نرم افزار در چندین چرخه قرار گرفته و هنگام باز کردن پنجره جدیدی در Google Play، درخواست اطلاعات کرده و قربانیان را به استفاده از جزئیات کارت های اعتباری خود تحریک کرده است.

مدت ها بعد، این کلاهبرداران سایت های فیشینگ را برای بانک های روسیه و اوکراین طراحی کردند و این بار قربانیان را  به تایپ کردن حساب کاربری و رمز عبور خود به صورت آنلاین فریب می دادند و با استفاده از این اطلاعات پرداخت های خود را انجام می دادند.

به گفته فوربس، از 350 هزار دستگاه اندرویدی که سال گذشته آلوده شده بود، نزدیک به 1 میلیون دلار از روسیه ای ها به سرقت رفته است. وی هم چنین اعلام کرد که این گروه بیشتر تمرکز خود را بر قربانیان آمریکایی و استفاده از باج افزارها (Ransomware) می گذاشتند.

منبع : http://finextra.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  6  =