قیمت طلا در معاملات امروز

به‌رغم افزایش نرخ تورم در آمریکا که می‌تواند فدرال رزرو را تشویق به افزایش زودهنگام نرخ بهره کند، به‌دلیل کاهش ارزش دلار، طلا روز دوشنبه افزایش قیمت‌های اخیر خود را ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، به‌رغم افزایش نرخ تورم در آمریکا که می‌تواند فدرال رزرو را تشویق به افزایش زودهنگام نرخ بهره کند، به‌دلیل کاهش ارزش دلار، طلا روز دوشنبه افزایش قیمت‌های اخیر خود را ادامه داد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رشد 0.6درصدی در روز جمعه، امروز نیز با 0.1 درصد برابر با 2 دلار افزایش به 1205 دلار و 51 سنت رسید.
آمارهای روز جمعه نشان داد که قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا برای دومین ماه متوالی در ماه مارس افزایش یافته که ناشی از افزایش قیمت بنزین و هزینه‌های ساخت مسکن بوده است. این آمار می‌تواند فدرال رزرو را در تصمیم خود مبنی بر افزایش نرخ بهره در سال جاری مصمم سازد.
نشانه‌های حاکی از افزایش زودهنگام نرخ بهره در آمریکا معمولاً منجر به کاهش قیمت طلا می‌شود.
اما تضعیف ارزش دلار موجب تقویت قیمت طلا شد. ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهانی پس از کاهش حدوداً 2درصدی در هفته گذشته، اوایل امروز نیز افت کرد.
اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد که حجم دارایی‌هایش در روز جمعه 0.41 درصد افزایش یافته و به 739.07 تن رسیده است.
سرمایه گذاران در انتظار نتایج نشست سیاست گذاری فدرال رزرو در اواخر ماه جاری هستند تا سرنخ های بیشتری از زمان افزایش نرخ بهره به دست بیاورند.
بازارها همچنین در انتظار تحولات اقتصادی در چین هستند، یعنی جایی که بانک مرکزی این کشور روز یکشنبه مقدار پول نقدی را که بانک‌ها موظفند به‌عنوان ذخیره حفظ کنند کاهش داد و بر حجم نقدینگی در دومین اقتصاد بزرگ جهان افزود.
سیاست‌های پولی انبساطی می‌تواند تقاضا برای طلا در چین را که دومین مصرف کننده بزرگ طلای جهان به شمار می‌رود، افزایش دهد.
منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  ⁄  11  =