طلا به ۱۱۹۰ دلار رسید

در حالی که تقویت ارزش دلار قیمت طلا را به زیر 1200 دلار رسانده و قیمت‌ها به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره بیش از این نیز کاهش خواهد یافت، طلا امروز برای پنجمین جلسه در شش جلسه اخیر افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ازتسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تقویت ارزش دلار قیمت طلا را به زیر 1200 دلار رسانده و قیمت‌ها به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره بیش از این نیز کاهش خواهد یافت، طلا امروز برای پنجمین جلسه در شش جلسه اخیر افت کرد.
اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو نشان می‌دهد که بانک مرکزی آمریکا هنوز گزینه افزایش نرخ بهره تا ماه ژوئن را منتفی نمی‌داند.
افزایش نرخ بهره در آمریکا که اولین‌بار در حدود یک دهه اخیر به شمار می‌رود، جذابیت دارایی‌هایی نظیر طلا را کاهش می‌دهد.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز 8 دلار کاهش یافت و به 1190 دلار در هر اونس رسید.
تقویت ارزش دلار که ناشی از افزایش احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکاست یکی از عوامل اصلی تضعیف قیمت طلا بوده است.
جیانگ شو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «چرخه ارزش بالای دلار هنوز تمام نشده است. ما در مورد قیمت امسال طلا چندان خوش‌بین نیستیم.»
سیتی گروپ اعلام کرد، پیش‌بینی خود از متوسط قیمت طلا برای سال 2015 را از 1220 دلار به 1190 دلار کاهش داده است.
جیانگ که پیش‌بینی می‌کند قیمت طلا با نزدیک شدن به پایان سال 2015 به رقم 1100 دلار نزدیک شود گفت: اگر فدرال رزرو تصمیم بگیرد نرخ بهره را در ماه ژوئن افزایش ندهد، طلا سه ماهه فعلی را به خوبی پشت سر خواهد گذاشت؛ اما وقتی بانک مرکزی آمریکا در اواخر امسال اقدام به افزایش نرخ بهره کند، فلز زرد همچنان در معرض ریسک کاهش قرار خواهد داشت.
قیمت طلا هنوز فاصله زیادی از بالاترین رقم 7 هفته اخیر (1220 دلار) که هفته گذشته به ثبت رسید پیدا نکرده، و این نشان می‌دهد که بازار این آمادگی را دارد تا اگر نشانه‌های بیشتری از به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره پدیدار شد، قیمت‌ها مجدداً افزایش یابد.
منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  10  =