چه می‌کند این فلفل دلمه‌ای

به طور کلی انواع فلفل از جمله فلفل دلمه‌ای جزء مواد غذایی آلرژی‌زا محسوب می‌شوند و بهتر است افرادی که پوستی حساس و تحریک‌پذیر دارند و با مصرف غذاهای آلرژی‌زا دچار جوش، کهیر، آکنه و اگزمای پوستی می‌شوند، انواع فلفل‌های دلمه‌ای را از رژیم غذایی خود حذف نمایند.

چهفلفل دلمه‌ای زرد و نارنجی، عینک آفتابی طبیعی

فلفل‌های زرد، نارنجی و قرمز منبع بسیار خوبی از کاروتنوئیدها هستند. کاروتنوئیدها گروهی از مواد شیمیایی گیاهی می‌باشند که سلامت چشم‌ها را به همراه دارند. کاروتنوئیدهای موجود در فلفل‌های دلمه‌ای عبارتند از:

1. بتاکاروتن که مسئول ایجاد رنگ نارنجی در هویج، کدو حلوایی، فلفل دلمه‌ای نارنجی و… می‌باشد، در سلول‌های بینایی تبدیل به ویتامین A می‌شود؛ که این ویتامین به منظور تقویت فرآیند بینایی بالاخص در نور کم کاربرد دارد. همچنین این ویتامین در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و سلول‌های شاخی پوست موثر می‌باشد. بتاکاروتن همچنین از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی می‌باشد که افراد را در برابر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند.

2. لوتئین و زآگزانتین که رنگ زرد را در زردآلو، فلفل دلمه‌ای زرد و … ایجاد می‌کند. از مواد اصلی تشکیل‌دهنده ماکولای چشم می‌باشند و ماکولای چشم را از آسیب‌های ناشی از افزایش سن محافظت می‌کنند و کمبود آن‌ها آب مروارید را در پی دارد. در حقیقت فلفل دلمه‌ای زرد و نارنجی را می‌توان نوعی عینک آفتابی طبیعی برای چشم‌ها دانست.

ارزش غذایی فلفل دلمه‌ای در هر 100 گرم (گزیده‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی)

کالری                      18 کیلوکالری
پروتئین                    0.8 گرم
لیپید                        0.3 گرم
گلوسید                   3.9 گرم
فیبر                         1.2 گرم
آب                           91.25 گرم
ویتامین ث                46.5 میلی‌گرم
ویتامین ب١              0.025 میلی‌گرم
ویتامین ب٢              0.03 میلی‌گرم
ویتامین ای               0.79 میلی‌گرم
پتاسیم                    146 میلی‌گرم
فسفر                      20 میلی‌گرم
کلسیم                    41 میلی‌گرم
منیزیم                     11 میلی‌گرم
آهن                         0.8 میلی‌گرم
منیزیم                     0.16 میلی‌گرم 

توجه: به طور کلی انواع فلفل از جمله فلفل دلمه‌ای جزء مواد غذایی آلرژی‌زا محسوب می‌شوند و بهتر است افرادی که پوستی حساس و تحریک‌پذیر دارند و با مصرف غذاهای آلرژی‌زا دچار جوش، کهیر، آکنه و اگزمای پوستی می‌شوند، انواع فلفل‌های دلمه‌ای را از رژیم غذایی خود حذف نمایند.

منبع: تبیان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  1