داستان هوای پاک و ناپاک در تهران/نمودار و جدول

تهرانی ها در سال گذشته برای اولین بار 16روز هوای پاک و 233روز هوای سالم را تجربه کردند. در این میان نیز تنها 116روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ناسالم نصیب تهرانی ها شد. این آمار حداقل در 5 سال گذشته بی‌نظیر است.

اما سال 93 تغییرات محسوس شد. روزهای پاک و سالم افزایش پیدا کرد و روزهای ناسالم کاهش. تهرانی ها در چند سال اخیر برای اولین بار 16روز هوای پاک و 233روز هوای سالم را تجربه کردند.

در این میان نیز تنها 116روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ناسالم نصیب تهرانی ها شد.

عملکرد سازمان محیط زیست در کاهش آلودگی هوا

سعید متصدی معاون انسانی محیط زیست در سال 93 و به مناسبت روز هوای پاک در نشست خبری خود با خبرنگاران اقدامات مثبت سازمان در جهت حل مسایل آلودگی هوا را اینگونه بیان کرد: امروز بنزین پتروشیمی از چرخه سوخت کشور حذف شده است در شهرهای تهران، کرج، اراک مشهد اصفهان تبریز سوخت یورو 4را توزیع می کنیم. از موفقیت های دیگر استاندارد سازی خودروها بود. علاوه بر استاندارد یورو 4 جوانبی که تضمین کننده پایداری یورو 4هستند ساماندهی سوخت دیزل مربوط به گازوییل است. گازوییل تولید کشور 7هزار پی پی ام گوگرد داشت که امسال گوگرد آن به زیر 50پی پی ام رسیده است. در شهرهایی مانند شیراز، مشهد، اراک و کرج این اتفاق افتاده است.

او با اشاره به اینکه ضوابط و آیین نامه اجرایی یکپارچه سازی معینه فنی تصویب شده گفت: ما امروز برخوردار از تیم یکپارچه معاینه فنی در آینده نزدیک خواهیم بود که میزان تقلب ها را می تواند به حداقل برساند و ارتباط بسیاری با سیستم شماره گذاری نیروی انتظامی دارد. برچسب و سیستم کاری برای کل کشور خواهد بود.دخالت انسان به حداقل خودش برسد. شماره پلاک خودرو به وسیله دوربین تمام سنسورها از طریق دستگاه و سیستم مکانیزه به بانک اطلاعاتی وارد می شود.

معاون انسانی سازمان محیط زیست گفت: علاوه بر آن ساماندهی در ارتباط با صنایع یا نیروگاه ها است.اتفاق خوبی که در سال بعد می افتد این است که میزان سوخت مازوت که 40میلیون لیتر بوده و 10تا 15میلیون لیتر گازوییل استفاده می کنند امسال آخرین سالی بود که گازوییل و مازوت را برای نیروگاه ها استفاده می کنیم.

او ادامه داد: امسال هم با برنامه دقیق و هماهنگ با وزارت نیرو نفت میزان استفاده از سوخت های سنگین را به حداقل برسانیم. در سال 92میزان سوخت گاز روزانه 80میلیون مترمکعب بوده است در صورتی که امسال بین 100تا 110 میلیون مترمکعب گاز تحویل داده شده است کاری که وزارت نفت انجام داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1