کاهش آرام قیمت جهانی طلا

قیمت طلا روز سه شنبه اندکی کاهش یافت و احتمالا در ماه مارس، برای دومین ماه متوالی، تنزل یابد. پیش بینی می شود بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی اقدام به افزایش نرخ بهره نماید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،خبرگزاری رویترز اعلام کرد،قیمت طلا پس از آنکه هفته گذشته با صعود به کانال یک هزار و 200 دلار در هر اونس، به بالاترین سطح خود در سه هفته اخیر رسید، تقریبا 3 درصد کاهش پیدا کرده است، زیرا ژانت یلن رییس بانک مرکزی آمریکا جمعه گذشته اعلام کرد افزایش نرخ بهره در اواخر امسال اتفاق خواهد افتاد. پس از اظهار نظر یلن، نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها بالا رفت.

قیمت تحویل فوری طلا پس از آنکه دیروز (دوشنبه) در بازار لندن 1.4 درصد کاهش یافت و به 1182.05 دلار رسید، روز سه شنبه نیز به کاهش خود ادامه داد و در ساعت 02:07 به وقت گرینویچ با 0.1 درصد افت به 1184.31 دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا از ابتدای ماه مارس تاکنون 2 درصد کاهش یافته اما در سه ماهه نخست سال میلادی جاری تقریبا ثابت مانده است.

قیمت طلا برای تحویل در ماه آوریل (فروردین) در بازار کامکس نیویورک 0.1 درصد بالا رفت و به 1 هزار و 186 دلار در هر اونس رسید.

سرمایه گذاران به آمار اشتغال آمریکا در ماه مارس که قرار است جمعه آینده از سوی وزارت کار این کشور منتشر شود، چشم دوخته اند. در صورت افزایش آمار اشتغال، احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی قوت خواهد گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  −    =  96