تعدیل نیرو و واگذاری بنگاه ها دو راهبرد جدید بانک‌های غربی/تغییر ساختار با هدف کاهش هزینه

تغییر و تحولات در بازار پول دنیابه کدام سو میرود:

بانک های بزرگ اروپایی و آمریکایی سال گذشته با هدف تجدید ساختار و کاهش هزینه ها، 59 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، بانک های بزرگ اروپایی و آمریکایی سال گذشته با هدف تجدید ساختار و کاهش هزینه ها، 59 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کردند. اکنون انتظار می رود روسای بانک های اروپایی با هدف افزایش سوددهی خود که به دلیل سختگیرانه تر شدن مقررات به شدت آسیب دیده، تعداد بیشتری را اخراج کنند.

بانک های غربی همچنین به منظور کوچکتر کردن دامنه فعالیت خود، بنگاه های اقتصادی تحت تملک خود را فروخته یا تعطیل کرده اند تا موجب نگرانی رگولاتورها در مورد بزرگ شدن و پیچیده شدن بیش از حد فعالیت هایشان نشوند.
تحلیلگران معتقدند، بانک های اروپایی به خصوص بانک های فعال در حوزه یورو احتمالا مجددا اقدام به بازخرید بخشی از کارکنان خود خواهند کرد، زیرا آنها در بین غیرسودده ترین بانک های جهان قرار دارند.

ایمن صالح، مدیر گروه مشورتی بوستون در لندن در این باره گفت: «بانک ها در مورد تعداد کارکنان همچنان پیچ ها را سفت خواهند کرد.»
وی افزود: «ظاهرا تعدادی از بانک ها در سطح جهان واقعا در حال تغییر ساختار هستند و هزینه های خود را به نحو قابل توجهی کاهش داده اند. اکثریت بانک ها برخی اقدامات تاکتیکی برای کاهش هزینه ها انجام داده اند، اما بدون اعمال تغییرات واقعا بنیادین، آنها چگونه می توانند فعالیت یا مدل کسب و کار خود را تغییر دهند.»

18 بانک بزرگ اروپایی سال گذشته مجموعا 1 هزار و 500 فرصت شغلی را کاهش دادند، اما این کمتر از نصف 56 هزار و 100 فرصت شغلی ای بود که همان بانک ها در سال 2013 از بین برده بودند.
6 بانک بزرگ آمریکایی نیز سال گذشته مجموعا 37 هزار و 500 نفر را اخراج کردند، در حالی که تعداد فرصت های شغلی کاهش یافته در این بخش در سال 2013، 45 هزار و 700 مورد بود.

این بدان معناست که در طی 2 سال گذشته، 24 بانک غربی 160 هزار نفر را از کار بیکار کرده اند. 6 بانک آمریکایی در این مدت 7.3 درصد نیروی کار خود را بازخرید کردند، در حالی که میزان بازخرید کارکنان بانک های اروپایی 4.1 درصد بود

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  −    =  33