آخرین اخبار از حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی در یمن

منابع خبری گزارش دادند که جنگنده‌های ائتلاف عربی در ادامه تجاوز عربستان به خاک یمن خطوط امدادرسانی حوثی‌ها را از شهر البیضاء تا بیحان بمباران کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ازایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، همچنین یک منبع آگاه در ریاست جمهوری یمن اعلام کرد در درگیری‌های میان طرفهای درگیر از زنجبار در استان ابین به شهر عدن در جنوب این کشور نزدیک به 50 تن کشته شدند.

در حمله کمیته های مردمی در شهر لودر استان ابین نیز تعدادی کشته شدند.

جنگنده های ائتلاف عربی به رهبری عربستان روز گذشته نیز پایگاه نظامی الدیلمی در شهر صنعا و همچنین شهر المخا دراستان تعز، پایگاه‌های متعلق به نیروهای وابسته به صالح در دو منطقه الصمع و ارحب، مرکز فرماندهی گارد ریاست جمهوری که توسط پسر صالح رهبری می‌شود و باند فرودگاه بین المللی صنعا را در چارچوب عملیات طوفان کوبنده بمباران کردند که در اثر این بمباران تعدادی از جنگنده‌های پایگاه الدیلمی منهدم و فرودگاه شهر صنعا صدمه دیدند.

این در حالی است که یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد 15 تن در حملات هوایی جنگنده های ائتلاف عربی علیه مواضع حوثی‌ها در صنعا کشته شدند.

احمد العسیری، سخنگوی ائتلاف عربی درباره حملات شب گذشته جنگنده های ائتلاف اعلام کرد: بمباران ها طبق جدول زمانی ادامه خواهد یافت و در روزهای آینده فشار بیشتری را به حوثی ها می آوریم.

سایت شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد جنگنده‌های عربستان شب گذشته فرودگاه بین المللی صنعا را بمباران کردند و در بمبارانی بی هدف شهر صعده، نیروگاه برق این شهر، شرکت گاز و زندان مرکزی شهر را بمباران کردند.

این در حالی است که عربستان نیروهای خود را در مرزهای خود با یمن در شهرهای جیزان و نجران مستقر کرده است.

همچنین عادل الجبیر، سفیر عربستان در آمریکا در گفتکو با شبکه خبری اسکای نیوز فاش کرد: عملیات نظامی که با عنوان "طوفان کوبنده" به رهبری عربستان علیه حوثی‌ها در یمن در حال انجام است از ماه‌ها قبل و پس از رایزنی با آمریکا انجام شده است.

الجبیر ادامه داد: رایزنی‌ها با طرف آمریکایی ادامه داشت و احتمال می‌رفت از نیروی نظامی در یمن استفاده شود اما در چند هفته اخیر و با بحرانی شدن اوضاع در یمن این رایزنی‌ها افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری عربستان، سفیر این کشور در واشنگتن جمعه گذشته اعلام کرده بود که کشورهای متعددی تمایل به مشارکت در این عملیات دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄  12  =