اثر تحولات منطقه خاور میانه بر قیمت طلا و دلار

تحلیلگران بانک ای ان زد استرالیا تاکید کردند که تقویت ارزش دلار آمریکا در شرایط کنونی مهمترین مانع و چالش برای قیمت جهانی طلا به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از بلومبرگ، در حالی که قیمت جهانی طلا در هفته جاری تاکنون با رشد 1.6 درصدی روبرو شده و آغاز حملات هوایی عربستان در یمن تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته ولی تقویت ارزش دلار تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی جدید در آمریکا مانع از رشد بیشتر قیمت این فلز زرد شده است.
بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی نگران تحولات خاورمیانه هستند. قیمت طلا در حال افزایش در سه ماه نخست 2015 میلادی است که این مساله از ژوئن 2014 میلادی بی سابقه است.
قیمت نفت نیز با بیشترین افزایش هفتگی خود از 2011 میلادی روبرو شده است. تحلیلگران بانک ای ان زد استرالیا تاکید کردند که قیمت طلا پیش از این تحت تاثیر تنش های سیاسی در خاورمیانه و تحولات یمن با افزایش نسبی روبرو شده ولی تقویت ارزش دلار موجب افت نسبی قیمت این فلز زرد در بازارهای بین المللی شده است.
به نظر می رسد سخنرانی امروز جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در سانفرانسیسکو تاثیر زیادی بر تحولات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.
اظهارات قبلی جانت یلن مبنی بر عدم عجله فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  16