عربستان به یمن حمله کرد

سی‌ان‌ان نوشته است که جنگنده‌های عربستان مراکز حضور نیروهای مردمی و انبارهای تسلیحاتی را هدف قرار داده‌اند. یکی از خبرنگاران حاضر در صنعا می‌گوید صدای صدها انفجار را شنیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،جنگنده‌های ارتش عربستان سعودی بامداد پنجشنبه در اقدامی مداخله جویانه، چندین منطقه در صنعا را بمباران کردند که بر اساس آمار اولیه تاکنون 20 نفر شهید و ده‌ها تن دیگر به شدت مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، جنگنده‌های عربستان سعودی بامداد پنجشنبه دخالت نظامی در یمن را تحت عنوان عملیات «طوفان کوبنده» کلید زده و چندین نقطه در شهر صنعاء پایتخت این کشور را بمباران کردند.

بر اساس آمار اولیه منتشر شده در رسانه‌های یمنی تاکنون 20 غیرنظامی در این حملات شهید و ده‌ها تن دیگر به شدت مجروح شدند.

در همین ارتباط عادل الجبیر، سفیر عربستان در آمریکا گفت: حملات ما به یمن گسترده‌تر خواهد شد و مناطق بیشتری را هدف قرار خواهد داد. وی در بیان علت این دخالت نظامی مدعی شد: ما تنها برای حمایت از دولت مشروع «منصور هادی» دست به چنین کاری زدیم.

سفیر عربستان در آمریکا تصریح کرد: به جز آمریکا که در حملات ما مشارکت مستقیم ندارد، 10 کشور در این حملات به ما کمک می‌کنند.

احتمال حمایت اطلاعاتی آمریکا از عملیات

سی‌ان‌ان نوشته است که هنوز عربستان درخواستی مطرح نکرده، اما ممکن است که حمایت هوایی، تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات را از آمریکا خواستار شود.

یک مقام ارشد آمریکایی هم گفته است: «ما می‌توانیم با کمک‌های لجستیکی و اطلاعاتی و چیزهایی شبیه به این، کمک کنیم، اما مداخله نظامی‌ای از سوی آمریکا نخواهد بود.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄    =  6