واکنش هیلاری کلینتون به نامۀ سناتورهای آمریکا به ایران

در حالی که رئیس جمهور آمریکا و تیم او در حال مذاکرات فشرده با ایران هستند و هدف آنها یافتن راه حل دیپلماتیک براى حل برنامه هسته ای ایران است، برخى می خواهند رسیدن به این توافق و شرایط لازم براى این توافق و یا تبعات آن را به چالش بکشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، واحد مرکزی خبر نوشت:وزیر امور خارجه سابق آمریکا نامه اخیر 47 سناتور را درباره مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی ایران محکوم کرد و گفت: این نامه به هر دلیلی که نوشته شده، ضربه ای به اوباما و از بین برنده اعتبار سناتورهاست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، هیلاری کلینتون که برای شرکت در نشست های جانبی پنجاه و نهمین اجلاس کمیسیون مقام زن، در مقر سازمان ملل متحد حضور داشت، در جمع خبرنگاران افزود: در حالی که رئیس جمهور آمریکا و تیم او در حال مذاکرات فشرده با ایران هستند و هدف آنها یافتن راه حل دیپلماتیک براى حل برنامه هسته ای ایران است، برخى می خواهند رسیدن به این توافق و شرایط لازم براى این توافق و یا تبعات آن را به چالش بکشند.

نامزد احتمالی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری این کشور افزود: نامه اخیر سناتورهاى جمهورى خواه آمریکا، به دور از عرف و روال همیشگى اداره این کشور بود.

هیلاری کلینتون گفت: باید از خود بپرسیم هدف آنها از این اقدام چه بوده است و در پاسخ دو راه حل منطقى به ذهن می رسد، یکی اینکه یا این سناتورها در بحبوحه این گفتگوهاى حساس دیپلماتیک می خواستند به ایران کمک کنند یا می خواستند به رئیس جمهور خود ضرر بزنند.

وی افزود: اگر هرکدام از این دلایل، علت نوشتن این نامه باشد، بى اعتبارى را براى سناتورهاى امضاکننده ى این نامه به همراه خواهد داشت.

پیش از این باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و جو بایدن معاون وی نیز به انتقاد شدید از این اقدام جمهوری‌خواهان پرداخته بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  9  =  1