اسکیمینگ تهدیدی برای خریدهای نوروزی/در فروشگاه ها رمز خود را به کسی نگویید

مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری فتا :

مجرمان با نصب ابزاری پیشرفته در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی روی POS قادر است تمامی اطلاعات کارت بانکی را کپی کرده و اطلاعات کارت را بخواند و با بدست آوردن رمز عبور که معمولاً مشتریان در اختیار آنها قرار می‌دهند، تمامی اطلاعات مورد نیاز برای دسترسی به حساب افراد را بدست آورده و از این طریق برداشت غیر مجاز ازحساب های بانکی قربانیان اتفاق می‌افتد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سرقت اطلاعات بانکی افراد به شکل های مختلفی صورت می گیرد که یکی از شگردهای آن نصب دستگاهی کوچک به نام اسکیمر بر روی دستگاه POS (کارت‌خوان) است. این دستگاه در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها استفاده می شود و متاسفانه اکثر هموطنان عزیز بدون رعایت نکات ایمنی، کارت های بانکی خود را جهت پرداخت وجه مورد نظر به فروشنده می دهند، جالب اینکه مشتری ها با درخواست فروشنده مبنی بر دریافت رمز عبور مخالفتی نکرده و رمز عبور را به فروشنده اهدا می کنند.  

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری با اشاره به افزایش خرید های نوروزی و پرداخت وجوه از طریق دستگاه های کارت خوان گفت: این روز ها دستگاه های کارت خوان به دلیل برخورداری از مزایای فراوان(صرفه جویی در وقت و زمان، امنیت بیشتر و….)، با استقبال بیشتری از سوی فروشندگان و مشتریان مواجه شده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄    =  7