محرومیت سه ماه تا یک سال رانندگان متخلف

رانندگانی که در مرتبه سوم نمره منفی‌شان به حد نصاب 20 برسد، گواهینامه آنان ابطال و راننده یک سال از رانندگی محروم شده و بعد از مدت مذکور مجددا می‌بایست برای ثبت نام به یکی از آموزشگاه‌‌های راهنمایی و رانندگی مراجعه نموده و پس از قبولی در آزمون‌ها، مجددا برای رانندگان گواهینامه صادر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سردار موسی امیری، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به محرومیت رانندگان متخلف از رانندگی، اظهار کرد: برابر ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات در صورتیکه نمره منفی رانندگان متخلف از حد مجاز عبور کند، گواهینامه این رانندگان ضبط خواهد شد.

وی در ادامه گفت: بر همین اساس، در صورتیکه راننده‌ای برای نخستین بار نمره منفی 30 را کسب کند، گواهینامه‌اش به مدت 3 ماه اخذ شده و در طول این مدت راننده نیز از رانندگی محروم می‌شود.

سردار امیری افزود: در مرتبه‌ دوم در صورتیکه راننده نمره منفی 25 را اخذ کند، گواهینامه‌اش به مدت 6 ماه ضبط و از رانندگی محروم خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در پایان بیان کرد: رانندگانی که در مرتبه سوم نمره منفی‌شان به حد نصاب 20 برسد، گواهینامه آنان ابطال و راننده یک سال از رانندگی محروم شده و بعد از مدت مذکور مجددا می‌بایست برای ثبت نام به یکی از آموزشگاه‌‌های راهنمایی و رانندگی مراجعه نموده و پس از قبولی در آزمون‌ها، مجددا برای رانندگان گواهینامه صادر خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  6  =