مجیدی محبوب‌ترین بازیکن استقلال شد

بر برنامه نود این هفته فرهاد مجیدی محبوب‌ترین بازیکن دو دهه باشگاه استقلال شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،برنامه نود این هفته ساعت 22:25 دقیقه دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه رفت. در ابتدای برنامه عادل فردوسی پور توضیحاتی درباره نظرسنجی برنامه و نحوه انتخاب گزینه‌ها داد.

سوال پیامکی برنامه

طبق قرار قبلی، سوال این هفته برنامه به انتخاب محبوب‌ترین بازیکن استقلال در دو دهه اخیر اختصاص داشت. بینندگان 90 باید از میان آرش برهانی، مجتبی جباری، جواد زرینچه، فرهاد مجیدی و علیرضا منصوریان محبوب ترین بازیکن را انتخاب می کردند که در نهایت فرهاد مجیدی با کسب 59 درصد آرا محبوبترین بازیکن دو دهه اخیر باشگاه استقلال لقب گرفت.

آنالیز هفته 21 لیگ

در بخش ابتدایی برنامه، آنالیزی از هفته 21 لیگ برتر پخش شد. بر اساس این آنالیز، مهرداد طهماسبی در دیدار مقابل پرسپولیس با 5 مهار توپ عنوان بهترین دروازه بان هفته را به خود اختصاص داد. نفت مسجد سلیمان نیز بیشترین فرصت گلزنی را در این هفته از دست داد. این تیم در دیدار مقابل تراکتورسازی 8 فرصت گلزنی را از دست داد. بررسی عملکرد پژمان نوری بخش بعدی این آنالیز بود. نوری در دیدار مقابل استقلال خوزستان عملکرد خوبی داشت و 85 درصد پاسهایی که ارسال کرد به مقصد رسید. در این آنالیز مشخص شد نوری اگر در پستهای تهاجمی بازی کند، عملکرد بهتری دارد.

بررسی حریفان نمایندگان ایران در آسیا

پخش بازیهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بخش بعدی برنامه بود و در ادامه وضعیت حریفان نمایندگان ایران در آسیا بررسی شد. بنیادکار که حریف پرسپولیس است در 11 دیداری که مقابل تیمهای ایرانی داشته است 4برد، 4 تساوی و 3 شکست در کارنامه خود ثبت کرده است. العین هم که حریف نفت تهران است 5 برد، 3 تساوی و 2 شکست مقابل تیمهای ایرانی به دست آورده است. لکوموتیو ازبکستان هم که باید به مصاف فولاد خوزستان برود اولین تجربه خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می کند. الاهلی هم که در گروه تراکتورسازی تبریز حضور دارد 3 برد، 2 مساوی و 2 باخت مقابل نمایندگان ایران به دست آورده است.

مصاف پرسپولیس و لخویا آنالیز شد

در دیدار پرسپولیس و لخویا مثلث نوروزی، طارمی و عالیشاه نقش موثری در پیروزی پرسپولیس مقابل لخویا داشت. این مثلث با پشتیبانی نوری، نوراللهی و گابریل عملکردی خوب داشت. دقت پاسهای نوری در این دیدار 85 درصد، نوراللهی 88 درصد و گابریل 89 درصد بود که جمعا 155 پاس ارسال کردند که 12 پاس عمقی خطرناک حاصل آن بود. محمد نوری یک خط عقب‌تر و در کنار نوراللهی بازی می کرد. البته او روی موج دوم حملات پرسپولیس نقش به سزایی داشت که حاصل آن گل سوم پرسپولیس بود. نوراللهی 20 بار توانست توپهای حریف را قطع کند و مالکیت توپ را به پرسپولیس بدهد. او پس از توپ گیری از حریف، محمد نوری را صاحب توپ می کرد تا حملات پرسپولیس را طراحی کند. هر 3 گلی که سرخپوشان مقابل لخویا به ثمر رساندند روی سرعت خط حمله این تیم بدست آمد. مهدی طارمی نیز 6 پاس در عمق ارسال کرد که 78 درصد آنها با دقت به مقصد رسید.

مازیار زارع: دوست داشتم دروازه بان شوم

مازیار زارع مهمان این هفته 90 بود. بازیکن ملوان که برای سومین بار بود به برنامه می آمد درباره آخرین وضعیت تیمش اظهار کرد: تیم در ابتدای فصل خوب بسته نشد اما در ادامه و با آمدن فیروز کریمی شرایط تغییر کرد و الان وضعیت خوبی داریم. آقای کریمی از نظر روحی و روانی روی تیم کار کرد که حاصل آن نتایج خوب هفته‌های اخیر بود. البته اضافه شدن چند بازیکن مثل پژمان نوری هم به ما کمک کرد.

وی افزود: من با پژمان نوری دوست هستم و اختلافی هم با هم نداریم. اگر هم مسائلی در گذشته بوده درون خانوادگی بوده و حل شده است. او وقتی در پست‌های هجومی بازی می‌کند عملکرد بهتری دارد. من از آمدنش به ملوان خوشحال شدم و دوست داشتم زودتر بیاید تا فشار روی من کمتر شود. الان هر بازیکنی که به ملوان می‌آید فوتبالش زنده می‌شود. ما بازیکنان بومی زیادی داریم اما بازیکن غیر بومی هم داریم.

او در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه دوست داشته دروازه بان شود گفت: پدر من دروازه بان بود اما اجازه نداد، من دروازه بان شوم.

در بخشی از این گفتگو عادل فردوسی پور برای زارع کری می‌خواند که پنالتی او را نمی‌تواند بگیرد. او اصرار داشت که زارع چند پنالتی را در زمان فوتبالش نتوانسته به گل تبدیل کند.

زارع در پایان درباره زمان حضورش در پرسپولیس نیز گفت: زمانی که از پرسپولیس جدا شدم بازیکن آزاد بودم. ناراحت شدم که نامم را در لیست مازاد گذاشتند. بازیکنی را که قرارداد دارد در لیست مازاد می گذارند نه من که بازیکن آزاد بودم.

سرگذشت داور معروف سوئدی

در بخش دیگری از برنامه، کلیپی درباره سرگذشت زندگی مارتین هانسون داور دیدار پلی آف ایرلند و فرنسه در مقدماتی جام جهانی 2010 پخش شد. این داور سوئدی در دیدار ایرلند و فرانسه خطای هند تیری آنری را ندید و گل فرانسه را سالم اعلام کرد. با این اشتباه، فرانسه جواز صعود به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را دریافت کرد. این اشتباه باعث شد زندگی شخصی مارتین با حواشی خاصی همراه شود.

«نانگ» گرانترین بازیکن خارجی لیگ

آنالیز آخر برنامه به بررسی عملکرد بازیکنان خارجی شاغل در لیگ برتر اختصاص داشت. در لیگ چهاردهم 48 بازیکن خارجی حضور دارند که جمعا 24/5 میلیارد تومان دریافتی داشته اند. این بازیکنان از 21 کشور مختلف به ایران آمده اند که یک سوم آنها برزیلی هستند. پست مدافعان میانی بیشترین بازیکن خارجی را به خود اختصاص داده است. ارزان ترین بازیکن خارجی لیگ هم آشیله، بازیکن صبای قم است که فقط 100 میلیون تومان مبلغ قرارداد اوست. نانگ بازیکن فولاد خوزستان نیز با 815 میلیون تومان گران‌ترین بازیکن خارجی لیگ محسوب می شود. از میان 16 تیم لیگ برتری فقط دو باشگاه ملوان و سایپا بازیکن خارجی در اختیار ندارند.

در قسمت انتهایی برنامه عملکرد کمیته و دپارتمان داوری با حضور رضا غیاثی و حسین عسگری بررسی شد. رضا غیاثی در بخش ابتدایی صحبتهای خود با بیان اینکه حضور اصفهانیان در سمت رئیس کمیته داوران غیرقانونی است اظهار کرد: اصفهانیان همراه با نوید مظفری پیشکسوت داوری به اجلاس فوتور هند رفته و کنفرانس خود را در حالی به زبان انگلیسی خوانده که توسط مظفری برای وی به خط فارسی روی کاغذ نوشته شده بود.

غیاثی اضافه کرد: اصفهانیان عضو شورای شهر زنجان است و دو شغله محسوب می شود. او صلاحیت لازم را برای ریاست کمیته داوران ندارد.

در ادامه فریدون اصفهانیان روی خط آمد و گفت: ما با آقای تاج تعامل داریم و تعامل خوبی هم وجود دارد.

او درباره پرداخت حقوق داوران نیز گفت: آقای تاج در آن زمان که به جامعه داوری کمک می‌کرد نایب رئیس فدراسیون فوتبال بود و پول و تمام امکانات فدراسیون را در اختیار داشت و هزینه‌ها را پرداخت می‌کرد.

اصفهانیان در واکنش به این مسئله که برای خودش ابلاغ می‌زند، خطاب به غیاثی گفت: زمانی که ما داوری می‌کردیم شما خودتان ناظر بودید و رئیس کمیته داوران هم بودید، پس خودتان برای خودتان ابلاغ می‌دادید!

اصفهانیان در پاسخ به این سوال که آیا در سمینار کمیته داوران آسیا متنی را به صورت فینگیلیش خوانده است، گفت: این موضوع صحت ندارد. من 8 سال داور بین المللی بودم و نمی‌گویم انگلیسی‌ام خوب است، اما کمی زبان می دانم.

در ادامه نوید مظفری روی خط آمد و تایید کرد که متن سخنرانی اصفهانیان را برایش به صورت فینگیلیش نوشته تا او بخواند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  −    =  19