بسته خبری ویژه

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

بررسی نقش لاریجانی، توکلی و زنان در تصویب بودجه

روزنامه قانون با مرور روند تصویب بودجه سال آینده در مجلس شورای اسلامی، نکاتی را مهم دانسته است. از جمله اینکه:

ـ ریاست نشست‌های بررسی لایحه بودجه سال 94 بر عهده علی لاریجانی، محمدحسن ابوترابی و محمدرضا باهنر بود. هنگامی که لاریجانی سکان جلسه را بر عهده داشت تعداد مصوبات مجلس به نسبت زمان اداره ابوترابی افزایش چمشگیری داشت.

ـ میزان مشارکت نمایندگان مجلس در بررسی و تصویب بودجه سال 94 قابل توجه است. در هر جلسه صحن علنی، به طور متوسط 25 نفر از وکلای مردم در بررسی این لایحه شرکت داشتند، یعنی تنها 8 درصد بهارستان‌نشین‌ها در مهم‌ترین قانون اقتصادی کشور نقش داشتند.

ـ اگر نیره اخوان بی‌طرف، به واسطه حسن کامران پیشنهادهایی برای تغییر در لایحه بودجه 94 ارائه نمی‌کرد، سهم 9 زن مجلس صفر بود. هیچ کدام از زنان مجلس حتی یک ‌بار هم تریبون بهارستان را در اختیار نداشتند.

ـ هر روز نمایندگان ثابتی در مذاکرات مجلس و بودجه شرکت می‌کردند. نادر قاضی‌پور، محمدرضا‌پور ابراهیمی، علی‌رضا محجوب، الیاس نادران، احمد توکلی، مهرداد لاهوتی و مقداد نجف‌نژاد از جمله نمایندگان فعال در این دوره از بررسی لایحه بودجه بودند.

ـ احمد توکلی نماینده اقتصادی مجلس که این دوره از حضور در کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 باز مانده بود، با دقت فراوان تمام بند‌های لایحه را در صحن دنبال کرد. بسیاری از حذف‌ها و ارجاعی‌های این لایحه به دلیل اخطارهای قانونی اساسی بموقع این نماینده تهران رخ داد.

حتی در صورت شکست مذاکرات هم سرانجام توافق می‌شود

حسین موسویان در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفته که ظریف و کری به فهم مشترکی در خصوص اصول توافق جامع دست یافته‌اند.

وی ادامه داد که به هر حال اختلافات زیاد است و در نتیجه هیچکس نمی‌تواند دستیابی به توافق جامع را تضمین نماید.

در پاسخ به سؤالی پیرامون اینکه اگر مذاکرات با شکست مواجه شود چه اتفاقی خواهد افتاد، موسویان پاسخ داد به اعتقاد وی طرفین راهی برای تمدید مذاکرات تا حصول توافق نهایی پیدا خواهند کرد.

شما که خودتان استاد معلق زدن هستید!

کیهان در پاسخ به اظهارات پورنجاتی درباره صادق خرازی نوشته: پورنجاتی و برخی مدعیان اصلاح‌طلبی پیش از این با تمسخر «ندا»، آن را «نساء» خوانده بودند. جالب اینکه خود پورنجاتی در معلق‌زنی و رفتارهای زیگزاگ سیاسی، چهره شناخته‌ای است و احتمالاً نوشته وی نوعی حدیث نفس بوده تا تلاش برای تسویه حساب طیفی از اصلاح‌طلبان با طیف دیگر.

دو عاملی که می‌تواند سبب شکست مذاکرات شود

آصفی سخنگوی وزارت خارجه در دوره اصلاحات گفته است: «واضح‌تر و بی‌پرده بگویم تا وضعیت تحریم‌ها و قطعنامه روشن نشود باید منتظر مذاکرات طولانی تری باشیم. دلیل اینکه چرا مذاکرات تا کنون به نتیجه نرسیده است در همین بحث نهفته است. حتی هر دو طرف هم به خوبی می‌دانند تا در مورد راهکار رفع تحریم‌ها توافق نشود مذاکرات بی‌فایده خواهد بود».

آصفی در مورد عامل دوم می‌گوید: «ریشه طولانی شدن مذاکرات در زیاده خواهی آمریکاست. تا وقتی در کاخ سفید این توهم وجود دارد که ایران به شدت نیازمند توافق هسته‌ای است، نباید انتظار به نتیجه نرسیدن مذاکرات را داشته باشیم. متأسفانه ساده انگاری برخی رسانه‌ها و جریان‌های داخلی هم بیش از پیش بر این توهم دامن می‌زند».

کنگره امریکا کلاس فاتحه‌خوانی هم بگذارد

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه کنگره شهدای دانشجو گفته: نتانیاهو را در کنگره آمریکا آوردند تا به او دلداری دهند، همان گونه که در سال 5٧ و در آستانه نهایی شکست شاه، رژیم کار‌تر او را برد تا دلداری بدهد. امروز هم آمریکا رژیم صهیونیستی محاصره شده را که در معرض نابودی کامل است دلداری می‌دهد.

وی در ادامه گفته: «خوب است که کنگره آمریکا در کنار کف‌هایی که زد کلاس آموزش فاتحه‌خوانی هم بگذارد چون تا چند سال دیگر رژیم صهیونیستی نخواهد بود».

طرح دادن مخدر رایگان به معتادان کلید خورد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام جزئیات سفر تعدادی از اعضای این کمیسیون به سوییس، گفته: طرح ارائه رایگان موادمخدر به بیماران معتاد را بررسی خواهیم کرد.

عبدالرحمان رستمیان با یادآوری بررسی وضعیت اعتیاد در کشور سوییس و مقایسه آن با ایران گفته: وضعیت اعتیاد در این کشور از موضوعاتی بود که مورد بررسی واقع شد؛ معتادان در سوئیس در مکان‌های خاصی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده مواد خود را تهیه و استفاده می‌کنند چراکه معتقدند انجام این کار می‌تواند به کاهش جرم در این کشور منجر شده و از طرفی تعداد افرادی که با ارتکاب جرم ناشی از اعتیاد در زندان‌ها هستند کم می‌شود.

پاسخ تند سخنگوی دولت به وزیر صنعت؛ مصاحبه‌های شائبه دار ممنوع!

سخنگوی دولت سرانجام با لحنی تند پاسخ کنایه‌های وزیر صنعت معدن و تجارت را داد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفتمین کنفرانس توسعه نظام مالی گفته بود: «بر اساس قانون 1200 میلیارد تومان یارانه باید به بخش صنعت و معدن پرداخت می‌شد اما هر کسی گرفته سلام ما را به او برسانید؛ ما هر چه تلاش کردیم نتوانستیم از آقای نوبخت این منابع را دریافت کنیم و ایشان هم که به ما لطف دارند و با لبخند ما را شرمنده کرده‌اند».

محمدباقر نوبخت امروز در حاشیه سومین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی براینکه برخی وزرای دولت از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت از سیاست‌های ضدرکود دولت انتقاد کرده و معتقدند افزایش مالیات بر ارزش افزوده به ضرر تولید است و حتی سیاست‌های دولت برای کاهش تورم ملایم نبوده و بیشتر ضد رونق اقتصادی است، اظهار داشت: بنده چنین صحبت‌هایی از آقای نعمت‌زاده نشنیده‌ام اما گزارش رسمی بانک مرکزی و هم گزارش مرکز آمار که به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده است، نشان از استمرار رشد اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه آیین نامه اجرایی این بند مقرر کرده است که عدد را سازمان به عنوان کمک به تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولید ارائه دهد، اظهار داشت: قرار است مابه‌التفاوتی نرخی را که بانک‌ها به تولیدکنندگان ارائه می‌دهند با این رقم تأمین کنیم. حتی تا 12 درصد تسهیلات ارزان‌تر در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم، به همین دولت منظور مابه التفاوت‌ها را پذیرفته و به همه وزرا از جمله آقای نعمت‌زاده ابلاغ کرده است تا شرکت‌های متقاضی که می‌خواهند از این تسهیلات ارزان استفاده کنند آن‌ها را معرفی و بانک‌ها این تسهیلات را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

نوبخت اضافه کرد: حداقل 526 میلیارد تومان تاکنون از این دست یارانه‌ها را به بخش تولید پرداخت کرده‌ایم که عمدتا بخش کشاورزی توانسته است این منابع را دریافت کند. آقای نعمت‌زاده که وزیر با تجربه‌ای است تلاش کند به جای این مصاحبه‌ها که شائبه‌هایی در سطح جامعه ایجاد می‌کند که دولت به تعهدات خود عمل نمی‌کند، آن شرکت‌ها را به سازمان معرفی و منابع ارزان را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

آخرین وضعیت پرونده آمپول‌های آلوده از زبان وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد تزریق آمپول‌های آلوده در یک کلینیک درمانی تهران، گفت: این موضوع درحال بررسی است و نتیجه امروز یا فردا توسط رئیس سازمان غذا و دارو اعلام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های قضایی پیگیر موضوع هستند افزود: دستگاه‌های قضایی افرادی را که سودجویی کرده و با سلامت مردم بازی می‌کنند، شناسایی کرده و به سرعت دستگیر می‌کنند و یا شاید تاکنون دستگیر شده‌اند!

چرا برخی بازیگران ایرانی مخدر مصرف می‌کنند؟

هفته نامه سلامت سراغ این سوژه رفته که برخی بازیگران پشت صحنه فیلم‌ها موادمخدر مصرف می‌کنند. آرش مجیدی بازیگر زیر هشت، آخرین گناه، رستگاران، شیدایی و ارمغان تاریکی در پاسخ به این پرسش گفت: «پاسخ به این سؤال سخت است اما من به شخصه ترجیح می‌دهم جدول سودوکو حل کنم!»

عباس غزایی نیز در این باره گفت: «من نمی‌دانم چه فردی و چگونه این کار را انجام می‌دهد… معتقدم فضای هنری ما مسموم نیست و اگر افرادی هستند که سوءاستفاده می‌کنند و به بیراهه می‌روند و راه کج را پیش گرفته‌اند، دلیل بر بدبودن همه نمی‌شود».

با این حال هستی مهدوی فر در این باره تأکید کرد: «به‌ نظرم تأثیری که یک بازیگر از استعمال موادمخدر می‌پذیرد با یک فرد معمولی فرق دارد. فکر می‌کنم برخی از بازیگران از موادمخدر برای تمرکز روی نقش استفاده می‌کنند یعنی خیال می‌کنند اگر سر صحنه از موادمخدر استفاده کنند، می‌توانند بهتر بازی کنند. معتقدم سینما چنین معضلی دارد و زرق و برق این حرفه زیاد است، به خصوص وقتی بازیگری به شهرت می‌رسد، درصد هوش خود را بالا‌تر از آدم‌های معمولی می‌بیند و این باعث می‌شود که تصور کند بر همه چیز اشراف دارد، گویی خودبزرگ‌بینی پیدا می‌کند و تصور می‌کند با یکی دو مرتبه مصرف مواد به اعتیاد مبتلا نمی‌شود. البته همین تصور اشتباه باعث این اتفاق می‌شود. من خودم به عینه سر صحنه این ماجرا را دیده‌ام. به خاطر دارم سر کاری 2ـ3 ساعتی معطل بودیم، چون آقای بازیگر و مدیر تولید ناپدید شدند، در واقع مدیر تولید بازیگر را برای استفاده از مواد با خود برد و بعد از چند ساعت دوباره برگشتند. از این اتفاق‌ها زیاد می‌افتد».

ساخت تونل عظیم و سه طبقه صیاد با بودجه شهر ممنوع شد

شهرداری باز هم قصد دارد یک پروژه عظیم دیگر را اجرا کند و ساخت یک تونل 3 طبقه در بزرگراه صیاد این روز‌ها در دستور کار معاونت عمرانی شهرداری قرار گرفته اما گویا این بار شورای شهر تهران اجازه هزینه‌کرد بودجه‌های شهر را برای یک پروژه‌ای که هنوز توجیه آن مشخص نیست، نخواهد داد.

ابوالفضل قناعتی، عضو کمیسیون عمران شورای شهر می‌گوید، شورا فقط زمانی اجازه ساخت این تونل را می‌دهد که به وسیله سرمایه بخش خصوصی و در قالب BOT انجام شود. قرارداد BOT به قراردادهای «ساخت، بهره‌برداری و انتقال» گفته می‌شود در آن ساخت و بهره‌برداری از پروژه توسط سرمایه‌گذار انجام شده و انتقال پروژه به کارفرما، پس از طی مدت معینی و بعد از بازگشت سرمایه و سود مورد نظر انجام می‌شود.

بر اساس طرحی که شهرداری ارائه کرده تونل صیاد از میدان سپاه آغاز شده و پس از عبور از میدان بهارستان و محدوده بازار به منطقه شوش و بزرگراه آزادگان می‌رسد. شهرداری معتقد است به علت اینکه این تونل قبل از رسیدن به میدان شوش هیچ ورودی و خروجی‌ به سطح خیابان نداشته و ندارد، بار ترافیکی بازار را افزایش نمی‌دهد. برآورد اولیه ساخت این تونل 5 تا 6 هزار میلیارد تومان است اما شورای شهر معتقد است نباید این مقدار هزینه برای ساخت یک تونل که هنوز توجیه ترافیکی و اقتصادی آن مشخص نیست، پرداخت شود.

جزئیات تأیید نشده از مذاکرات

گفته می‌شود که مذاکرات اخیر در ژنو،‌ مهم‌ترین رایزنی‌هایی بوده که تاکنون انجام گرفته است. بر اساس اخبار رسیده توافق‌های مهمی صورت گرفته و گویا پیشرفت‌هایی هم به همراه داشته است. افزایش ملموس ضریب خوشبینی رسانه‌ها، تحلیلگران و کار‌شناسان مسائل بین‌المللی نسبت به امضای توافق نهایی میان طرفین، خود مؤید تحولاتی است که طی روزهای اخیر و مخصوصا در مذاکرات ژنو رخ داده است. به گزارش هفته‌نامه مثلث به نقل از منابع آگاه، مواردی که میان طرفین در مذاکرات طرح و بررسی و تا حدود زیادی مورد توافق قرار گرفته عبارتست از: در خصوص «زمان گام‌نهایی»، ایران و اعضای 1+ 5 روی 10 سال به توافق رسیده‌اند. طی این 10 سال، برنامه هسته‌ای ایران محدود و تحریم‌ها «تعلیق» خواهد شد.

شباهت عجیب مشاور روحانی و احمدی‌نژاد

در حالی در سال‌های گذشته محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی‌ها و مصاحبه صرفاً به اتهام زنی به افراد و همچنین تهدید به افشا می‌کرد که در روزهای اخیر اکبر ترکان نیز در همین چهارچوب اظهار نظر می‌کند. اکبرترکان با سایت خبری و تحلیلی ندای ایرانیان گفت: من نمی‌خواهم بگویم همکاران من در دولت کوه را جابه جا کردند. اگر اقتصاد ایران روند خودش را طی می‌کرد الان نرخ رشد اقتصادی کشور صفر بود. پایین آمدن قیمت نفت در کنار پروژه‌های نیمه تمام و اقتصادی که به دلیل تحریم‌ها ضعیف شده بود جایی برای حرکت طبیعی بازار برای خروج از رکود نمی‌گذاشت. اگر توافق هسته‌ای صورت بگیرد ما شاهد مرتفع شدن بخش اندکی از موانع خارجی خواهیم بود اما در داخل کسانی هستند که مانع حرکت دولت یازدهم‌اند. کسانی که تا دیروز دستشان در جیب دولت بود و امروز این دست کوتاه شده است، مانع حرکت ما هستند هر جا ما به نقطه کانونی فسادهای آن‌ها می‌رسیم سر و صدا‌ها بلند می‌شود. هر جا از آن‌ها بحث می‌کنیم خط و نشان کشیدن‌ها علیه دولت شروع می‌شود. کسانی که در فاجعه دولت احمدی‌نژاد شریک بودند امروز خود را مبرا از هر گونه گناهی می‌دانند. کسانی که از مفاسد اقتصادی رانت و رشوه گرفتند تا همراه باشند و سکوت نکنند امروز خود را علیه السلام می‌دانند. این‌ها نمی‌دانند که تمام اسامی آن‌ها موجود است و دولت اگر بخواهد می‌تواند اسامی آنان را فاش کند. این جریان فکری، سیاسی و اقتصادی منافعش در استفاده از موقعیت‌های بادآورده دولت قبل بود؛ حتی اگر ده بار هم خودشان را غسل کنند و آب بکشند نمی‌توانند تخلفات خود و همراهیشان با تخلفات را انکار کنند. این‌ها هر اسمی روی خودشان بگذارند و هر ائتلافی برای انتخابات‌ها انجام دهند نمی‌توانند از پول‌های کثیفی که به دست آورده‌اند تبری بجویند. آن‌ها با این پول‌های کثیف می‌خواهند در آوردگاه‌های سیاسی سال 94 شرکت کنند و اینکه سال 94 ما سکوت کنیم و چیزی نگوییم و نقاب از چهره کسی برنداریم درست نیست. هزار بار پوستین خود را عوض کنند، نمی‌توانند دست‌های آلوده به فسادشان را بپوشانند. نمی‌گذاریم عده‌ای با پول‌های کثیف در سال 94 به پیروزی برسند. هر جا نیاز به افشا باشد این کار را می‌کنیم. از سوی دیگر، یارانه نقدی به طبقاتی از جامعه ضربه زد که قرار بود تولید کننده باشند. یارانه نقدی همت شکنی کرد در میان آن‌ها که دست به زانوی خود گرفته بودند. الان همه دنبال یارانه می‌گردند.

اصلاح طلب‌ها ما را از خط امام خارج شده محسوب می‌کردند

محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه که در اجلاس سراسری دبیران استانهای حزب مؤتلفه اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: حزب مؤتلفه اسلامی هیچ گاه فرد محور نبوده و نیست اما اصلاح طلبان همیشه فرد محور هستند. روزی می‌گفتند کسی کمترین تفاوت نظر با امام (ره) داشته باشد از خط امام خارج است و همه ما را خارج شده حساب می‌کردند؛ اما امروز وضعیت بسیاری از آن‌ها مشخص است. بسیاری از اصلاح طلبان پس از رحلت امام (ره) سکولار شدند، زیرا به گفته خودشان علاقه آن‌ها به امام (ره) علاقه کاریزما بود، ولی علقه ما تنها شخصیت کاریزمای امام و رهبری نبوده بلکه بر اساس اعتقاد است.

جدید‌ترین نظریات فقهی سید محمد غرضی

سیدمحمد غرضی به روزنامه ابتکار گفت: رحمانی فضلی وزیر کشور جسارت و شجاعت زیادی برای گفتن حرف‌هایی به خرج داد که در زیر لایه این رقابت‌ها پنهان است. شخصاً سند یا مدرکی ندارم و ندیده‌ام، اما من هم مانند بسیاری، از هزینه‌های چهار میلیارد تومانی تا 400 میلیارد تومانی هم شنیده‌ام که برای انتخابات خرج شده است؛ این در حالی است که شخصاً برای انتخابات ریاست جمهوری در مجموع 59 میلیون تومان خرج کرده‌ام. ضرب‌المثلی هم هست که می‌گوید تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز‌ها. با این حال بنا به فقه سیاسی شخص من، پول جمع کردن و خرج کردن برای جلب رأی مردم حرام است. این پول‌ها معلوم نیست از کجا می‌آید؛ اگر از راه حلال بیاید که یک بار نجس است و اگر از حرام بیاید دو بار نجس است.

علت حضور صالحی در مذاکرات از زبان خودش

صالحی در گفت‌و‌گو با صداوسیما گفت: ما در مذاکرات فنی با نوعی بن‌بست مواجه بودیم و تشخیص مقامات بالا‌تر نظام بر این بود که بنده شخصا در مذاکرات حضور یابم و در جزئیات مسائل نیز با بالا‌ترین مقام طرف مقابل که وزیر انرژی امریکاست وارد گفت وگو شوم. در مجموع این مذاکرات متوازن بود و به اعتبار اینکه هم سابقه فعالیت داشتم و هم در زمینه علمی و فنی آشنایی دارم حضورم خیلی کمک کرد و می‌توان گفت در این دو جلسه بن‌بست‌های فنی برطرف شد.

مسئولین به بولتن‌ها اعتماد نکنند

حجت‌الله ایوبی در گفت‌و‌گو با ایلنا گفـته، خواهشم از کسانی که این بولتن‌ها به دستشان می‌رسد، این است که خودشان فیلم‌ها را ببینند و به این بولتن‌ها اعتماد نکنند. کار هر یک از این بولتن‌نویسان این است که هر کاری ما به‌ عنوان مدیران سینمایی انجام دهیم، دنبال نکات منفی‌اش باشند.

وضع طوری ا‌ست اگر در بعضی از فیلم‌هایی که مسائل اجتماعی را بازگو می‌کنند، اسم کارگردان آن را عوض کنیم و اسم کارگردان مورد علاقهٔ بولتن‌نویسان را بگذاریم، آن فیلم ارزشی می‌شود. گاهی اگر همین فیلم‌هایی که شایستهٔ تقدیر هستند اسم کارگردانشان را عوض کنیم و اسم فردی را بگذاریم که آن‌ها دوست ندارند، قطعا در قبال آن موضع می‌گیرند و با آن مخالفت می‌کنند. لذا در سازمان سینمایی با تردید به این بولتن‌ها نگاه می‌کنیم و من واقعا برایم قابل قبول نیست کسانی که درباره یک فیلم اظهارنظر می‌کنند.

من از کسانی که بولتن‌ها به دستشان می‌رسد، می‌خواهم از آنجا که فاصلهٔ بین حق و باطل، فاصلهٔ بین شنیدن و دیدن است و ما پیروی مکتب امام صادق (ع) و شیعهٔ جعفری هستیم و مکتب جعفری، مکتب نقد و بررسی و حرف زدن و گفت وگوست، ابتدا فیلم‌ها را ببینند بعد قضاوت کنند. اگر ما در فیلم‌هایمان مسائل اجتماعی را بیان نکنیم دلیل این نیست که این مسائل و مشکلات وجود ندارند اما وقتی ما مشکل را بیان می‌کنیم، به حل مشکل کمک کرده‌ایم.

زن می‌تواند + عکس

در روز جهانی زن در خیابان‌های کابل بیلبوردهایی با تیتر «زن می‌تواند» نصب شده است. در این بیلبورد‌ها با اشاره به نقش‌های مختلف زنان در جامعه اشاره شده که «زن می‌تواند باعث پیشرفت جامعه شود».

جدیدترین نظرات فقهی سید محمد غرضی/ شباهت عجیب مشاور روحانی و احمدی‌نژاد/ پاسخ تند سخنگوی دولت به وزیر صنعت/ فایل سخنان جنجالی منتسب به یک روحانی/ رونمایی از جدیدترین انتقادات به استانداران/ دعوای معلق زدن اصلاح طلبان به کیهان رسید!

فایل سخنان جنجالی منتسب به یک روحانی

در یک فابل صوتی که از سخنرانی سید محمد نبویان، نماینده مردم تهران در فضای مجازی منتشر شده حرف‌های عجیبی شنیده می‌شود. این نماینده مجلس با انتقاد شدید از روحانی و ظریف، جزئیاتی از روند مذاکرات هسته‌ای را بیان می‌کند. نبویان در این سخنرانی اعلام می‌کند که چهارم فروردین به هر شکلی هست قرار است توافق هسته‌ای صورت بگیرد و همچنین اعلام می‌کند که رئیس جمهور چندین و چند بار در دیدار با رهبری وی را تحت فشار قرار داده که از خطوط قرمز خودت باید کنار بیایی که رهبری هم در سخنرانی‌های مختلفی پاسخ او را داده. این نمانیده مجلس همچنین به یکی از دیدارهای رهبری و رئیس‌جمهور اشاره می‌کند که روحانی از موضع بالا با رهبری در خصوص مذاکرات هسته‌ای سخن می‌گوید و چون نتیجه نمی‌گیرد در یکی از سخنرانی‌های خود به برگزاری رفراندوم اشاره می‌کند.

خانم پرستار زنده زنده در آتش سوخت

نایب رئیس نظام پرستاری رشت گفت: نیمه شب گذشته پرستار جوان و خدوم بیمارستان 22 آبان لاهیجان هنگام بازگشت از مأموریت دچار سانحه تصادف و سوختن در آتش شد.
پرستش نایب رئیس نظام پرستاری رشت در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: این اتفاق اینگونه افتاد که بیماری با آمبولانس خصوصی به یکی از بیمارستان‌های رشت تحویل داده می‌شود و در راه بازگشت آمبولانس حدود ساعت 2 نیمه شب و احتمالا به علت خواب آلودگی راننده آمبولانس دچار تصادف و نهایتا آتش سوزی می‌شود، چون پای پرستار لابلای وسائل داخل ماشین گیر کرده بود، نتوانستند وی را نجات دهند و در آتش سوخت.

دلیل قلعه‌نویی برای پس گرفتن شکایت از فردوسی‌پور

قبل از دیدار استقلال و نفت مسجد سلیمان مدیر رسانه‌ای استقلال از انصراف قلعه نویی از شکایت علیه فردوسی‌پور خبر داد. ظاهرا سرمربی استقلال به خاطر تماس‌های دوستان خود در صدا و سیما و اینکه استقلال در ٨ هفته اخیر نیاز به حمایت همه جانبه دارد از ادامه شکایت خود صرف نظر کرد.

 «حجاب» عامل جدایی فوتبالیست از همسرش

یکی از فوتبالیست‌های تیم مطرح لیگ برتری که امسال حاشیه‌های زیادی را برای خود و تیمش به وجود آورده در زندگی شخصی هم دچار حاشیه‌های زیادی شده است. این بازیکن که مدتی است در یکی از تیم‌های مطرح فوتبال کشورمان فوتبال بازی می‌کند بعد از دوره پر فروغی که در تیمش داشت، حالا تبدیل به یکی از جنجالی ترین بازیکنان شده و هم در زندگی شخصی و هم در زندگی ورزشی خود را دچار دردسرهای زیادی کرده است. در جدید‌ترین اقدام هم این بازیکن شهرستانی – که در سال اول به شهرت رسیدن ظاهری آراسته و ساده داشت و حالا تغییر چهره هم داده است – همسرش را به دلیل چادری بودن طلاق داده تا بتواند وقت بیشتری را برای حاشیه‌های بی‌پایانش بگذارد!

واکنش فرمانده سپاه پاسداران به نظرات هاشمی رفسنجانی

فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن اشاره به برخی مشکلات داخلی و گوشه‌ای از تحلیل‌های افرادی که راه استقامت و راه نظام را قبول ندارند، تأکید کرد: بعضی‌ها ادعای انقلابی و یار امام بودن کرده اما متأسفانه توقف انقلاب اسلامی ایران را دنبال می‌کنند و خودشان را هم انقلابی می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: این‌ها مشکلات سیاسی ماست و همیشه چه در صدر اسلام و چه در دوران حضرت علی (ع) بوده و طرفداری از حق و فهمیدن حق و پای حق ایستادن، کار هر ملتی نیست و این کار بزرگ را ملت ایران انجام داده و پای آن ایستاده است.

توزیع کتاب‌های سروش در برخی مدارس

به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اخیراً یک مؤسسه با پوشش امور خیریه که مسئول آن فردی است که با عناصر فتنه 88 در ارتباط بوده در اقدامی عجیب کتاب‌های مربوط به برخی از فرقه‌های انحرافی را در کتابخانه‌های مدارس برخی از نقاط کشور توزیع کرده است. این فرد که از مجریان سابق برنامه‌های ادبی صدا و سیما هم است برخی از کتب تفکرات انحرافی سروش، اکبر گنجی و مهاجرانی را نیز در این مدارس توزیع کرده است. چندی است که برخی فتنه‌گران که در سالهای گذشته فرصت ظهور و بروز پیدا نکرده بودند، فعالیت‌های خود ار از سر گرفته و به دنبال نفوذ در قشرهای مختلف جامعه برای پیشبرد اهداف خود هستند.

پیشنهاد رئیس‌جمهور اسبق به آیت‌الله هاشمی

یکی از سران فتنه که با رافت نظام از بند حصر رهایی جسته است اخیرا در دیداری که با هاشمی رفسنجانی داشته است پیشنهادها و گلایه‌هایی داشته است. به گزارش سراج24 نامبرده به هاشمی پیشنهاد داده که حتما در انتخابات ریاست مجلس خبرگان شرکت کند. وی به هاشمی گفته است: مهم است که شما در این شرایط فعال و اثرگذار باشید و در فضای کنونی خبرگان نباید این صحنه را خالی کنید. همچنین این فتنه گر فعال در این جلسه به دولت انتقاد کرده و در مورد برخورد آن با اصلاح طلبان گلایه کرده است و گفته: بر خلاف قول و قرار قبلی برخورد خوبی با اصلاح طلبان نمی‌شود و خوب تعامل نمی‌کنند، شما این مطلب را به گوش آقای روحانی برسانید.

رونمایی از جدید‌ترین انتقادات به استانداران

محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه شرق با تأکید بر اینکه دولت باید در عرصه سیاست داخلی از اهرم‌های خود استفاده کند وگرنه به مشکل خواهد خورد! به سؤال خبرنگار شرق که در این لحظه از وی می‌پرسد: «دستگاه‌های مرتبط با این حوزه در دولت، چه عملکردی داشته‌اند؟» پاسخ داده است: «گزینه‌هایی که برای وزارت اطلاعات و کشور معرفی شدند، افراد محترمی هستند. وزارت اطلاعات عملا به واسطه ساختار و سازمان تشکیلاتی‌ که دارد، نیازمند نیروهایی است که از ورزیدگی لازم برخوردار باشند. به‌ همین‌ دلیل عملاً امکان تغییر و تحول مثل سایر دستگاه‌ها در آن نیست و وزیر باید با تکیه بر اکثریت نیروهای قبل، عمل کند. ضمناً دستگاه‌های دیگری در این حوزه هستند که تحت‌نظر دولت قرار ندارند» او افزوده است: اما وزارت کشور به ‌عنوان پیشانی کار سیاسی در دولت، وضعیت دیگری دارد. گرایش آقای رحمانی فضلی به جبهه اصولگرایی است و پس از استعفای آقای میرولد از معاونت سیاسی، خلأ زیادی به واسطه نداشتن معاون سیاسی ایجاد شد و عملا سیاست‌های دولت در عرصه داخلی به‌دلیل نبود متولی، به بوته فراموشی سپرده شد. با انتصاب آقای مقیمی که انسان معتدلی است و می‌تواند تصمیمات جدی اتخاذ کند، می‌توان امیدوار بود که با اراده و ثبات قدم برای تحقق شعارهای دولت وارد عرصه شوند و شاهد تحقق شعارهای دولت در عرصه داخلی باشیم. با‌این‌حال چندان به تحقق این امر خوشبین نیستم. همین فرآیند انتخاب معاون سیاسی نشان داد که اهتمام لازم در آن بخش وجود ندارد. رییس‌جمهور می‌داند عدم‌توفیق در حوزه سیاست داخلی می‌تواند باعث سرخوردگی حامیان دولت، اصحاب مطبوعات، متفکران و فعالان سیاسی شود. تابش در ادامه و در پاسخ به این پرسش که «‌باتوجه به انتخابات مجلس، دورنمای بهتری در‌این‌زمینه در سال آینده قابل‌تصور نیست؟» می‌گوید: «من دورنما را خیلی امیدوار‌کننده نمی‌بینم، چون استانداران با وجود آنکه چهره‌های موجهی هستند؛ اما به سبب شرایط سنی، تصمیمات دیرهنگامی اخذ می‌کنند و فرصت‌ها با محافظه‌کاری، از دست می‌رود».

حکم توقیف اموال یک مؤسسه اعتباری در دست مشتریان

یکی از این مؤسسات که مشخص شده حجم زیادی از منابع مالی خود را در اختیار یکی از پروژه‌های عمرانی توقیف شده قرار داده‌است، به تازگی نه تنها از بازپرداخت سپرده‌های مردم امتناع می‌کند، بلکه آن‌ها را به مشارکت در همین پروژه عمرانی دعوت کرده ‌است. برخی مشتریان این موسسه که به دنبال دریافت سپرده‌های خود هستند، با شکایت به مرجع قضایی توانسته‌اند حکم توقیف اموال آن را دریافت کنند. در نتیجه مدیران مؤسسه برای جلوگیری از این اقدام، بخشی از سپرده‌ها را باز پس داده و ادامه تسویه آن را به سال جدید موکول کرده‌اند. این وضعیت در حالی است که بانک مرکزی در اقدامی انفعالی فقط به مردم توصیه کرده از سپرده‌گذاری در این مؤسسات خودداری کنند و در قبال جذب پول کلان از سوی آن‌ها هیچ واکنشی نداشته است.

خون شهدا کشور را نگه داشته، نه برگزاری کنسرت‌ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از وضع فرهنگی جامعه، گفت: برگزاری کنسرت‌ها کشور را نگه داشته، یا خون شهدایی چون باکری‌ها که تبلور غیرت و مردانگی بودند. آیت الله مجتهد شبستری، در مراسم بزرگداشت شهید مهدی باکری، در تبریز، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بدر و خیبر، اظهار داشت: آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه باید ولایتمداری را از شهدا بیاموزیم، یادآور شد: برخی افراد در گفتار دم از ولایت و رهبری می‌زنند، اما در عمل هیچ نشانه‌ای مبنی بر تبعیت از ولایت فقیه دیده نمی‌شود. کشور نیاز به عمل دارد و مطالبات رهبری معظم در حوزه‌های مختلف باید اجرایی شود، چرا که کمترین قصور، موجب عقب ماندگی کشور خواهد شد. عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با انتقاد از برخی برنامه‌های غیر فرهنگی و برگزاری کنسرت‌های مختلف در سطح شهر تبریز، بیان داشت: برای اردوی راهیان نور 5 هزار دانشجو آماده اعزام هستند، اما بودجه کافی نیست، ولی برای برپایی کنسرت‌ها چه هزینه‌ها که نمی‌شود. وی ادامه داد: آیا کنسرت‌ها کشور را نگه داشته، یا خون شهدایی چون باکری‌ها که تبلور غیرت و مردانگی بودند؛ آذربایجان به عنوان غیرت مذهبی مطرح است و باید با معنویت، حجاب و عفاف، غیرت و دینداری مطرح و معروف شود همچنان که رهبر فرزانه انقلاب انتظار دارند و سخن ایشان در خصوص «آذربایجان سَر ایران است» به خاطر این ویژگی‌هاست، نه اینکه آذربایجان در بالای نقشه ایران قرار دارد. نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: با وی‌ترین سازی فرهنگی مشکلات جامعه حل نخواهد شد و باید حساب شده و دقیق حرکت کرد.

آیت‌الله مصباح به فکر ریاست خبرگان نیست

دبیرکل حزب پایداری انقلاب اسلامی گفته: بنده دقیقا نمی‌دانم که آیت الله مصباح کاندیدا می‌شود یا نه، اما بعید می‌دانم بیایند چرا که آقای مصباح به فکر این چیز‌ها نیست اما اگر آقای هاشمی منتظر آمدن آقای مصباح است، پس نیاید. مرتضی آقاتهرانی اظهار داشت: آقای هاشمی اگر می‌خواهد کاندیدای ریاست خبرگان شود و شواری نگهبان هم به وی صلاحیت می‌دهد، بیاید لذا دیگر چه نیازی هست بگویند که اگر کسی بیاید من می‌آیم اگر کسی نیاید من نمی‌آیم، بالاخره بر اساس آنچه تشخیص می‌دهد، عمل کند. این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا شما شخصا نظر خود آقای مصباح را در اینباره شنیده‌اید یا خیر؟ خاطر نشان کرد: نخیر. بنده به عنوان یک آدمی که حاج آقا را می‌شناسند می‌گویم که آیت الله مصباح سرشان برای این کار‌ها درد نمی‌کند، آیت الله مصباح آدمی هستند که آنجایی که احساس کند هیچ کس نمی‌آید و اسلام نیاز دارد می‌آید که همه عافیت طلب‌ها آنجا‌ها نیستند، من اینگونه وی را شناختم. آقای مصباح می‌گوید من این سنگر‌ها را نگاه می‌کنم و هر سنگری که خالی بود و کسی در آن نبود می‌دوم و آنجا می‌روم که هیچ کس محل نمی‌گذارد، نمی‌شناسند، ببینید مثلا آقای مصباح تا به حال چه قدر از انقلابی بودن خودش گفته است؟

توجیه جدید برای کوتاه شدن مانتو‌ها

عضو سابق کارگروه مد و لباس کشور در استدلالی عجیب علت کوتاه شدن قد مانتوهای بانوان را سخت بودن حرکت با مانتوهای بلند و آسیب زا بودن برای «زانو» عنوان کرد! جواد صدق آمیز این موضوع را در یکی از برنامه‌های رادیویی 11 اسفندماه (پیک بامدادی) عنوان کرده است. در برنامه مذکور، با این مقدمه که «بسیاری از مد‌ها، از پایتخت به سراسر کشور حتی روستا‌ها تحمیل می‌شود. جواد صدق آمیز، مشاور اتحادیه پوشاک و لباس و عضو سابق کارگروه مد و لباس کشور در پاسخ به شکایت بسیاری از خانواده‌ها درباره کوتاه شدن مانتو‌ها استدلال ویژه‌ای دارد» اظهارات او به صورت نوار ضبط شده پخش شد که گفته بود: «ببینید زانو عضو حرکتی خانم یا هر آدمیه یعنی شما وقتی‌که شکسته شدن پایتان توی حرکت زانو هست حالا ممکنه که مانتو بیاد تا بالای زانو که حرکت راحتر اتفاق بیافته.»

کتک خوردن حزب الله طبیعی است

حجت الاسلام مهدی طائب گفت: مدعیان اصلاح طلب‌‌ همان چماق به دستان هستند که همیشه زور گفته‌اند در حالی که دیگران را به زورگویی متهم کردند. رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار افزود: کتک خوردن و مظلومیت حزب الله نیز طبیعی است و می‌بینیم کسانی که جنگ رفتند نیز از اصلاح طلبان نبودند. وی خاطرنشان کرد: پیروز میدان منطق مظلومیت است یا چماق زورگویان؟ اگر پیروزی با چماق به دستان بود، کربلا نمی‌ماند.

نفر دوم نظام کیست؟

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان گفت: آیت الله هاشمی زمینه خوبی برای رأی آوری ریاست خبرگان دارد، اما ایشان میل چندانی برای شرکت در انتخابات ندارد. آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی ادامه داد: این انتخاب هر دوسال یک بار انجام می‌شود که اگر آیت‌الله مهدوی کنی نیز به رحمت خدا نمی‌رفتند٬ این انتخابات باید در اسفند امسال برگزار می‌شد. در غیاب ایشان هم آیت‌الله هاشمی شاهرودی مجلس خبرگان را تا به امروز اداره کرده‌اند. وی تصریح کرد: برخی امروز با جنجال‌آفرینی‌ مطرح می‌کنند که کسانی برای مجلس خبرگان نقشه کشیده‌اند٬ مگر مجلس خبرگان چه قدرتی دارد که اعضا و رئیس آن بتواند ولایت را تحت تأثیر قرار دهند، اصلا مگر چنین حقی دارند؟ حر ف و صحبت از توطئه نوعی جنجال و سیاسی‌کار ی است. هاشم‌زاده هریسی در باره شرکت یا عدم شرکت آیت‌الله هاشمی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان گفت: با زمینه بسیار خوب رایی که آقای هاشمی دارد، اما ولعی برای شرکت در انتخابات ندارد؛ اما در مقابل٬ کسی حق ندارد باید و نبایدی برای کسی تعیین کند. وی اضافه کرد: آیت‌الله هاشمی بعد از انقلاب همیشه نفر دوم نظام بوده‌اند. امروز هم بعد از مقام معظم رهبری نفر دوم هستند؛ چه کسانی این موضوع را قبول داشته یا نداشته باشند. اگر امروز هم احساس مسئولیت یا تکلیف بکنند برای ریاست خبرگان پیش قدم می‌شود.

جبران ‌کسری بودجه 94 با برق گرفتگی مردم

دولت می‌خواهد با بی‌توجهی به قانون هدفمند سازی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی همچون برق، کسری 46 هزار میلیارد تومانی بودجه سال 94 را جبران کند. بر اساس طرح هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌های حامل انرژی در دو مرحله آزاد و قیمت‌ها واقعی می‌شوند و ما به تفاوت آن در قالب یارانه به مردم پرداخت می‌شود. با صدور قبض‌های جدید تعجب همگان بیشتر شد، چراکه در قبض‌های جدید، وزارت نیرو حداقل 34 درصد قیمت‌ها را افزایش داده بود. جالب اینکه رسانه‌ها با صدور قبض‌های نجومی و افزایش 34 درصدی متوجه اشتباه مسئولان شدند اما مسئولان وزارت نیرو این اشتباه فاحش را باور نمی‌کردند. صدور قبوض نجومی مردم را شوکه کرد و باعث شد تا آن‌ها با تشکیل جنبش مردمی در شبکه‌های مجازی از پرداخت قبوض آب و برق خودداری کنند تا بلکه از این طریق بتوانند صدای اعتراض خود را به مسئولین برسانند. اکنون بار دیگر در سال 1393 دولت قبل از عید نوروز استارت گرانی برق را ‌زده تا مردم بار دیگر با افزایش قیمت‌های حامل انرژی از جمله برق باشد.

منبع:تابناک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  −  9  =