قیمت اونس طلا در بازار جهانی

به دنبال بازگشت خریداران چینی به بازار پس از تعطیلات یک هفته ای سال نو، قیمت طلا نسبت به پایین ترین رقم 7 هفته اخیر که در هفته گذشته به ثبت رسید افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، پس از کاهش نرخ بهره در چین با هدف تقویت رشد اقتصادی این کشور، که موجب افزایش تقاضا برای طلا از سوی چینی ها شد، قیمت فلز زرد به بالاترین رقم در حدود 2 هفته گذشته رسید.
هووی لی، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «چشم انداز رشد بهتر و درآمد بیشتر خرید طلا در چین را افزایش خواهد داد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.7 درصد افزایش به 1221 دلار و 40 سنت رسید. قیمت فلز زرد در ماه فوریه 5.5 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش ماهیانه از ماه سپتامبر تاکنون بود.
به دنبال بازگشت خریداران چینی به بازار پس از تعطیلات یک هفته ای سال نو، قیمت طلا نسبت به پایین ترین رقم 7 هفته اخیر که در هفته گذشته به ثبت رسید افزایش یافت.
پس از شروع به کار بازارها در چین، قیمت طلا در بالای 1200 دلار از حمایت برخوردار شده است.
بانک مرکزی چین 25 واحد کاهش را در شاخص استقراض اعلام کرده و گفته که نرخ های سپرده گذاری «نشان دهنده تغییر در روند سیاست پولی نیست.» بانک مرکزی چین همچنین احتمال کاهش مجدد شاخص استخراج را رد نکرده است.
لی پیش بینی کرد که واردات طلای چین پس از رسیدن به 813.13 تن در سال گذشته از 1158.16 تن در سال 2013، امسال مجددا افزایش یابد.
وی افزود: «به دلیل حجم بالای خریدی که در سال 2013 شاهد بودیم، سال 2014، سال فاجعه باری بود. امسال شاهد عادی شدن روند خرید طلا در چین خواهیم بود.»
این تحلیلگر بازار طلا همچنین گفت، اگر آمارهای روز جمعه از بازار کار آمریکا «مجددا جنبه استثنایی» داشته باشد، طلا ممکن است برای حفظ روند افزایشی خود با مشکل مواجه شود.
پیش بینی افزایش نرخ بهره در آمریکا و بهبود وضعیت اقتصاد این کشور بر قیمت طلا سایه افکنده است.

منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =