نبود تقاضا دلیلی بر ثبات قیمت چیپس و اسنک

به دلیل وجود رکود در بازار به احتمال زیاد افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت مگر این که قیمت توابع تولید همچون حمل و نقل، انرژی و… با افزایش چشمگیری روبرو شود در غیر این صورت اتحادیه تمایلی به افزایش قیمت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا، با بیان این‌که امسال نسبت به سال گذشته میزان تولید چیپس و اسنک 25 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: به دلیل نبود تقاضا کارخانه‌های این محصولات تنها با ظرفیت 65 تا 70 درصدی فعالیت می‌کنند.

 

وی درباره برنامه سال آینده برای تولید چیپس و اسنک گفت: اگر تقاضا افزایش پیدا کند میزان تولید کارخانه‌ها نیز به تبع آن افزایش می یابد.

 

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ایران در پاسخ به این سوال که آیا دلیل کاهش تقاضا می‌تواند در حوزه قیمتی محصولات باشد، اظهار کرد: با توجه به این که تولیدکنندگان، فروش بیشتر را به ذخیره سازی ترجیح می‌دهند لذا در برخی از محصولات حجم بیشتر محصول در قالب هدایا در داخل یک بسته برای فروشنده عرضه می شود.

 

 

نبود تقاضا دلیلی بر ثبات قیمت چیپس و اسنک

 

شریعتی درباره وضعیت قیمت چیپس و اسنک در سال آینده نیز گفت: به دلیل وجود رکود در بازار به احتمال زیاد افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت مگر این که قیمت توابع تولید همچون حمل و نقل، انرژی و… با افزایش چشمگیری روبرو شود در غیر این صورت اتحادیه تمایلی به افزایش قیمت ندارد.

 

 

افزایش 30 درصدی صادرات چیپس و اسنک

 

وی برآورد صادرات امسال را در حدود 45 میلیون دلار براساس آمار لیست ارزش گمرکی عنوان و اظهار کرد: صادرات چیپس و اسنک بیشتر به کشورهای عراق، افغانستان و خلیج فارس صورت می گیرد.

 

به گفته وی در سال آینده میزان صادرات این محصول افزایش می‌یابد.

منبع:ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  1  =