سایت فاخر مسدود شد

همزمان با ایجاد اختلال در روند صدور روادید از سوی سفارت و کنسولگری عربستان، سازمان حج و زیارت سامانه «فاخر» را مسدود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سامانه «فاخر» برای ثبت‌نام عمره طراحی شده که زائران پیش از ثبت‌نام در کاروان‌ها باید مشخصات خود را در این سامانه اینترنتی ثبت و گروه خود را از قبل تعیین کرده باشند تا امکان ثبت‌نام در کاروان را پیدا کنند.
 
این سامانه همزمان با ایجاد اختلال از سوی کنسولگری و سفارت عربستان در روند صدور روادید عمره‌گذاران ایرانی مسدود شده است و امکان مراجعه برای متقاضیان حتی به منظور اصلاح و تغییر مشخصات و یا گروه وجود ندارد.
 
سفارت و کنسولگری عربستان این اختلال را به بهانه کمبود نیروی انسانی در روند صدور روادید زائران ایرانی ایجاد کرده است. سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای که روز گذشته صادر کرد، این اقدام عربستان را نوعی ممانعت از اعزام زائران ایرانی دانست.
 
سازمان حج و زیارت به همین دلیل در برنامه سفر برخی از کاروان‌های عمره تغییراتی را ایجاد کرد. بنا بر اظهارات رییس سازمان حج و زیارت با ادامه این روند احتمال حذف 50 درصد از کاروان‌های مرحله دوم عمره که اعزام آن‌ها از 20 اسفندماه آغاز می‌شود، وجود دارد.
 
این سازمان تاکنون برنامه 10 کاروان را حذف کرده؛ با این حال اعلام کرده است برنامه این زائران تا مشخص شدن وضعیت صدور ویزا جابجا شده که به محض رفع شدن مشکل از سوی عربستان اعزام آن‌ها در اولویت قرار می‌گیرد.
 
سازمان حج و زیارت همچنین از دستگاه دیپلماسی کشور خواسته وارد عمل شود تا این اختلال سریع‌تر برطرف شود.
 
ایجاد اختلال در صدور روادید عمره‌گذاران ایرانی از سوی عربستان درحالی صورت گرفته که سازمان حج و زیارت ایران از چند ماه قبل برای تعداد مشخص شده و از پیش اعلام شده جمعیت عمره‌گذاران ایرانی قراردادهای مالی را در بخش مسکن، هواپیما و حمل و نقل زمینی با شرکت‌ها و دولت عربستان بسته است. از سوی دیگر تعدادی از زائران که اکنون نوبت سفر آن‌ها حذف شده حدود چهار تا پنج سال در انتظار این سفر بوده‌اند و حالا هم باید در انتظار تصمیم دولت عربستان برای قطعی شدن زمان سفرشان باشند.
 
صدور ویزا همواره یکی از نامعلوم‌ترین بخش‌های سفر حج و عمره بوده که سازمان حج و زیارت ایران هر بار در اطلاعیه‌های مربوط به ثبت نام در کاروان‌ها این موضوع را متذکر می‌شد که آغاز اعزام کاروان‌ها در اسرع وقت منوط به صدور به موقع ویزا از سوی دولت عربستان است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  48