نگاهی به پرونده کرار جاسم

چندی پیش بازیکن عراقی یک تیم لیگ برتری طبق عادت رفتار نادرستی از خود بروز داد و با بداخلاقی با داور بازی رودررو شد. فدراسیون فوتبال او را محروم کرد، ولی به دلیل تلاش‌های باشگاه و سستی فدراسیون این محرومیت مدت کوتاهی متوقف شد. هر چند بار دیگر و پس از جنجال رسانه‌ای توقف محرومیت او، فدراسیون باز هم محرومیت را شامل حالش کرد اما در این میان اتفاقاتی رخ داد و حرف‌هایی زده شد که نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،چندی پیش بازیکن عراقی یک تیم لیگ برتری طبق عادت رفتار نادرستی از خود بروز داد و با بداخلاقی با داور بازی رودررو شد. فدراسیون فوتبال او را محروم کرد، ولی به دلیل تلاش‌های باشگاه و سستی فدراسیون این محرومیت مدت کوتاهی متوقف شد. هر چند بار دیگر و پس از جنجال رسانه‌ای توقف محرومیت او، فدراسیون باز هم محرومیت را شامل حالش کرد اما در این میان اتفاقاتی رخ داد و حرف‌هایی زده شد که نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

در بخش اول نگفتیم که آن بازیکن عراقی، کرار جاسم، بازیکن استقلال است چون هدف تنها پرداختن به موضوع این بازیکن تندخو نیست بلکه تمام موارد مشابه پنهان و آشکار از این دست باید مورد بررسی قرار گیرد. بار اولی که کرار به استقلال آمده بود، به دلیل مشاجره با مجتبی جباری و هواداری باشگاه و کادرفنی از شماره 8 ایرانی خود، مجبور شد از ایران برود و حالا که بازگشته خودش به نماد بازیکن‌سالاری تبدیل شده است.

البته او در تراکتورسازی هم رفتارهای مشابهی از خود بروز داده بود. به‌راستی چرا یک تیم یا مجموعه باشگاه باید به‌خاطر یک بازیکن با عالم و آدم بجنگند؟ مگر یک بازیکن چقدر در موفقیت یک تیم موثر است؟ اگر چنین است که یک تیم با رفتن یک بازیکن از تک و تا بیفتد و نتواند سربلند کند، همان بهتر که برود تا بلکه تیم یادشده به فکر سازندگی بیفتد.

زمانی که کرار از سوی فدراسیون فوتبال بخشیده شد، رسانه‌ها واکنش منفی و گسترده‌ای نشان دادند ولی در عوض برخی مسؤولان باشگاه استقلال به جای پذیرفتن حقیقت، رسانه‌ها را به بدرفتاری با این باشگاه متهم کردند. همان زمان معاون حقوقی این باشگاه اظهار کرد که وظیفه دارد از «حق باشگاه استقلال دفاع کند». در اینکه معاون حقوقی باشگاه چنین وظیفه‌ای دارد شکی نیست اما آیا جانبداری از یک بازیکن با چنین سابقه‌ای و تهدید رسانه‌هایی که دلسوزانه قصد اصلاح امور را دارند هم نوعی دفاع از حق باشگاه است؟ آیا متهم کردن رسانه‌ها با ادبیاتی خاص و با استفاده از کلماتی همچون «قلم به دست» که اخیرا به دایره واژگانی برخی مسؤولان باشگاه استقلال هم اضافه شده، تنها و تنها به‌خاطر انتقاد از توقف حکم کرار نتیجه‌اش همین رفتار تازه کرار نیست؟ آیا منافع باشگاه با مصالح فوتبال ایران در تضاد است؟ اکنون که کرار ارکان فوتبال ایران را با گفتن کلمه «مسخره» به تمسخر کشیده و باشگاه استقلال را به کم‌کاری متهم کرده، بخش حقوقی باشگاه چگونه می‌خواهد آنطور که خودش گفته «از حق استقلال دفاع کند؟» کرار جاسم عراقی که پس از دفاع‌های همه‌جانبه استقلالی‌ها کم‌کم باورش شده خطایی مرتکب نشده، ساختارهای فوتبال ایران را زیر سوال برده و حتی گفته که استقلال در حق او کم کاری کرده است. این حرف‌ها را بگذارید کنار غیبت‌های پی‌درپی کرار تا متوجه عمق موضوع شوید.

منبع: وطن امروز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =