افزایش قیمت وام مسکن روی موج شب عید

خریداران با خرید 70برگ از این اوراق می‌توانند 35میلیون تومان وام مسکن دریافت کنند. خریدو فروش این اوراق از طریق کارگزاران رسمی فرابورس انجام می‌شود و متقاضیان اصلی این اوراق خریداران آپارتمان هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از همشهری آنلاین قیمت اوراق تسهیلات مسکن در سررسید‌های پرطرفدار به مرز 85 تا 88 هزار تومان رسید. رئیس‌ اداره ‌ابزارهای ‌نوین ‌مالی فرابورس توضیح داد علت این موضوع به‌طور سنتی نزدیک شده به روزهای پایان سال است.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن ازهفته‌گذشته درحال افزایش است.هر برگ اوراق تسهیلات مسکن معادل 500هزار تومان اعتبار وام مسکن است.

خریداران با خرید 70برگ از این اوراق می‌توانند 35میلیون تومان وام مسکن دریافت کنند. خریدو فروش این اوراق از طریق کارگزاران رسمی فرابورس انجام می‌شود و متقاضیان اصلی این اوراق خریداران آپارتمان هستند.

در گذشته قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در بنگاه‌های معاملات املاک بین 130 تا 180هزار تومان دادوستد می‌شد اما از زمانی که مصوب شد معاملات اوراق تسهیلات مسکن درفرا بورس انجام شود، قیمت این اوراق کاهش یافت.

به اعتقادکارشناسان اگر این اوراق همچنان‌ در دفاترمعاملات املاک داد و ستد می‌شد شاید در حال حاضر قیمت این اوراق بیشتر از 200هزار تومان بود.

علیرضا توکلی‌ رئیس‌ اداره ‌ابزارهای ‌نوین ‌مالی ‌فرابورس درباره دلایل رشدقیمت اوراق تسهیلات مسکن به همشهری‌گفت: هر سال به‌طور سنتی با نزدیک شدن به روز‌های پایان سال قیمت این اوراق در فرابورس افزایش می‌یابد. او در ادامه به تشریح دلایل آماری این رشد پرداخت و گفت: متوسط تقاضا در 4ماهه سال از آبان‌ماه تا بهمن‌ماه برای خرید اوراق تسهیلات مسکن 400میلیارد تومان بود که این میزان در بهمن‌ماه به 516 میلیارد تومان رسید، همین رویه در سال گذشته نیز وجود داشت به‌طوری که متوسط تقاضا برای خرید اوراق تسهیلات مسکن در بهمن سال گذشته 523 میلیارد تومان و در اسفند‌ماه به 885 میلیارد تومان رسید، این آمار‌ها نشان می‌دهد علت رشد قیمت اوراق تسهیلات مسکن تفاضای فصلی است.

او افزود: در 4ماهه اشاره شده امسال درمجموع 90میلیارد تومان مازاد عرضه اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس وجود داشت اما در بهمن‌ماه حجم تقاضا رشد کرد و این رویه در اسفند‌ماه نیز ادامه دارد. این موضوع هر سال تکرار می‌شود بنابر این بهتر است مردم تقاضای خود را برای خرید اوراق تسهیلات مسکن با توجه به آنکه پیش‌بینی برای افزایش قیمت مسکن در سال آینده وجود ندارد، به سال بعد موکول کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  +    =  63