آیا فوتبال ایران مسخره نیست؟

به نظر می رسد که فوتبال ایران در یک رودر بایستی بزرگ با خودش گیر افتاده . فدراسیون فوتبال ایران ، کرار را محروم می کند، بعد محروم نمی کند ، بعد تندتر محروم می کند. چرا ؟ برنامه نود تلاش کرد به این سوال در هفته گذشته پاسخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از عصرایران ؛ مهدی شادمانی – «فوتبال ایران مسخره نیست؟» این سوال را باید از همه آنهایی پرسید که برای فوتبال ایران رگ گردنی شده اند و به جاسم کرار تاخته اند. همه آنهایی که برای مربی استقلال پیغام فرستاده اند و درخواست کرده اند که از فوتبال ایران دفاع شود. آنهایی که ظاهرا خودشان قبول ندارند که فوتبال ایران مسخره است.

به نظر می رسد که فوتبال ایران در یک رودر بایستی بزرگ با خودش گیر افتاده . فدراسیون فوتبال ایران ، کرار را محروم می کند، بعد محروم نمی کند ، بعد تندتر محروم می کند. چرا ؟ برنامه نود تلاش کرد به این سوال در هفته گذشته پاسخ دهد.

زمان قابل توجهی از برنامه نود به ماجرای محرومیت ، تعلیق و دوباره محرومیت کرار اختصاص پیدا کرد. آنچه کارشناس نود از بندها و تبصره ها نتیجه گیری کرد این بود که:« فدراسیون در همه موارد اشتباه کرده است» یعنی از مدل محرومیت بگیر، تا تعلیق و بعد دوباره محرومیت. برای هرکدام از این تصمیم هاقسمتی از قانون انضباطی نادیده گرفته شده بود. خب این مساله اگر نشان دهنده مسخرگی فوتبال ایران نباشد پس چیست ؟

یا اصلا در همین ماجرای جاسم کرار .فکرش را بکنید. یک بازیکن حرف هایی زده و گفته که از باشگاه استقلال می رود و فسخ قرارداد می کند. مصاحبه تند او فارغ از توهین آمیز بودن ، فضای باشگاه را متشنج کرده. خب فکر می کنید عکس العمل باشگاه چیست ؟ فکر می کنید جریمه شود و تاوان فضاسازی اش را بدهد؟ فکر می کنید اخراجش کنند؟

با اتفاقاتی که در حال حاضر رخ می دهد چنین ماجراهایی بعید است؛ این روزها اکثر مسوولان باشگاه استقلال تلاش می کنند که ماجرا را جور دیگری جلوه دهند. عده ای شان می گویند حرف های کرار بد منتقل شده عده ای دیگر هم رفته اند سراغ معانی کلمات و مدعی هستند که کرارجاسم کلا چیز دیگری گفته است اما مترجم بد ترجمه کرده . اصل ماجرا اما عوض نشده آنها می خواهند به هر قیمتی بازیکنان شان را داشته باشند . نه کسی می خواهد برخورد کند نه جریمه ای درکار خواهد بود. همه می خواهند همه چیز خیلی سریع به حالت اول برگردد و کرار برای استقلال بازی کند. آنها فکر نمی کنند بازیکنی که یک بار تیمش را این طور به هم ریخت یک بار دیگر و 10 بار دیگر هم این کار را می کند. یک بار برای محرومیت یک بار برای حقوق و ….خب این اگر نشان دهنده مسخره بودن فوتبال ایران نباشد پس چه چیزی را نشان می دهد ؟

تازه جاسم کرار در این وادی تنها نیست. اکثر بازیکنان فوتبال ایران اعم از ستاره و غیرستاره هم کارهایی می کنند که باشگاه های به جای برخورد ، سعی می کنند مشکلات را نبینند. همین هفته پیش ماجرایی بین محمدقاضی و سرمربی فولاد اسکوچیچ پیش آمد . سرمربی می خواست بازیکن را به زمین بفرستد اما بازیکن به زمین نرفت. حالا مسوولان فولاد ماجرا را از بیخ و بن تکذیب می کنند و می گویند اصلا تعویضی درکار نبوده است. چندهفته قبل هم ماجرایی بین صمد مرفاوی و یکی از بازیکنانش پیش آمده و بود و همان دوره زمانی هم شنیده می شد که اتفاقی مشابه بین درخشان و صادقیان افتاده است.

داستان شب زنده داری ها ، دوپینگ و استفاده از مواد مخدر برخی بازیکنان که جای خود دارد که روزنامه ها می نویسند و باشگاه ها به جای برخورد با بازیکنان ، رسانه ها را تهدید به شکایت می کنند.خب این ها مسخرگی فوتبال ایران را به تصویر نمی کشد؟ مگر همین حرف را به مدل های مختلف کارلوس کی روش نزده ؟ مگر این همان حرفی نیست که تقریبا در همه برنامه های نود به همه ثابت می شود ؟ مگر همه نزدیکان فوتبال و البته هواداران مشکلات فوتبال را نمی دانند؟ پس چطور یک دفعه که یک بازیکن عراقی آن را می گوید همه غیرتی می شوند؟

جاسم کرار نه بازیکن خیلی خوش اخلاقی است و نه می شود از او دفاع کرد. کرار اگر در یک فوتبال قانونمند و درست و حسابی بازی می کرد هیچ وقت اجازه پیدا نمی کرد این طوربارها تیم های مختلفش را ول کند و برود و بعد دوباره با پیشنهاد سنگین تری به همین فوتبال و یک باشگاه دیگر بازگردد.بازیکنی که همه مرخصی هایش طولانی تر از موعد بوده است و همیشه محرومیت هایش پرداستان بوده.

همه این ها نشان می دهد که اگر کرار هر مشکلی داشته باشد اشکالش حرفی که می زند نیست او اتفاقا در مورد فوتبال ایران درست می گوید. فوتبال ایران دچارمسخرگی است جای دفاع هم ندارد. کسانی هم که ناراحت حرف های کرار هستند باید به فکر درست کردن فوتبال باشند نه ادب کردن کرار . جاسم کرار را می شود اخراج کرد نمی شود اصلاح کرد. اما فوتبال ایران به اصلاح نیاز دارد و شاید اخراج کرار نشانه خوبی ازشروع اصلاح قسمتی از آن باشد. اما همان طور که همه می دانند کرار اخراج نخواهد شد ، فوتبال ایران هم اصلاح نمی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =