از بدهکار بزرگ تا تیم اقتصادی عابر بانک/همه متقاضیان خرید پرسپولیس

سال‌هاست که مدعیان همیشگی سرخابی‌های پایتخت آرزوی خرید این دو باشگاه را دارند و مدت‌هاست انتظار به مزایده گذاشتن تیم‌های محبوبشان را می‌کشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سال‌هاست که مدعیان همیشگی سرخابی‌های پایتخت آرزوی خرید این دو باشگاه را دارند. آن‌ها مدت‌هاست که انتظار به مزایده گذاشتن تیم‌های محبوبشان را می‌کشند. اما قیمت‌گذاری استقلال و پرسپولیس حکم آب سردی را داشت بر پیکر خریداران. تا آنجا که هیچ کدام حاضر به شرکت در مزایده اول این تیم‌ها نشدند و همین مسئله موجب شد تاریخ جدیدی برای مزایده دوم در نظر گرفته شود.

با این حال گفته می‌شود همان معدود خریداران سینه چاک همچنان منتظر نرمش مسئولان سازمان خصوصی‌سازی هستند تا بلکه قیمت سرخابی‌ها از 290 میلیارد پایین‌تر بیاید. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به شرایط مدعیان این دو تیم که باید از فیلتر تأیید صلاحیت مسئولان نیز رد شوند.

 انصاری؛ تنها خریدار آبی
استقلال تهران اگرچه فعلاً در لیگ برتر به نسبت حریف سنتی خود وضعیت بهتری دارد اما از نظر پیدا کردن خریدار پرو پا قرص از پرسپولیس حسابی عقب‌تر است. در حالی که انتظار می‌رفت آبی‌ها حداقل چند مشتری داشته باشند تنها نام یک نفر در رسانه‌ها منتشر شد؛ علی انصاری. همان کسی که سال‌هاست پشت استقلال را خالی نکرده و یکی از اسپانسرهای همیشگی آن‌ها به شمار می‌رود.

 
بدهکار بزرگ بانکی

نامش برای همه آشناست. به عنوان یکی از بدهکاران بانکی سال 81 به زندان رفت و تا مهرماه امسال را در زندان به سر برد. شهرام جزایری پرونده اقتصادی سنگینی داشت که پس از کش و قوس فراوان سرانجام سر از زندان درآورد. حالا نام همین فرد به عنوان یکی از خریداران پرسپولیس سر زبان‌ها افتاده، نامی که پرسپولیسی‌ها از شنیدنش شوکه شدند. البته گفته می‌شود جزایری شخصاً نمی‌خواهد وارد گود شود و گروهی در تلاشند تا از او به عنوان مدیر مالی باشگاه استفاده کنند. با این وجود این فعال اقتصادی در گفت و گو با یکی از سایت‌های خبری هرگونه علاقه به خرید سهام پرسپولیس را تکذیب کرده است. البته با توجه به شرایطی که برای خرید سرخابی‌ها اعلام شده بعید است که صلاحیت شهرام جزایری برای حضور در باشگاه پرسپولیس تأیید شود.

هدایتی و شرکت پیشکسوتان

اولین بار که به فوتبال آمد همه به او لقب عابر بانک دادند. حسین هدایتی همان فردی است که آنقدر سرمایه دارد که چند میلیارد خرج استیل آذین کرد و در نهایت هم این تیم به دسته‌های پایین‌تر سقوط کرد. این سرمایه‌گذار اما علاقه عجیبی به فوتبال و حضور در کنار چهره‌های ورزشی دارد تا آنجا که از هر فرصتی برای خودنمایی استفاده می‌کند. تقدیر کردن و پاداش دادن به مدال‌آوران رشته‌های مختلف از جمله این فعالیت‌هاست. منتها تمایل آقای عابر بانک به فعالیت در فوتبال بی‌در و پیکر ایران بیش از همه رشته‌هاست. او که یکی از اسپانسرهای قرمزها هم به شمار می‌رود هر کاری می‌کند که خود را به عنوان یکی از پیشکسوتان پرسپولیس جا بزند، اتفاقی که در زمان رویانیان به رسمیت شناخته شد.

شرکت پیشکسوتان در زمان مدیریت سردار رویانیان افتتاح شد که حسین هدایتی، علی پروین، رویانیان و عابدینی اعضای اصلی آن را تشکیل می‌دهند. حالا همین عده با تکیه بر ثروت عابر بانک می‌کوشند تا به هر نحوی که شده سهام قرمزهای تهرانی را بخرند و همه‌کاره این تیم شوند. در هفته‌های اخیر علی پروین بارها در رسانه‌ها در این خصوص صحبت کرده و از علاقه‌اش به خرید تیم محبوبش گفته است. حال آنکه نرخ تعیین شده برای سرخابی‌ها یکی از گلایه‌های تیم اقتصادی پروین و شرکا بوده، هرچند که این چند نفر کماکان برای موفقیت در مزایده می‌کوشند. البته باید به این نکته توجه داشت که رویانیان با توجه به مشکلات اخیرش صلاحیت فعالیت در این زمینه را دارد یا اینکه هدایتی مجبور به کنار گذاشتن او خواهد شد.

 کریم باقری
حرف‌های قاطع کریم باقری در مورد خرید سهام پرسپولیس واقعاً عجیب بود. باقری که یکی از پیشکسوتان سرخ‌ها محسوب می‌شود در همان روزهای نخست انتشار مزایده آمادگی‌اش را اعلام کرد و حتی درخواست رسمی‌اش را نیز به امیررضا خادم داد. اگرچه ملی‌پوش اسبق پرسولیس اطلاعات بیشتری را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده اما در مورد او هم گفته می‌شود که باقری نیز پشتش به یک فعال اقصادی گرم است و در واقع نماینده این فرد محسوب می‌شود. باید منتظر روشن شدن صحت وسقم این شایعه بمانیم.

 
 پاشازاده
کاپیتان اسبق استقلال است و قصد دارد در مرحله دوم مزایده وارد گود شود. مهدی پاشازاده در حالی که قیمت اعلام شده سرخابی‌ها را بالا می‌داند اما بازهم میدان را خالی نمی‌کند. مدافع آبی‌ها انگار دوست ندارد تیم محبوبش جلوی پرسپولیس کم بیاورد و همانطور که خودش گفته می‌خواهد پیشنهادش را برای مزایده دوم ارائه دهد. اینکه پاشازاده از کجا چنین سرمایه‌ای را به دست آورده یا به پشتوانه گروهی دیگر وارد ماجرا می‌شود برای هیچ کس مشخص نیست.

منبع: روزنامه جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =