حرکت سکه با شارژ اونس و دلار

در پنجمین روز هفته قیمت سکه تحت‌تاثیر رشد بهای اونس و دلار یک کانال افزایش قیمت را تجربه کرد و در آستانه یک میلیون تومان قرار گرفت. روز چهارشنبه بهای سکه با 11 هزار تومان افزایش به 998 هزار تومان رسید و این در حالی بود که بهای دلار با 5 تومان رشد به 3445 تومان و قیمت اونس تا ساعت 3 بعدازظهر به حدود 1210 دلار رسید. رشد دلار هم عوامل خود را داشت. به گفته فعالان در کنار افزایش تقاضا برای ارز مسافرتی در ماه پایانی سال، جوسازی‌های برخی معامله‌گران غیررسمی به بالا رفتن قیمت شاخص بازار ارز کمک کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد در پنجمین روز هفته قیمت سکه تحت‌تاثیر رشد بهای اونس و دلار یک کانال افزایش قیمت را تجربه کرد و در آستانه یک میلیون تومان قرار گرفت. روز چهارشنبه بهای سکه با 11 هزار تومان افزایش به 998 هزار تومان رسید و این در حالی بود که بهای دلار با 5 تومان رشد به 3445 تومان و قیمت اونس تا ساعت 3 بعدازظهر به حدود 1210 دلار رسید. رشد دلار هم عوامل خود را داشت. به گفته فعالان در کنار افزایش تقاضا برای ارز مسافرتی در ماه پایانی سال، جوسازی‌های برخی معامله‌گران غیررسمی به بالا رفتن قیمت شاخص بازار ارز کمک کرده است.

  سومین افزایش دلار در هفته
در ششمین روز اسفندماه، قیمت دلار سومین افزایش خود در هفته جاری را به ثبت رساند. اکثر فعالان رشد روز چهارشنبه را به بالا رفتن تقاضا در ماه پایانی سال مربوط می‌دانند. به اعتقاد این گروه بالا رفتن تقاضا برای ارز مسافرتی عامل اصلی رشد دلار در اسفندماه بوده و بهای شاخص بازار ارز از ابتدای این ماه حدود 7/ 0 درصد افزایش یافته است. گروهی دیگر از فعالان در کنار افزایش تقاضای ارز مسافرتی، تحرکات معامله‌گران غیررسمی را در افزایش نرخ ارز موثر دانسته‌اند. به اعتقاد این دسته معامله‌گران غیررسمی با ایجاد هیجان پیرامون برخی اخبار، زمینه افزایش تقاضا را بالا می‌برند. این فعالان در روز دوشنبه با جوسازی پیرامون برخی اظهارات در مذاکرات هسته‌ای خریدهای ارزی را تحت‌تاثیر قرار دادند و افزایش 15 تومانی نرخ را رقم زدند. حال آنکه روز چهارشنبه این بازیگران بیشتر بر پایان تعطیلات بازارهای مالی چین تاکید داشتند و سعی می‌کردند با توجه به این موضوع بازار را نوسانی کنند و از تغییرات ایجاد شده کسب سود کنند. با وجود این عوامل روز چهارشنبه عرضه ارز بازیگران بازارساز رسمی بخشی از تقاضای بازار را پوشش داد و در نتیجه مانع نوسانی شدن قیمت‌ها شد. به گفته فعالان، عرضه ارز این بازیگران تا حدودی موجب عقب‌نشینی معامله‌گران غیررسمی می‌شود.

  بیشترین رشد سکه در اسفند
روز چهارشنبه قیمت سکه تحت‌تاثیر رشد اونس و دلار یک کانال بالا رفت و به کانال 990 هزار تومان وارد شد. در پنجمین روز هفته، هر سکه بهار آزادی به بهای 998 هزار تومان معامله شد که افزایشی 11 هزار تومانی نسبت به روز سه‌شنبه داشت. بهای سکه از روز دوشنبه در مسیر افزایشی قرار گرفته و در این محدوده زمانی 19 هزار تومان (معادل 9/ 1 درصد) رشد را تجربه کرده است.  در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه بهای سکه تحت‌تاثیر عبور اونس از مرز 1200 دلار و نزدیک شدن به محدوده 1210 دلار رشد کرد تا بعد از افزایش دلار صعود قیمتی این کالای گرانبها را تسهیل کند. نکته جالب توجه این است که افت جزئی اونس در مقاطعی از روز، قیمت سکه در بازار داخلی را دچار تغییر چندانی نکرد، مساله‌ای که از سوی فعالان بازار سکه به افزایش تقاضا و مقاومت فروشندگان در برابر کاهش قیمت مربوط دانسته می‌شود. به گفته فعالان، تقاضا در بازار سکه از ابتدای اسفند تا حدی بالا رفته است. از طرف دیگر از ابتدای این ماه قیمت سکه همواره بالاتر از ارزش ذاتی سکه معامله شده است. در ادامه این روند روز چهارشنبه ارزش ذاتی سکه 987 هزار تومان بود و اختلافی 11 هزار تومانی با نرخ فروش بازار داشت. همچنین روز چهارشنبه قیمت هر گرم طلای 18 عیار از رقم 100 هزار تومان عبور کرد و به 100 هزار و 770 تومان رسید. قیمتی که هزار و 42 تومان بالاتر از نرخ روز سه‌شنبه بود.

border=0

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  55  =  63