ماجرای ساعت اپل از زبان وال استریت ژورنال

کافی است که چند دقیقه‌ای را به جستجو در سایت Indiegogo بگذرانید تا به رشته‌ای از وسائل پوشیدنی بلندپروازانه بر بخورید که وعده شناسایی هر چیز از الگوهای خواب و میزان استرس گرفته تا شماره کالری‌هایی را که در یک ساعت گذشته سوزانده‌اید، می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  همشهری آنلاین کافی است که چند دقیقه‌ای را به جستجو در سایت Indiegogo بگذرانید تا به رشته‌ای از وسائل پوشیدنی بلندپروازانه بر بخورید که وعده شناسایی هر چیز از الگوهای خواب و میزان استرس گرفته تا شماره کالری‌هایی را که در یک ساعت گذشته سوزانده‌اید، می‌دهند.

این وسائل باعث برانگیخته شدن شک و تردید بسیاری شده‌اند و آخرین گزارش وال استریت ژورنال علت این وضعیت را بیان می‌کند:

ساعت مچی اپل (Apple Watch) در ابتدا قرار بود دقیقا نوعی از همین وسائل پایش سلامت چندکاره باشد، اما حسگرهای در دسترس به اندازه کافی مناسب نبودند. فعالیت قلب، فشار خون و میزان استرس از میان چیزهایی است که اپل می‌خواست با این ساعت ردیابی کند، اما مسائل مربوط به پیچیدگی و قابل اعتماد بودن- مانند به دست آوردن اندازه‌گیری‌های دقیق این شاخص‌ها از روی دست‌های مودار یا با پوست خشک کاربران- اپل را مجبور کرد که نقشه‌هایش را تغییر دهد.

لازم به گفتن نیست که سازنده آیفون تا جایی که می‌توانست در این مسیر تلاش کرد و ان چنانکه منابع وال استریت ژورنال توصیف می‌کنند طرح چهار ساله ساعت اپل مانند «سیاهچاله‌ای» بود که منابع را از جاهای دیگر شرکت بلعید. اما در پایان، نه حتی پیشرفته‌ترین تکنولوژی حسگری که اپل می‌توانست به دست آورد یا طراحی ساعت آنقدر درست نبود که بتواندن همه آن کارکردهای پایش فعالیت قلب را انجام دهد.

همچنین اگر اپل حداکثر تلاشش را بکند و داده‌های به دست آمده از حسگرها را تفسیر کند، به طوری که این ساعت به صورت یک وسیله بهداشتی درآید، ممکن است با موانع اضافی مربوط به مقررات این حوزه روبرو می‌شود، و همه این موضوعات بر روی هم باعث شدکه زمان عرضه ساعت اپل بسیار متعارف‌تر هم به ماه آوریل موکول شود.

اپل ظاهرا معتقد است ساعت‌های بسیاری را خواهد فروخت و ظاهرا سفارش تولید بین 5 تا 6 میلیون واحد آنها را برای سه ماه اول ورود آن به بازار داده است.

گفته می‌شود ویژگی‌هایی مانند اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون یا فشار خون را اپل فعلا به بعد موکول کرده است، و بازتولیدهای بعدی این ساعت احتمال به سوی  آن نسخه اصلی یک وسیله پایش سلامت چندکاره پیشرفت خواهند کرد. و در حال حاضر تکنولوژی آنقدر پیشرفت نکرده است که با بلندپروازی‌ها در این زمینه را پاسخگو باشد- نه برای اپل و مطمئنا نه برای آن وسائل فانتزیکی که روی سایت Indiegoog می‌‌بینید.

    منبع: The Verge
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄    =  5