پاشایی‌فام دبیرکل بانک مرکزی می‌شود

ایبنا – رامین پاشایی‌فام، معاون اقتصادی بانک مرکزی به سمت دبیرکلی بانک مرکزی منصوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در پی از سرگیری تغییرات مدیران بانکی که با اعمال نظر برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی دولت صورت می‌گیرد، رامین پاشایی‌فام، معاون اقتصادی بانک مرکزی به سمت دبیرکلی بانک مرکزی منصوب می‌شود.
بر پایه این گزارش، فرهاد نیلی، مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی نیز برای پست معاونت اقتصادی بانک مرکزی معرفی شده است که هم‌اکنون وی از پذیرش این پست امتناع کرده است.
بانک مرکزی از زمان برکناری مظاهری و انتصاب محمود بهمنی، دبیر کل بانک مرکزی به سمت رییس کل بانک مرکزی، دبیر کل نداشته است.
اگرچه گفته می‌شود شفاف‌سازی رامین پاشایی‌فام در ارائه آمارهای واقعی نرخ تورم منجر به تغییر پست وی شده است اما هنوز گزینه قطعی برای پست معاونت اقتصادی بانک مرکزی نهایی نشده است، چراکه ضرورت همراهی این نهاد پولی با سیاست‌های انتخاباتی دولت و ارائه آمارهای مورد تأیید دولت منجر به اختلافاتی برای پذیرش این پست شده است.
گزارش ایلنا حاکی است از زمان انتصاب دبیرکل به سمت ریاست کل، امور مربوط به نظارت بر بانک‌ها نیز به معاونت اقتصادی سپرده شد. همچنین گفته می‌شود پیگیری برای احیای شورای پول و اعتبار که وظیفه دبیر کل است هم اکنون بر عهده معاون اقتصادی است.

تلاش برای جابجایی رامین پاشایی‌فام از مدت‌ها قبل در دستور کار قرار گرفته است به گونه‌ای که وی برای مدیرعاملی بانک رفاه معرفی شده بود تا پیمان نوری مدیر عامل بانک رفاه به سمت مدیر عاملی بانک ملی منصوب شود که ‌با امتناع پاشایی‌فام از پذیرش پست مدیر عاملی بانک رفاه، این تحولات نیز به گونه دیگری رقم خورد.

پست معاونت اقتصادی بانک مرکزی از آنجا که دسترسی به آمار واقعی نرخ تورم و بیکاری، ‌رشد اقتصادی، نرخ رشد نقدینگی و… را در بر دارد، همواره محل بحث رییس دولت و رییس بانک مرکزی بوده است.

منبع:ایلنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄    =  42